۱۱ دوربین کنترل سرعت قزوین، نیازمند دریافت کد پلیس

سرپرست معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: شهر قزوین دارای ۲۶ دوربین کنترل سرعت است که ۱۱ دستگاه آن برای اعمال جریمه به شکل خودکار به کد پلیس نیاز دارد.

به گزارش ایمنا، شیما زرآبادی پور اظهار کرد: این دوربین‌ها که از ۱۰ سال پیش خریداری شده است، برای اعمال جریمه خودکار باید کد پلیس داشته باشد که پلیس راهور قزوین باید این موضوع را هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های فنی برای دوربین‌ها وظیفه شهرداری بوده و اعمال جریمه بر عهده پلیس قرار دارد، افزود: در بازدیدی که کارشناسان تهران از دوربین‌ها داشتند، قرار شد برای پلیس راهور قزوین سرور مجزا تهیه کنیم که در همین رابطه ۵۰۰ میلیون تومان در سال جاری هزینه شد و تجهیزات فنی با فیبر نوری به ساختمان پلیس راهور خیابان پونک انتقال داده شد.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: پلیس راهور قزوین هنوز هیچ اقدامی برای دریافت کد پلیس انجام نداده و من در شورای ترافیک استان نیز این موضوع را مطرح کردم که ادامه این روند و هزینه کرد بیشتر به صلاح نیست.

زرآبادی پور با بیان اینکه تصاویر تخلفات خودرو توسط این دوربین‌ها ثبت می‌شود اما جریمه آن خودکار انجام نمی‌گیرد، تصریح کرد: این دوربین‌ها روزانه یک هزار مورد تصویر از پلاک خودروهای متخلف ثبت می‌کنند و آن را به سرور منتقل می‌کنند که نیاز دارد جریمه آن‌ها نیز به صورت خودکار ثبت شود.

وی ادامه داد: قزوین به لحاظ داشتن تعداد دوربین‌های کنترل سرعت نسبت به استان‌های همجوار پیشتاز است و هرگونه نقص فنی و خرابی در این دوربین‌ها سریعاً برطرف می‌شود.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: جریمه خودکار دوربین‌های کنترل سرعت باعث کاهش جرایم رانندگی و امنیت بیشتر در محورهای ارتباط درون شهری خواهد شد که از پلیس تقاضا داریم در این رابطه اقدامات لازم را انجام دهد.

منبع: ایرنا

کد خبر 534876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.