لبنان یک- ایران ۲/ برد دراماتیک در وقت اضافه

تیم ملی ایران با دو گلی که در وقت های اضافی به ثمر رساند از شکست، پیروزی ساخت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته پنجم گروه A مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه آسیا، امروز از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه، تیم‌های لبنان و ایران در ورزشگاه صیدا به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی ۲ بر یک ایران به پایان رسید.

هفته پنجم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، گروه A

دیدار تیم‌های لبنان و ایران

ورزشگاه: صیدا (لبنان)

گل‌ها: سردار آزمون (دقیقه ۹۱)، احمد نورالهی (دقیقه ۹۵) برای ایران- سونی سعد (دقیقه ۳۷) برای لبنان

اخطار: سامان قدوس (دقیقه ۴۹)، علیرضا جهانبخش (دقیقه ۵۲)، صادق محرمی (دقیقه ۸۴)، احسان حاج صفی (دقیقه ۹۷) از ایران

لبنان: مصطفی مطر، قاسم الزین، عباس عاصی (۴۶- حسین زین)، جورج ملکی، روبیر ملکی، نادر مطر، محمد الدهینی، محمد حیدر (۹- هلال حلوی)، سونی سعد (۸۲- حسین الدور)، محمد قدوح و باسل جرادی (۹۷- ولید شور)

سرمربی: ایوان هاشیک

ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمد حسین کنعانی زادگان، صادق محرمی، وحید امیری، سعید عزت الهی (۷۱- الهیار صیادمنش)، احمد نورالهی، سامان قدوس (۶۰- میلاد محمدی)، علیرضا جهانبخش (۸۵- کریم انصاری فرد)، علی قلی زاده و سردار آزمون

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

داور وسط: عبدالرحمان ابراهیم جاسم (قطر)

شرح بازی:

ایران در حالی بازی برابر لبنان بازی را آغاز کرد که از همان ابتدای کار با سرعت دادن به بازی و حرکات ترکیبی در یک سوم دفاعی حریف به دنبال گل بود. شاگردان اسکوچیچ تا پشت محوطه جریمه هم خوب پیش می‌رفتند اما در تمام کردن کار و گلزنی ناکام بودند. حملات ایران تا نیم ساعت ابتدایی هم ادامه پیدا کرد اما رفته رفته از زهر حملات ایران گرفته شد. با این حال با وجود اینکه بازی کاملاً یک طرفه دنبال می‌شد و توپ و میدان در دست ایران بود، لبنان روی یک اتفاق به گل رسید تا در عین شگفتی برنده به رختکن برود.

ایران که نمی‌خواست بازنده این دیدار شود، نیمه دوم را هجومی تر آغاز کرد اما بازی بسته لبنان همراه با ضد فوتبال این تیم، مانع موقعیت سازی برای ایران می‌شد. با این حال در حالی که بازی ضعیف ایران در نیمه دوم می‌رفت با برتری لبنان به پایان برسد، در اولین دقیقه وقت اضافه نیمه دوم، این سردار آزمون بود که با پاس امیری بازی را به تساوی کشاند و ایران را از شکست نجات داد. با این حال این پایان کار نبود و در آخرین ثانیه‌های بازی روی یک نفوذ از سمت چپ، نورالهی گل دوم را هم به ثمر رساند تا یک برد شگفت انگیز دیگر برای ایران رقم بخورد و همچنان شاگردان اسکوچیچ صدر جدول گروه باشند.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۳۷- لبنان) - ارسال بسیار بلند بازیکن لبنان از سمت راست در حالی که می‌رفت از بالای دروازه به بیرون برود اما به کمک باد در زمین ماند و در میان غفلت گلر و مدافعان تیم ملی این سونی سعد بود که در محوطه شش قدم صاحب توپ شد و در موقعیت تک به تک با بیرانوند به راحتی دروازه را باز کرد.

۱-۱ (دقیقه ۹۱- ایران) - پاس امیری با اشتباه مدافع لبنان موقعیت تک به تک را برای آزمون ساخت تا او با یک ضربه دقیق بازی را به تساوی بکشاند.

۲-۱ (دقیقه ۹۵- ایران) - نفوذ امیری از سمت چپ به درون محوطه جریمه لبنان با ارسال کوتاهش همراه شد که مدافع لبنان توپ را برگشت داد اما توپ برگشتی به نورالهی رسید و او با شوتی محکم دروازه لبنان را برای بار دوم باز کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۴- روی یک حرکت ترکیبی زیبا موقعیت شوتزنی برای نورالهی از درون محوطه جریمه فراهم شد اما ضربه خطرناک او با برخورد به مدافعان راهی کرنر شد.

دقیقه ۲۸- حرکت پا به توپ جهانبخش تا پشت محوطه جریمه و شوت محکم او که با واکنش دروازه بان همراه شد و توپ به کرنر رفت.

دقیقه ۴۰- نفوذ امیری از سمت چپ و ارسال خوب او که نزدیکی نقطه پنالتی با ضربه سر عزت الهی همراه شد اما توپ در چارچوب نبود از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۵- اشتباه بیرانوند در دفع توپ، موقعیت عالی را برای محمد حیدر فراهم کرد اما ضربه او از پشت محوطه را مدافعان ایران قبل از ورود توپ به دروازه دفع کردند.

دقیقه ۶۶- با پاس قلی زاده، آزمون موقعیت شوت زنی خوبی پیدا کرد و شوت محکم او می‌رفت تا دروازه لبنان را باز کند اما دروازه بان لبنان با واکنشی عالی توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۷۸- نفوذ امیری از سمت چپ و ارسال زمینی خطرناک او به سردار رسید، سردار توپ را در موقعیت شوتزنی خوب به قلی زاده سپرد اما مهاجم ایران آن قدر تعلل کرد که موقعیت از دست رفت و در نهایت شوت پای راست او هم از بالای دروازه به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

درگیری نیمکت نشینان دو تیم پس از گل‌های ایران که منجر به اخراج اسکوچیچ و اخطار گرفتن کاپیتان احسان حاج صفی شد اتفاق ویژه این دیدار بود.

بهترین بازیکن:

بدون شک وحید امیری که روی هر دو گل ایران تأثیرگذار بود بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 534740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.