افتتاح دبیرخانه فرعی رویداد گردشگری اکو ۲۰۲۲ در آلاشت

شهردار آلاشت از افتتاح دبیرخانه فرعی رویداد گردشگری اکو ۲۰۲۲ در این شهر خبر داد و گفت: این رویداد قرار است در ساری برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یحیی علی نژاد در حاشیه بازدید مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از شهرداری آلاشت با اشاره به اینکه مدیران و معاونین این سازمان از شهرداری آلاشت بازدید کردند، بیان کرد: در این بازدید چند ساعته از خیابان‌ها، معابر و ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری این شهر بازدید شد.

وی افزود: در این بازدید، درباره ضوابط میراثی در بافت تاریخی و ساخت و سازهای آلاشت، بحث شد تا برای احیا و حفظ این بافت تاریخی اقدامات عملی صورت گیرد.

شهردار آلاشت با بیان اینکه فراهم آوردن شرایط سرمایه گذاری در حوزه گردشگری از دیگر، مباحث مطرح شده در این بازدیدها بود، تصریح کرد: توجه به حوزه گردشگری در بافت تاریخی و ارزشمند مورد توجه این شهرداری و شورای شهر است.

وی با تاکید بر اینکه در این بازدید، دبیرخانه فرعی، رویداد گردشگری اکو در سال ۲۰۲۲ نیز در این شهرداری افتتاح شد، گفت: مقرر شد با توجه به برگزاری این رویداد گردشگری، با برنامه ریزی های صورت گرفته، مهمانان این رویداد تاریخی یک روز مهمان شهر آلاشت باشند.

به گزارش ایمنا، آلاشْت یکی از شهرهای شهرستان سوادکوه در استان مازندران ایران است. بافت قدیمی آلاشت از توابع سوادکوه مازندران سال ۱۳۴۸ به ثبت ملی رسید و سال ۱۳۸۸ نیز ۵۷ هکتار از بافت تاریخی این شهر به عنوان بافت ارزشمند به وزارت کشور ابلاغ شد؛ موزه مردم شناسی آلاشت و رصدخانه این شهر از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی آن محسوب می‌شود.

کد خبر 534717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.