۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
علائم جدید سرطان لوزالمعده

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که علائم جدید سرطان لوزالمعده شامل احساس تشنگی و ادرار تیره رنگ می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همانطور که مشخص است زمانی که سرطان لوزالمعده زودتر تشخیص داده شود، بیماران شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند، بنابراین لازم است هم بیماران و هم پزشکان عمومی در مورد علائم مرتبط با سرطان لوزالمعده آگاهی لازم و کافی را داشته باشند. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که برخی افراد تا یک سال قبل از تشخیص سرطان لوزالمعده علائم مربوط به آن را تجربه می‌کنند، بعضی از علائم قابل توجه آن نیز سه ماه قبل از تشخیص بیماری بروز پیدا می‌کنند.

اکثر بیماران به موقع متوجه سرطان لوزالمعده نمی‌شوند، به طوری که تعداد افراد نجات پیدا کرده از این نوع سرطان کمتر از دیگر انواع سرطان است. گروهی از محققان به منظور بررسی علائم سرطان لوزالمعده ۲۴ هزار بیمار مبتلا به سرطان لوزالمعده را مورد ارزیابی قرار دادند، افراد شرکت کننده در مطالعه بین سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۷ به سرطان لوزالمعده مبتلا شده بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که علائم جدید سرطان لوزالمعده شامل احساس تشنگی و ادرار تیره رنگ می‌شود. از جمله دیگر علائم این بیماری می‌توان به مشکلات بلع، اسهال، استفراغ، سو هاضمه، دل درد، کاهش وزن، یبوست، تورم شکم، تهوع، نفخ، سوزش سر دل، تب، خستگی، از دست دادن اشتها و کمر درد اشاره کرد. انجام دادن مطالعاتی از این قبیل به تشخیص به موقع سرطان‌ها کمک شایانی می‌کند.

کد خبر 534714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.