از تخصص و ایده اساتید دانشگاه در راستای رفع مشکلات شهری استفاده خواهیم کرد

شهردار سنندج در دیدار با اساتید دانشگاه کردستان ضمن اعلام آمادگی جهت اجرای تفاهم نامه‌های تخصصی میان دانشگاه و شهرداری، گفت: در راستای رفع مشکلات شهری و اجرای طرح‌های متنوع عمرانی، خدماتی و رفاهی از تخصص و ایده اساتید دانشگاه و نخبگان استفاده خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، سید انور رشیدی اظهار کرد: شهرداری و دانشگاه از جایگاه رفیعی برخوردار است، به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای به آن داشت و برای جایگاه دانشگاه احترام خاصی قائل شد.

وی افزود: پس از گذشت ۲۵ سال از زمان حضورم در دانشگاه و دانشجو بودن، مایه خوشحالی است که اکنون در اینجا حضور داشته و به عنوان خادم و در جایگاه حقوقی شهردار در خدمت شهروندان شریف سنندجی هستم.

شهردار سنندج با بیان اینکه شهرداری به دلیل نقص قانون در سطح کشوری از نظر اداری مظلوم واقع شده است، خاطرنشان کرد: چراغ راه شهرداری جهت اجرای طرح‌ها و برنامه‌های عمرانی؛ اجرای برنامه عملیاتی و راهبردی است که با همکاری اساتید دانشگاه کردستان نظیر دکتر ایراندوست و دکتر حبیبی تهیه و تدوین شده است.

وی تاکید کرد: سنندج پتانسیل‌های زیادی در زمینه‌های تفریحی و گردشگری دارد و شهروندان نیز خواهان انجام اقدامات مثبت و طرح‌های جذاب در زمینه‌های مختلف هستند.

رشیدی گفت: این شهرداری آمادگی لازم را برای اجرای تفاهم نامه‌های تخصصی میان دانشگاه و شهرداری دارد و قطعاً در این دوره از تخصص اساتید دانشگاه در جهت پیشبرد برنامه‌ها و طرح‌های شهری استفاده خواهیم کرد.

شهرداری، شورا و دانشگاه نهادهای مهم و حیاتی بوده که دارای جایگاه مردمی و مدنی هستند

رحمت صادقی، رئیس دانشگاه کردستان نیز گفت: از لحاظ رسالت کاری تعامل و همکاری میان شهرداری و دانشگاه رفاه حال شهروندان را در پی خواهد داشت و در راستای کمک به شهر و شهروندان، دانشگاه به عنوان محیطی علمی و در قالب تفاهم نامه‌های مختلف می‌تواند از لحاظ فکری و علمی بسیار تأثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه سنندج شهر خلاق موسیقی است، افزود: با استفاده از پتانسیل‌های دانشکده‌های تخصصی این دانشگاه می‌توانیم از این برند جهت معرفی شهر سنندج به جهانیان اقدام نمائیم.

رئیس دانشگاه کردستان تاکید کرد: دانشکده‌های تخصصی هنر، معماری، کشاورزی و محیط زیست و دیگر دانشکده‌های تخصصی این دانشگاه می‌توانند در بخش‌های مهم و مختلف شهر و شهرداری را یاری کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه و شهرداری با توجه به رسالت‌های زیادی که عهده دار هستند، می‌توانند در زمینه رضایتمندی شهروندان نقش آفرینی کنند.

صادقی خاطرنشان کرد: عقد تفاهم نامه میان شهرداری و دانشگاه می‌تواند اقدامی مثبت در راستای پذیرش مسئولیت اجتماعی و رفع مشکلات شهر و شهروندان باشد.

دانشگاه کردستان در یاری رساندن در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف به شهر و شهرداری تکلیف شرعی دارد

فرزاد زارعی، رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این دیدار گفت: هنگامی که بخواهند هر شهری را از لحاظ علمی مورد سنجش و ارزیابی قرار دهند؛ دانشگاه آن شهر به عنوان نماد علمی در آن شهر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: دانشگاه کردستان به موجب کسب افتخارات مختلف و رتبه‌های علمی بالا؛ مایه افتخار مجموعه مدیریت شهری و شهروندان است.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج تصریح کرد: دانشگاه کردستان در یاری رساندن در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف به شهر و شهرداری تکلیف شرعی دارد.

وی ادامه داد: ایجاد تعامل و همکاری در زمینه‌های مختلف مابین دانشگاه و شهرداری به طور قطع می‌تواند زمینه ساز حل مشکلات سطح شهر باشد.

زارعی گفت: خوشبختانه شهردار جدید جهت اداره شهر از تجربه کافی برخوردار بوده چراکه بواسطه حضور در چند دوره قبل شورای شهر، از تمام مشکلات شهر و شهرداری آگاه است.

کد خبر 534660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.