برای برگزاری لیگ برتر فوتبال ساحلی تصمیم شخصی گرفته می شود/ استقبال می‌توانست بهتر باشد

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی گفت: تیم ملی فوتبال ساحلی ایران جز برترین تیم‌های ساحلی دنیا است که توجه به این تیم باید در اندازه آن باشد. از نظر لباس شرایط خوبی نداشتیم، نمی‌دانم شرایط فدراسیون چگونه بود ولی چنین مسائل کوچکی در روحیه تیم تأثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در رقابت‌های بین قاره‌ای تا مرحله فینال پیش رفت که در این مرحله بازی را به روسیه واگذار کرد و مقام دوم مسابقات بین قاره‌ای فوتبال ساحلی را به دست آورد.

بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی در این رقابت‌ها از نظر تأمین لباس مشکل داشتند و در مراسم بهترین‌های فوتبال ساحلی دنیا شرکت نکردند که انتقادهای زیادی بابت این موضوع به فدراسیون فوتبال شد.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران که یکی از بهترین دروازه‌بان‌های آسیا و جهان است قبل از مسابقات بین قاره‌ای اعلام کرد این رقابت‌ها آخرین حضور او در تیم ملی است و بعد از آن خداحافظی می‌کند.

این دروازه‌بان ملی پوش اعتقاد دارد سطح لیگ برتر فوتبال ساحلی ایران خوب نیست و اگر روال به همین شکل پیش برود به تیم ملی آسیب خواهد زد. خبرنگار ایمنا گفت‌وگویی با پیمان حسینی، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران انجام داده است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

مسابقات بین قاره‌ای فوتبال ساحلی چطور بود، ایران شانس قهرمانی داشت؟

این رقابت‌ها با کیفیت بالایی در امارات برگزار شد. هشت تیم از قاره‌های مختلف حضور داشتند و عملکرد خوبی داشتیم که می‌توانستیم قهرمان هم بشویم. دو سال به خاطر شیوع بیماری کرونا از مسابقات دور بودیم و با شاهکار AFC جام جهانی را از دست دادیم که با این وجود به نظر در مسابقات بین قاره‌ای نتیجه مطلوبی به دست آوردیم.

ایران شانس اول شدن را داشت و با تغییر تاکتیک می‌توانستیم روسیه را شکست دهیم، در بازی دوم مقابل این تیم نیز نباید روی یک تاکتیک اصرار می‌کردیم.

سطح کیفی مسابقات چگونه بود؟

سطح مسابقات امارات همیشه باکیفیت بالایی برگزار می‌شود و بعد از جام جهانی بالاترین سطح کیفی را دارد.

آیا قبل از اعزام به مسابقات بین قاره‌ای تمرینات خوبی داشتید؟

متأسفانه اردوی برون مرزی نداشتیم اما تمرینات داخل تهران منظم و خوب بود.

فدراسیون فوتبال چقدر از تیم ملی فوتبال ساحلی حمایت می‌کند؟

از سوی فدراسیون حمایت‌ها انجام می‌شود ولی نباید فراموش کنیم تیم ملی فوتبال ساحلی ایران جز برترین تیم‌های ساحلی دنیا است که توجه به این تیم باید در اندازه آن باشد. از نظر لباس شرایط خوبی نداشتیم، نمی‌دانم شرایط فدراسیون چگونه بود ولی چنین مسائل کوچکی در روحیه تیم تأثیر گذار است. فدراسیون برنامه خود را دارد و شاید چون بعد از مدت‌ها تیم فوتبال ساحلی اعزام می‌شد ناهماهنگی وجود داشت. امیدوارم توجه به فوتبال ساحلی بیشتر شود تا شاهد رخ دادن اتفاق‌های خوب در آینده باشیم.

برای برگزاری لیگ برتر فوتبال ساحلی شخصی تصمیم گرفته می شود/ استقبال می توانست بهتر باشد

آیا پس از بازگشت از مسابقات استقبال خوبی از جانب فدراسیون فوتبال صورت گرفت؟

کامرانی فر و تعدادی از مسئولان فدراسیون آمدند، به نظرم اگر کسی آمد برای تیم ملی کشور خود احترام قائل شده و کسی هم که نیامد احتمالاً شرایط خاصی داشته است. نظر خاصی راجع به این موضوع ندارم ولی استقبال می‌توانست خیلی حرفه‌ای‌تر و بهتر انجام شود.

فوتبال ساحلی ایران چه کمبودهایی دارد؟

فوتبال ساحلی ایران لیگ برتر خوبی ندارد و اگر شرایط بهتری پیدا نکند تیم ملی فوتبال ساحلی آسیب می‌بیند. پیشنهادی که بچه‌های فوتبال ساحلی برای رئیس فدراسیون داشتند این بود که چهار تیم لیگ برتر فوتبال که نماینده ایران در آسیا هستند به فوتبال ساحلی هم ورود کنند، اگر فدراسیون این قانون را بگذارد به فوتبال ساحلی ما کمک می‌شود. سازمان لیگ نیز باید حرفه‌ای‌تر مسابقات فوتبال ساحلی را برگزار کند، انتقادهای زیادی نسبت به شخص برگزار کننده لیگ فوتبال ساحلی وجود دارد زیرا شخصی تصمیم می‌گیرد که کیفیت لیگ پایین می‌آید، امیدوارم این شخص تغییر کند.

آیا در تیم ملی فوتبال ساحلی جوان گرایی داشتیم؟

در خداحافظی من و حسن عبداللهی از تیم ملی، کم توجهی و بازی کم تأثیرگذار بود که نظر سرمربی است و به آن احترام می‌گذاریم، جوانان خوبی داریم که می‌توانند جای ما را پر کنند.

از تیم ملی خداحافظی کردید؟

بله، خداحافظی رسمی را از تیم ملی اعلام کردم ولی با آلانیا اسپور ترکیه قرارداد دارم و تا سه سال آینده با بالاترین کیفیت برای این تیم بازی می‌کنم.

دلیل حضور نیافتن بازیکنان ایرانی در مراسم بهترین‌های فوتبال ساحلی دنیا چی بود؟

به دلیل اینکه کاندیدی نداشتیم بازیکنان هم تمایلی به شرکت در این مراسم نداشتند، اما اگر می‌خواستیم برویم هم لباس فرم یک شکل نداشتیم. در سال‌های گذشته به تیم لباس داده می‌شد و در این مراسم حضور پیدا می‌کردیم اما امسال لباس نبود، کاندید نداشتیم و بازیکنان هم تمایلی شرکت در این مراسم نداشتند.

حرف آخر؟

از مربیان، مدیران و افرادی که برای فوتبال ساحلی زحمت کشیدند و این رشته را متحول کردند مثل خانم شهریاری و مارکو اوکتاویو تشکر می‌کنم. امیدوارم اتفاقات خوبی برای فوتبال ساحلی رخ دهد. بابت خداحافظی از تیم ملی خوشحال نیستم اما همین که می بینم مردم در طول مدت فعالیتم از من راضی بودند برایم رضایت بخش است.

کد خبر 534650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.