از ماجرای چمدان‌های تیم ملی تا کامیون باری برای حمل وسایل کاروان تیم کره جنوبی!

در آستانه دیدار تیم ملی ایران با لبنان ماجرای چمدان های بازیکنان تیم کشورمان به یک سوژه عجیب در فضای مجازی تبدیل شده است. به نظر می رسد به دلیل دو بازی خارج از خانه ملی پوشان وجود این تعداد از چمدان باید توجیه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در روزهای اخیر و پس از حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در فرودگاه بیروت برای دیدار با تیم ملی لبنان در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی قطر، تعداد زیاد چمدان‌های بازیکنان و اعضای این تیم در فرودگاه لبنان به یکی از سوژه‌های شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد و جنجال زیادی به پا کرد. این موضوع که بیشتر به یک جوسازی و ایجاد حاشیه برای تیم ملی ایران شباهت داشت در حالی مطرح شد که برخی از اصل ماجرا بی خبر بودند.

اما این حواشی پایان نداشت و در حالی که کمتر از چند ساعت تا شروع بازی دو تیم ایران و لبنان باقی مانده است، اتفاق عجیب دیگری رخ داده که ممکن است این مسابقه را هم تحت تأثیر قرار بدهد.

از ماجرای چمدان‌های تیم ملی تا کامیون باری برای حمل وسایل کاروان تیم کره جنوبی!

از ماجرای چمدان‌های تیم ملی تا کامیون باری برای حمل وسایل کاروان تیم کره جنوبی!

ساعاتی پیش، «بسام المولوی» وزیر کشور لبنان در یک تصمیم جنجالی، به حاشیه‌های ورود تیم ملی ایران به لبنان دامن زد و از دستگاه‌های امنیتی فرودگاه بیروت درخواست کرد که موضوع چمدان کاروان ایران بررسی شود.

وزارت کشور لبنان با انتشار بیانیه‌ای نوشت: «قاضی بسام المولوی وزیر کشور، پس از انتشار تصاویری از ورود بازیکنان فوتبال خارجی به بیروت، نامه‌ای را پیرامون مسائل مطرح شده و تعداد زیاد چمدان‌ها و همچنین عدم بررسی این چمدان‌ها در بدو ورود به فرودگاه، به رئیس دستگاه امنیتی فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری ارسال کرد. مولوی از سازمان امنیت فرودگاه خواست تا بررسی‌های لازم را در این خصوص انجام و گزارش مفصلی را به وی تحویل دهند تا اقدامات لازم در این زمینه صورت بگیرد.»

بسام همچنین این پیام را در صفحه شخصی خود منتشر کرد تا تأییدی بر دستور وی برای یک تصمیم خبرساز آن هم در فاصله کوتاه تا بازی ایران با لبنان، باشد.

از ماجرای چمدان‌های تیم ملی تا کامیون باری برای حمل وسایل کاروان تیم کره جنوبی!

در همین خصوص علی دهقانی سانیچ، معاون سابق دبیر کل فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از آنجایی که در دو روز اخیر داستان‌های هیجان انگیزی در مورد تعداد چمدان‌های تیم ملی در رسانه‌ها و کانال‌های خبری درج شده است باید دلیل همراه بودن این تعداد چمدان با بازیکنان را مطرح و روشن کنیم. تیم ملی دو بازی پشت سرهم در بیروت پایتخت لبنان و امان پایتخت اردن با تیم‌های ملی لبنان و سوریه دارد. در واقع امکان بازگشت به تهران و سفر مجدد به مقصد جدید میسر نبود و در نتیجه باید وسایل برای دو مسابقه تدارک دیده شود.

میزبانان هیچ تعهدی برای ارائه وسایل ندارند

وی ادامه داد: در مجموع تیم ملی باید چهار جلسه تمرین در لبنان و اردن باید برگزار کند. از آنجایی که میزبانان هیچ تعهدی برای ارائه وسایل ندارند، مهمان می‌بایست کلیه تجهیزات تمرینی را با خود برای دو مسابقه و تمرینات آن به همراه داشته باشد. پس بسیاری از چمدان‌ها مملو از توپ و تجهیزات تمرین از قبیل نیزه، کونز، مانع و سایر تجهیزات است. بنابراین چیز عجیبی نیست که چمدان‌های بازیکنان حجیم و زیاد دیده شده است.

معاون سابق دبیر کل فدراسیون فوتبال با اشاره به همراه داشتن البسه و دیگر وسایل همراه با کاروان تیم ملی افزود: به دلیل دو مسابقه پیاپی خارج از خانه، باید برای چهار جلسه تمرین البسه کافی همراه داشت. زیرا ممکن است هتل محل اقامت به عمد حتی شست‌وشوی البسه را انجام ندهد پس باید تمامی موارد را پیش‌بینی کرد. در نتیجه برای چهار جلسه تمرین حداقل ۱۲۰ دست ست کامل تمرین نیاز است.

از ماجرای چمدان‌های تیم ملی تا کامیون باری برای حمل وسایل کاروان تیم کره جنوبی!

کاروان تیم ملی کره جنوبی یک کامیون باری کامل وسایل و چمدان داشت!

وی تصریح کرد: به جهت برابری البسه مسابقه‌ای ایران با لبنان و سوریه (سفید، قرمز) باید هر دو رنگ لباس نیز را به همراه برد. هر رنگ سه دست است و ۳۰ عدد می‌شود ۹۰ دست سفید، ۹۰ دست قرمز که مجموعاً ۱۸۰ عدد لباس مسابقه می شود! حال سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا سه دست؟ در واقع یک دست برای نیمه اول و یک دست برای نیمه دوم و یک دست رزرو که اگر لباس پاره یا دچار مشکل شد بازیکن در مسابقه به مشکل برنخورد. به موارد بالا چمدان‌ها و وسایل شخصی کاروان را هم اضافه باید کرد. بنابراین این میزان چمدان همراه با بازیکنان هرگز چیز عجیبی نیست و این جو سازی‌ها مردود است. در آخر باید به این اشاره کنم که کاروان تیم ملی کره جنوبی برای حضور در تهران یک کامیون باری کامل وسایل و چمدان داشت اما هیچ یک از این جوسازی‌ها را شاهد نبودیم!.

کد خبر 534637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.