مرگ دلخراش کارگر زن نساجی در دستگاه ریسندگی

مرگ دلخراش کارگر زن نساجی در دستگاه ریسندگی، بازداشت دزدان دریایی کیش، دستگیری زن هزار چهره، دوئل مسلحانه پلیس و اشرار مسلح در هرمزگان، بهای آزادی مردی که ناخواسته قاتل شد، صاعقه جان مرد ۴۰ ساله را گرفت را در بسته خبری ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک منبع کارگری اظهار کرد: یک نفر از کارگران زن کارخانه‌ای به نام نساجی کویر سمنان واقع در شهرک صنعتی شرق، چند شب گذشته به علت گیر کردن سرش در دستگاه رینگ ریسندگی جان باخت.

وی افزود: علت این حادثه به‌طور دقیق مشخص نیست اما همکاران این کارگر ۲۱ ساله که نامش مرضیه طاهریان است، می‌گویند ابتدا مقنعه او در دستگاه گیر کرد و به همین ترتیب سر وی نیز به دستگاه کشیده شد.

این منبع ادامه داد: علت دقیق حادثه هنوز دست بررسی است ولی در این‌گونه حوادث بی‌احتیاطی از سوی کارگر و کارفرما عامل اصلی بروز حادثه است که در این مورد نیز پس از بررسی دقیق مشخص خواهد شد.

بازداشت دزدان دریایی کیش

سرهنگ علی اصغر جمالی فرمانده انتظامی پایگاه دریابانی کیش، اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت با ایجاد رعب و وحشت و سرقت از لنج‌های صیادی جزیره کیش موضوع به صورت ویژه در دستور کار فرماندهی انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش قرار گرفت. سارقان با آسیب به لنج‌های صیادی وارد شناورها می‌شدند و پس از سرقت ماهی‌های صید شده، تلفن همراه صیادان و جی‌پی‌اس شناورها موجب اذیت و آزار خدمه لنج می‌شدند.

وی افزود: کارکنان پایگاه دریابانی و کارآگاهان پلیس آگاهی کیش با رصد دقیق از روش حضور سارقان در دریا و اقدامات فنی متوجه شدند سارقان پس از سرقت با رنگ کردن قایق‌های خود سعی در فریب پلیس دارند، که با تعقیب و مراقبت توسط پلیس، محل سکونت این سارقان را در یکی از استان‌های همجوار شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی کیش با هماهنگی دادستان جزیره کیش، طی ۲۴ ساعت عملیات منسجم و هماهنگ سه نفر از سر شاخه‌های اصلی سارقان را شناسایی، دستگیر و برای سیر مراحل قضائی به جزیره کیش منتقل کردند. تلاش پلیس جهت کشف ابعاد و تعداد سرقت‌های متهمان و تحقیقات تکمیلی ادامه دارد.

دستگیری زن هزار چهره

سرهنگ فخرالدین رستم پور فرمانده انتظامی میاندوآب در این باره اظهار کرد: درپی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در میاندوآب به دلیل حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأمورین پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأمورین با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند یک نفر سارق حرفه‌ای خانم ۶۶ ساله را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات منسجم دستگیر کردند. در بازجویی‌هایی فنی و تخصصی پلیسی، وی به شش فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهرستان میاندوآب اعتراف کرده است.

فرمانده انتظامی میاندوآب تصریح کرد: خانم دستگیر شده خود را متکدی معرفی می‌کرد و اهل یکی از شهرهای جنوب کشور بوده و با بیش از ۵۰ اسم مستعار حدود ۶۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اصفهان، فارس، خوزستان، خراسان رضوی، کرمانشاه، کردستان، همدان و البرز داشته و تحت تعقیب بوده است.

دوئل مسلحانه پلیس و اشرار مسلح در هرمزگان

سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار کرد: اقدامات گسترده و شبانه‌روزی پلیس مبارزه با موادمخدر استان و شهرستان جاسک در ماه‌های گذشته، منجر به شناسایی باند حرفه‌ای قاچاق موادمخدر در سطح کشور شد. بنا بر تحقیقات نامحسوس پلیس، این افراد سابقه‌دار در آخرین مأموریت خود قصد انتقال محموله سنگین موادمخدر از جنوب کشور و منطقه جاسک را داشتند.

وی افزود: با توجه به فعالیت تعدادی از اعضای این باند در شهرستان جاسک، تیم‌های عملیاتی پلیس به منطقه برکوه در محورجاسک-لیردف اعزام شدند. شناسایی خودروی لندکروز قاچاقچیان توسط مأموران در محور مذکور انجام شد و اشرار که خود را در تنگنا و محاصره مأموران دیدند اقدام به تیراندازی به سمت مأموران کردند و سعی داشتند با تیراندازی‌های مداوم به سمت ارتفاعات متواری شوند.

فرمانده انتظامی هرمزگان ادامه داد: تکاوران غیور و دلاور استان با اتخاذ موضع صحیح و با استفاده از تاکتیک‌های عملیاتی مناسب، با آتش پرحجم به سمت قاچاقچیان، تیراندازی کردند که منجر به هلاکت دو نفر از قاچاقچیان شد که از این متهمان، سه اسلحه جنگی به همراه ۱۹۴ تیرکلاش، ۷۹ تیر سمینوف و تجهیزات مخابراتی و ارتباط ماهواره‌ای کشف شد.

وی با بیان اینکه اظهار کرد: در بازرسی از خودرو یک تن و ۴۰۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد. طی بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این دو شرور به هلاکت رسیده از بزرگترین اشرار جنوب کشور هستند که سابقه چندین مورد درگیری مسلحانه و حمل محموله‌های سنگین مواد مخدر در پرونده داشته‌اند.

سردار جعفری خاطرنشان کرد: پلیس به عنوان حافظ جان، مال و ناموس مردم به هیچ‌وجه اجازه جولان و سرکشی را به افراد شرور و سارقان مسلح نخواهد داد و با این افراد به شدت برخورد خواهد کرد.

بهای آزادی مردی که ناخواسته قاتل شد

۲۸ اسفندماه سال ۹۵ در جریان یک درگیری در ساختمانی واقع در غرب تهران یک تعمیرکار آسانسور به قتل رسید. ماجرا از این قرار بود که مقتول که ۳۶ سال داشت و آن روز برای تعمیر آسانسور به این ساختمان رفته بود، در آنجا با سرایدار ۳۳ ساله درگیر شد و به‌دلیل ضربه‌ای که با چاقو به پایش اصابت کرده بود، جانش را از دست داد.

به‌دنبال این جنایت با دستور قاضی محسن مدیرروستا، بازپرس وقت دادسرای جنایی تهران سرایدار ساختمان بازداشت شد. او در بازجویی‌ها اظهار کرد: آن روز تعمیرکار آسانسور به ساختمان آمد. کارش طول کشید و به او ناهار دادم و حتی برایش چای بردم. زمانی که قصد رفتن داشت به او گفتم پیچ پنلی که داخل کابین آسانسور باز کرده را ببندد، چون ممکن بود خطرناک باشد. اما او اصلاً به حرف من توجهی نکرد و جروبحثمان شد. او همچنان از بستن پیچ پنل خودداری می‌کرد که با هم درگیر شدیم و من با چوب او را زدم.

متهم ادامه داد: به اتاق سرایداری رفتم که مرد تعمیرکار ناگهان به شیشه ضربه‌ای زد و شیشه شکست و زن و بچه‌ام وحشت کردند. من که عصبانی شده بودم به دنبال او رفتم. مقابل در ورودی ساختمان با هم درگیر شدیم و من هلش دادم که ناگهان چاقویی که در دست خودش بود به پایش برخورد کرد و زخمی شد.

متهم به قتل در ادامه صحنه قتل را بازسازی کرد و مدعی شد قصدی برای به قتل رساندن تعمیرکار آسانسور نداشته است. با این حال پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. مدتی بعد متهم در دادگاه محاکمه شد. او در جلسه محاکمه در دفاع از خودش گفت: باور کنید من قصد آسیب‌زدن به متوفی را نداشتم و همه‌چیز در یک لحظه اتفاق افتاد. در این درگیری من هیچ چاقو یا وسیله‌ای که بخواهم با آن به متوفی آسیبی برسانم در دست نداشتم. من فقط او را هل دادم و چاقویی که در دست متوفی بود به پایش برخورد کرد و این حادثه اتفاق افتاد. حالا مدت‌هاست که به‌خاطر این اتفاق، دور از زن و بچه‌ام در زندان هستم و نمی‌دانم چه سرنوشتی در انتظارم است.

در پی دفاعیات متهم قضات دادگاه به بررسی شواهد و مدارک به‌دست‌آمده پرداختند و به این نتیجه رسیدند که عمل متهم در این پرونده از مصادیق دفاع مشروع است و او مرتکب قتل عمد نشده است. چراکه شواهد نشان می‌داد او چاقو در دست نداشته و متوفی با ضربه چاقویی که در دست خودش بوده جان باخته است. به این ترتیب مرد سرایدار از اتهام قتل عمد تبرئه اما به پرداخت دیه کامل یک مرد مسلمان به اولیای دم محکوم شد. این رأی در ادامه در شعبه هفتم دیوان عالی کشور تأیید و قطعی شد.

با قطعی‌شدن حکم دادگاه پرونده برای اجرای حکم به شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد و مرد سرایدار باید ۴۸۰ میلیون تومان به اولیای دم مقتول پرداخت می‌کرد تا از زندان آزاد شود.

او با کمک اعضای خانواده‌اش و پس از فروش همه دارایی خودش و نزدیکانش توانست ۴۰۰ میلیون تومان فراهم کند اما تهیه ۸۰ میلیون باقیمانده برایش امکان نداشت. در این شرایط او همچنان در زندان به‌سر می‌برد و خانواده‌اش از خیرین و افرادی که توانایی مالی دارند درخواست کرده‌اند برای نجات مرد سرایدار به آنها کمک کنند.

صاعقه جان مرد ۴۰ ساله را گرفت

صبح نهم آبان‌ماه، زمانی که آسمان روستای نلیوان شهرستان اشنویه در استان آذربایجان‌غربی پوشیده از ابر شده بود، مرد ۴۰ ساله‌ای به نام احمد به حیاط خانه رفت و سرگرم انجام کارهای روزمره بود که ناگهان برق شدیدی آسمان را پر کرد و صاعقه‌ای وحشتناک با این مرد اصابت و او را نقش بر زمین کرد. به‌دنبال این حادثه، احمد که دچار سوختگی شده بود توسط خانواده‌اش به بیمارستان منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت.

او چند روز در بیمارستان بستری بود و هر چند در روزهای اولیه به‌نظر می‌رسید که حالش رو به بهبودی است، اما در نهایت دوشنبه گذشته از بیمارستان خبر رسید که وی جانش را از دست داده است. مرد ۴۰ ساله در حالی بر اثر اصابت صاعقه جان باخت که برادرش نیز دو روز پیش از او، بر اثر ابتلاء به کرونا جان باخته بود.

کد خبر 534568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.