قیمت زمین و مسکن در رزن همتراز با کلانشهرها است

شهردار منتخب رزن گفت: قیمت زمین و مسکن در شهر رزن هم تراز با کلان شهرها پیش می‌رود و صاحب‌خانه شدن برای جوانان به آرزو تبدیل شده است.

به گزارش ایمنا، احمد محمدی راستی اظهار کرد: در حالی که رشد قیمت مسکن هم در زمینه خرید و هم اجاره نشینی به دغدغه مردم بدل شده است که شورا و شهردار دوره پنجم با شروع پیگیری حل مشکل شهرک‌های رزن تلاش کرد تا قفل گرانی مسکن در رزن را بشکند.

وی افزود: امیدواریم با آغاز ساخت شهرک‌های حاشیه‌ای شهر رزن و تفکیک زمین در این شهرک‌ها امیدها برای تعدیل قیمت عجیب زمین و مسکن در شهر رزن به عنوان یکی از دروازه‌های ورودی غرب کشور بیشتر شود.

شهردار منتخب رزن به وضعیت این چهار شهرک اشاره و خاطرنشان کرد: صدور پروانه شهرک سیمان انجام شده است، شهرک ایثارگران و شبکه بهداشت در انتظار کمیسیون ماده ۵ برای تأیید نهایی، شهرک فرهنگیان ۲ در مرحله پروژه آب رسانی است و قطعات تفکیکی شهرک نیروی انتظامی نیز که سال‌ها مسکوت مانده بود در حال پیگیری است، علاوه‌بر تکمیل طرح‌ها به دنبال ایجاد ظرفیت‌های جدید و ظرفیت‌های پایدار گردشگری در شهر رزن هستیم که باید جلوه پیدا کند و شناسایی ظرفیت‌های جدید به مردم نیز صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به فرهنگ دیرینه رزن رسیدگی به میراث فرهنگی و توسعه گردشگری شهرستان رزن رونق اقتصادی زیادی برای این شهرستان به ارمغان می‌آورد و با نگاه ویژه‌ای که به فرهنگ شهر داریم با برنامه‌هایی مانند ایجاد احداث مجتمع گردشگری که بتوانیم صنایع دستی و تولیدات شهرستان رزن را به معرض دید مسافران و گردشگران قرار دهیم تا با یک نگاه مثبت نسبت به رزن در ایجاد کنیم و بتوانیم با این مهم مسافران را مقیم رزن کنیم.

محمدی راستی تاکید کرد: امن کردن جاده اصلی و رفع نیازهای گردشگران و تأمین ضرورت آنها می‌تواند بستری برای جذب گردشگران به شهرستان رزن باشد. به دنبال بهبود کیفیت در زندگی شهروندان هستیم که با موضوع محله محور نیازهای مردم را شناسایی و رفع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه هیچ طرحی بدون مشارکت مردم به ثمر نمی‌رسد، گفت: رویکرد ما در اجرای طرح‌های مشارکت مردم است که برای جذب مشارکت مردم یک صندوق سرمایه‌گذاری برای شهروندان در شهرداری رزن تأسیس خواهیم کرد تا هر شهروند در اجرای پروژه‌ها سهیم باشد به نحوی که سهامداران واقعی خود مردم باشند و همچنین از دیگر طرح‌ها تأسیس دفتر مشاوره حقوقی در شهرداری است که مردم بتوانند به طور مستقیم از خدمات مشاوره استفاده کنند، کارآمدی و به روز بودن در مدیریت شهری رزن را سرلوحه کار خود قرار دادیم و بستر را برای جذب سرمایه گذاران بومی و غیر بومی فراهم می‌کنیم، بودجه پیشنهادی سال جاری شهرداری رزن ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که ۵۰ درصد آن محقق شده است و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ این بودجه ارتقا پیدا کند.

همچنین مهدی سلطانی کمال، رئیس شورای اسلامی شهر رزن نیز با اشاره به ظرفیت تولید ۹۵ درصدی رازیانه کشور در شهرستان رزن گفت: ما به دنبال " برند سازی" برای رزن هستیم و در حوزه گردشگری یک مجتمع اقامتی و توریستی احداث کردیم که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ با فراهم کردن این بستر گردشگری در حوزه شهری پتانسیل‌های شهر را بالقوه تبدیل خواهیم کرد.

وی افزود: از جمله این پتانسیل‌ها چشمه آبگرم "غینرجه" است که برنامه‌هایی برای ان در نظر داریم، از پتانسیل‌های عالی دیگر آب و هوای پاک و مطبوع و عوارض طبیعی حاشیه شهر از جمله کوه و رودخانه‌های موجود است که از آنها نیز بهره خواهیم گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر رزن تصریح کرد: رزن به نوعی دروازه ورود به شمال کشور و از طرفی دروازه ورودی غرب کشور و به نوعی است که حائز اهمیت است و ما به دنبال ساماندهی مبادی ورودی و خروجی شهر با طرح‌های شکیل و درخور اقلیم و فرهنگ منطقه برای شهر هستیم که در این حوزه از برندها و ظرفیت‌های غرب کشور هم استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه توجه به بناهای فاقد ارزش فرهنگی و تاریخی و توانمندسازی بافت قدیمی و فرسوده مهم است، افزود: خانه یگانه با همکاری میراث فرهنگی به موزه مردم شناسی تبدیل خواهد شد تا فرهنگ اصیل شهرستان را به مردم معرفی کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 534567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.