آیا همه بزرگسالان می‌توانند دز تقویت کننده واکسن فایزر را دریافت کنند؟

شرکت فایزر از سازمان غذا و داروی آمریکا درخواست کرد مجوز استفاده از دز تقویت کننده واکسن فایزر را برای همه بزرگسالان بالای ۱۸ سال صادر کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیش از این سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرده بود که افراد مسن و کسانی که در معرض خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند، می‌توانند شش ماه پس از دریافت دز دوم واکسن کرونای فایزر دز تقویت کننده آن را نیز دریافت کنند. مجوز استفاده از دز تقویت کننده واکسن مدرنا نیز برای این گروه از افراد صادر شده است، در حالی که همه بزرگسالان می‌توانند دز تقویت کننده واکسن جانسون اند جانسون را تزریق کنند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که تا کنون بیش از ۲۵ میلیون نفر از جمعیت ایالات متحده آمریکا دز تقویت کننده واکسن فایزر، مدرنا یا جانسون اند جانسون را دریافت کرده‌اند. شرکت فایزر میزان تأثیرگذاری دز تقویت کننده واکسن خود را بر ۱۰ هزار فرد مورد ارزیابی قرار داده است، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که این دز از واکسن ایمن و مؤثر است؛ بنابراین شرکت فایزر از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) درخواست کرده است که مجوز استفاده از دز تقویت کننده واکسن فایزر را برای همه بزرگسالان بالای ۱۸ سال صادر کند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که هنوز افراد زیادی در ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورهای در سراسر دنیا حتی یک دز واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند، بنابراین بهتر است کشورهای ثروتمند از توزیع دز تقویت کننده واکسن کرونا خودداری کنند. محققان همواره در حال بررسی میزان تأثیرگذاری دز تقویت‌کننده واکسن کرونا بر همه گروه‌های سنی هستند.

کد خبر 534539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.