آماده‌باش شهرداری اراک همزمان با بارندگی‌ها

شهردار اراک گفت: در قالب ستاد زمستانه با همکاران مختلف خود در شهرداری جلسات متعددی داشته‌ایم و نقطه نظرات همکاران خود در شهرداری را شنیده‌ایم و تا حدودی موارد و مشکلات موجود احصا شده است.

علیرضا کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در این راستا لایروبی جداول، کانال‌ها و رودخانه‌ها انجام شده است، هرچند طبق قانون لایروبی رودخانه‌ها وظیفه امور آب است و بر عهده شهرداری نیست، اما در این مورد شهرداری این وظیفه را هم بر عهده گرفته است.

وی افزود: تاکنون اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز ماشین‌های برف‌روبی و یخ زدایی هزینه شده و مابقی ماشین آلات نیز در حال تعمیر است تا در صورت نیاز در بارندگی‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

شهردار اراک خاطر نشان کرد: علاوه بر این نزدیک به یک میلیارد تومان نیز در مدیریت بحران برای تجهیز امکانات برای مقابله با شرایط اضطراری و پیش‌بینی نشده در نظر گرفته شده که این تجهیزات شامل موتوربرق، پمپ‌های مختلف، اره موتوری و… است.

کریمی افزود: نمک و ماسه نیز به میزان هفت هزار تن از سال پیش در انبار باقی مانده و موجود است و حداقل برای یک سال پربارش کافی است. همچنین ۱۰۰۰ نفر در ستاد زمستانه مشغول به کار هستند و بیش از ۱۰۰ دستگاه مختلف نیز برای برف‌روبی تجهیز شده است.

وی با بیان اینکه در ستاد زمستانه وظایف کلیه معاونت‌های شهرداری مشخص و امکانات مورد نیاز نیز تأمین شده است و هر یک از این واحدها در زمان بارندگی به ایفای وظیفه خود خواهند پرداخت، گفت: یکی از اساسی‌ترین سازمان‌های شهرداری در زمستان که وظایف مهمی را بر عهده دارد، سازمان آتش نشانی است که به استثنای خدمت رسانی در بارندگی‌ها به آموزش‌های مجازی و تهیه بروشور در زمینه گازگرفتگی نیز پرداخته است. همچنین هرس شاخه‌های خشک و آمادگی برای برف تکانی نیز از جمله وظایف سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری است.

کد خبر 534514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.