سیر تا پیاز اختلاف طارمی و اسکوچیچ

داغ‌ترین بحث اهالی فوتبال ایران نه دو دیدار حساس برابر لبنان و سوریه بلکه اختلافی است که تیم ملی را از داشتن لژیونر خود در سطح اول اروپا محروم کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در لیست اعلامی دراگان اسکوچیچ برای دو دیدار پیش رو، جای خالی ستاره بزرگی دیده می‌شد؛ اتفاقی که البته پیش‌بینی آن غیر ممکن نبود. همه چیز از مصاحبه سرمربی تیم ملی با رسانه‌ای در کشورش آغاز شد. او در مصاحبه‌ای با اشاره به کیفیت بازیکنان ایرانی، گفته بود: "فوتبالیست‌های ایرانی به شکل انفرادی، بازیکنان تکنیکی، جا افتاده و به لحاظ جسمانی مقاوم‌تری هستند و در سطح برجسته و قابل توجهی قرار دارند. آنچه تا حدودی دچار کمبودش هستند و می‌بینم که فضای زیادی برای پیشرفت در آن دارند، در خصوص توانایی تاکتیکی است. در زمینه تاکتیک پذیری هنوز آنقدر خوب نیستند ولی وقتی به یک برنامه درازمدت نگاه می‌کنیم، این را می‌توان به آنها آموزش داد و به این شکل سطح فوتبال ایران هم می‌تواند پیشرفت کند."

ترجمه صحیح صحبت‌های اسکوچیچ از زبان چلنگر

البته ترجمه بالا از صحبت‌های اسکوچیچ، شاید دقیق‌ترین آن باشد که رضا چلنگر، مترجم معروف و باسابقه مربیان کروات مستقیماً از زبان کرواسی به فارسی برگردانده است. پیش از آن برخی رسانه‌ها آن بخش از صحبت‌های سرمربی تیم ملی که اظهار کرده بود "بازیکنان ایرانی آن قدر هم خوب نیستند" را بزرگ گرده و روی آن مانور دادند. همین موضوع باعث شد تا مهدی طارمی، ستاره ایرانی پورتو نیز واکنش نسبتاً شدیدی به ماجرا داشته باشد.

شروع ماجرا طارمی - اسکو

او با انتشار توییتی در حساب توئیتر خود نوشت: " باید عرض کنم که بازیکنان ایرانی علاوه بر تکنیک فردی و جنگندگی و.…
از لحاظ دانش فوتبال و تاکتیک خیلی درک بالایی دارند ولی متأسفانه مشکلات جایی دیگر است
زنده باد ایران".
طعنه تندی که دراگان اسکوچیچ را هدف می‌گرفت.

سیر تا پیاز اختلاف طارمی و اسکوچیچ

پس از این اتفاق، نظرات مختلفی میان آحاد جامعه فوتبالی ایران شکل گرفت. برخی معتقد بودند حق با مهدی است و این بازیکنان ایرانی هستند که روزهای خوش دراگان را در تیم ملی رقم زده‌اند اما برخی دیگر مصمم بودند که اسکوچیچ باید برای مقابله با بازیکن سالاری، مهدی طارمی را از لیست تیم ملی خط بزند. اسکوچیچ ترجیح داد راه دوم را انتخاب کند و طارمی را برای بازی لبنان و سوریه دعوت نکرد.

این تمام ماجرا نبود و آن جایی بحث داغ‌تر شد که مشخص شد دراگان اسکوچیچ، کریم باقری و حتی به گفته برخی منابع، عزیزی خادم با مهدی طارمی تماس گرفته‌اند اما او جواب تلفن آنها را نداده است. طارمی هم اگر چه توضیحات تکمیلی در خصوص این ماجرا را به بعد از دو دیدار حساس تیم ملی موکول کرد ولی پیامی برای محمد حسین میثاقی در حین پخش فوتبال برتر ارسال کرد و توضیح داد که اصلاً شماره کریم باقری را نداشته که تلفن را پاسخ بدهد.

سیر تا پیاز اختلاف طارمی و اسکوچیچ

واکنش فوتبالی‌ها به دعوت نشدن طارمی

واکنش جامعه پیشکسوتان تیم ملی نیز به این ماجرا درخور توجه بود. شاید مهم‌ترین موضع را علی دایی گرفت و با حمله تند به سرمربی تیم ملی، گفت: "اسکوچیچ بدون شک در دنیای فوتبال مربی بزرگی نیست که بخواهد از تاکتیک‌ناپذیری یا تاکتیک‌پذیری بازیکنان ایرانی صحبت کند."

سیر تا پیاز اختلاف طارمی و اسکوچیچ

خداداد عزیزی هم که سابقه طولانی در اختلاف با مربیان در زمان بازیگری داشت، در ارتباطی اسکایپی با فوتبال برتر، سعی در خاموش کردن آتش شعله‌ور داشت و تصریح کرد: مسأله‌ای رخ نداده، بیخود بزرگش نکنیم. اسکوچیچ مصاحبه کرده و گفته فوتبالیست‌های ایرانی از فوتبالیست‌های خارجی از لحاظ تاکتیک پذیری ضعیف‌ترند. ایشان عقیده و نظرش را گفته است. حالا من با این عقیده مخالفم. مهدی طارمی مخالف است. طارمی هم نظرش را گفته که ایراد کار جای دیگری است. شاید منظور مهدی اصلاً اسکوچیچ نباشد. چرا ما الکی شلوغی می‌کنیم؟ ما اجازه بدهیم طارمی‌ها عقاید خود را بگویند. چرا زور می‌گوئیم؟ چرا می‌خواهیم دیکتاتوری عمل کنیم؟

جلال چراغ پور اما انگشت اتهام را به سوی فدراسیون فوتبال گرفت. او که معتقد است هنوز هم کار برای صعود به قطر تمام نشده و یک ندانم کاری می‌تواند تیم ملی را از صعود به جام جهانی محروم کند، توضیح می‌دهد: " اینکه اسکوچیچ بگوید بازیکنان فوتبال ایران هوش تاکتیکی ندارند حرف غلطی است و توهین به فوتبال کشور محسوب می‌شود. بقیه هم انگار نه انگار حرفی زده شده و مثل سنگ حرف‌های اسکوچیچ را گوش کردند و فدراسیون فوتبال واکنشی نشان نداد تا یک فوتبالیست نسبت به این حرف موضع‌گیری کند."

توئیت بهانه است؛ اختلاف طارمی و اسکوچیچ بیشتر از این حرف‌ها است!

یکی از نکات ویژه اتفاقات اخیر میان طارمی و اسکوچیچ این است که برخلاف تصور عموم، اختلافات این دو نفر تنها محدود به یک توئیت نبوده و آتش آن، خیلی زودتر روشن شده است. طارمی چند باری در مصاحبه‌های بعد از بازی غیر مستقیم اشاره کرده بود که نتایج خوب تیم ملی به خاطر عملکرد بازیکنان و در واقع، نقش کادر فنی را نادیده گرفته بود. محمدحسین میثاقی هم دوشنبه این هفته در برنامه فوتبال برتر به برخی شنیده‌هایش استناد کرد و گفت: "آقای اسکوچیچ حس می‌کنم معتقد است؛ البته اینکه می‌گویم حس می‌کنم، شنیده‌هایم را می‌گویم. حس می‌کنم ماجرای اسکوچیچ با مهدی طارمی بیشتر از یک توئیت ساده است و اتفاق‌ها بیش از این بوده است".

سیر تا پیاز اختلاف طارمی و اسکوچیچ

به گزارش ایمنا، هر چند به نظر می‌رسد طارمی از اردوهای بعدی دوباره به تیم ملی دعوت شود اما وجود چنین اختلافاتی در رختکن تیم ملی تنها می‌تواند خبر خوبی برای رقبا باشد. هنوز شش دیدار از مرحله انتخابی جام جهانی باقی مانده و غره شدن به صدرنشینی فعلی، می‌تواند تبعات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. قرار است پس از بازی سوریه، اسکوچیچ به فوتبال برتر بیاید تا احتمالاً توضیحات مفصلی در خصوص ماجرا بدهد. مهدی طارمی نیز قرار نیست سکوت کند و او هم مانند سرمربی کروات، منتظر اتمام این دو مسابقه است.

شاید این روزها آنچه کمتر به آن پرداخته می‌شود، دو بازی حساس با تیم‌هایی است که در گذشته چند باری گربه سیاه تیم ملی شده‌اند. انگار از پیش خودمان را برنده این دو دیدار می‌دانیم اما کوچک‌ترین لغزش در چنین سطحی از مسابقات، می‌تواند رؤیای سومین جام جهانی پیاپی را بر باد دهد.

کد خبر 534461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.