تغییرات مدیریتی برای ایجاد خلاقیت انجام می‌شود

شهردار مشهد با اشاره به اینکه انجام تغییرات در سطوح مدیریتی برای ایجاد خلاقیت است، گفت: معتقدم بهترین و اصلی‌ترین سرمایه مدیریت شهری نیروی انسانی آن است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید عبدالله ارجائی در مراسم تکریم و معارفه تعدادی از مدیران شهری مشهد که سه‌شنبه، ۱۸ آبان، در شهرداری مرکز برگزار شد، اظهار کرد: نعمت خدمت در جمهوری اسلامی آن هم در جوار بارگاه امام رضا (ع) نعمتی کم‌نظیر است که نصیب افرادی می‌شود که دل در گرو اعتلای این مرز و بوم و خدمت به زائران و مجاوران علی‌بن موسی‌الرضا (ع) دارند.

وی ادامه داد: تمام مردمی که در ایران و جهان زندگی می‌کنند می‌توانند از انوار قدسی حضرت رضا (ع) بهرمند شوند، اما تنها تفاوت شهر مشهد با سایر نقاط حضور زائر در این شهر است که مزیت رقابتی آن است. بر این اساس توفیق خدمت به زائران امام رضا (ع) نیازمند شکر عملی است و این شکر یعنی فرد تمامی آن چیزی را که دارد برای خدمت به زائران و مجاوران در طبق اخلاص قراردهد.

ارجائی تصریح کرد: شهرداری بهترین محلی است که یک فرد می‌تواند خدمت کند زیرا در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته شرایط برای ارائه خدمت فراهم است. با توجه به این موضوع بهترین محل برای فردی که قصد خدمت داشته باشد شهرداری است که با تمامی اقشار جامعه در تمام سنین به صورت مستقیم سروکار دارد. بر این اساس باید فرصت خدمت را قدر بدانیم.

وی با بیان اینکه زمان به سرعت می‌گذرد اما اینکه چگونه بگذرد مهم است، خاطرنشان کرد: کار در شهرداری تخصصی، خدمتی و پیچیده است و بر همین اساس نیروی انسانی دانشی اصلی‌ترین سرمایه این سازمان هستند. خوش‌بختانه امروز وضعیت نیروی انسانی شهرداری مشهد بسیار مطلوب است. شهرداری اکنون دارای جوانانی تحصیل‌کرده، با انگیزه و فهیم است که هرکدام می‌توانند یک شهر را اداره کنند.

شهردار مشهد تأکید کرد: تغییراتی که در سطوح مدیریتی انجام می‌شود در راستای ایجاد خلاقیت و فعالیت بیشتر در مجموعه جهت خدمت بیشتر به مردم است.

وی با بیان اینکه حراست چشم مدیریت و اساس کار است، گفت: آقای حسینی در طول مدت مدیریت بر این مجموعه تلاش بسیار زیادی داشتند که از تلاش‌های وی تقدیر و تشکر می‌کنم و برای آقای موسوی به عنوان مدیر جدید این مجموعه که فردی خدمتگذار مردم هستند آرزوی توفیق دارم.

حراست شهرداری با فساد به شدت مبارزه کند

ارجائی با اشاره به اینکه وظیفه مجموعه حراست، حراست از آبروی شهرداری است که بسیار مهم و استراتژیک است، بیان کرد: انتظار ما از حراست این است که از خطاهای کوچک چشم‌پوشی، اما در مقابل باندها محکم ایستاده و با فساد به شدت مبارزه کند.

وی همچنین با تقدیر از تلاش‌های سید هادی فیاضی، مدیرعامل پیشین مؤسسه فرهنگی شهرآرا، گفت: او در روزنامه شهرآرا زحمات بسیار زیادی کشیده که از این بابت تشکر می‌کنم و برای سید میثم موسوی‌مهر، مدیر عامل جدید مؤسسه فرهنگی شهرآرا که فردی متعهد، انقلابی، خوش‌فکر و خلاق هستند آرزوی موفقیت دارم.

شهردار مشهد افزود: شهرآرا در دوره جدید مدیریت شهری باید رکن فرهنگی، رکن گفتمان انقلاب اسلامی و محفل گفت‌وگوی نخبگان در سطح شهری، ملی و بین‌المللی باشد. شهرآرا باید برای جوانانی که آن سوی مرزها دل در گروه امام رضا (ع) دارند برنامه داشته باشد، لذا نسخه الکترونیک شهرآرا به زبان‌های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین در ادامه با تقدیر از تلاش‌های سیدمهدی حسینی، مدیر کل پیشین روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد، خاطرنشان کرد: وی فردی مؤمن و پرتلاش بود که از تلاش‌هایش تشکر می‌کنم.

روابط عمومی شهرداری مشهد باید ارتقا پیدا کند

ارجائی با بیان اینکه مجموعه روابط عمومی شهرداری مشهد باید ارتقا پیدا کند، عنوان کرد: مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد دارای دو بخش است که یکی از آن‌ها امور بین‌الملل است. ما انتظار داریم تا مناسبات بین‌المللی شهر مشهد با سایر شهرها ارتقا پیدا کند و سیاست‌گذاری آن باید توسط بخش امور بین‌الملل انجام شود. در حال حاضر مشهد با تعداد زیادی از شهرهای جهان خواهر خواندگی و تعهدات بین‌المللی زیادی دارد که اجرایی نشده است. این تعهدات و تفاهم‌نامه‌ها باید احصا و اجرایی شده و ارتباطات بین‌المللی ارتقا پیدا کند.

وی ادامه داد: روابط عمومی بخش دیگر مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد است که باید به صورت تخصصی عمل کند. حدود ۴۰ روابط عمومی در مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری داریم که باید از این ظرفیت خوب استفاده شود.

شهردار مشهد با بیان اینکه روابط عمومی‌ها نباید روابط عمومی مدیران و شهردار باشند، بلکه باید روابط عمومی مجموعه و شهرداری باشند، گفت: سیدناصر نعمتی فردی متخصص و شناخته شده در حوزه رسانه مشهد و کشور است که ضمن آرزوی موفقیت برای وی امیدوارم در تحقق این موارد موفق باشد.

وی همچنین با تشکر از اقدامات آقای ذبیحی، سرپرست پیشین شهرداری منطقه چهار شهرداری مشهد و با بیان اینکه آقای نژادحسین فردی با تجربه و متعهد هستند و امیدوارم در توسعه منطقه چهار که جزو مناطق مهم شهری است، موفق باشند، اضافه کرد: از حمایت‌های اعضای شورای اسلامی شهر مشهد تشکر می‌کنم و امیدوارم در دوره جدید مدیریت شهری بتوانیم با همراهی همه به ویژه بدنه خوب شهرداری، یک دوره به یادماندنی در تسهیل خدمات به زائران و مجاوران را داشته باشیم.

حراست باید به سمت اقدامات پیشگیرانه حرکت کند

سید علی اصغر موسوی، سرپرست اداره کل حراست شهرداری مشهد نیز در این جلسه اظهار کرد: اقدامات حراستی‌ها به نوعی شبیه به اقدامات حوزه بهداشت و درمان است. عمده سیاستگذاری و منابع در حوزه حوزه حراست نیز همچون درمان مربوط به پیشگیری است. امروزه اقدامی پیشگیرانه است که دارای ۲ ویژگی تأثیرگذاری بر علل و عوامل ارتکاب به جرم حذف یا خنثی‌سازی موقعیت‌های ارتکاب جرم منجر شود. برنامه ما به این است که حوزه حراست با حفظ شأن کارکنان به سمت اقدامات پیشگیرانه علمی حرکت کند.

سیدعلی حسینی، مدیر کل پیشین حراست شهرداری مشهد نیز در ادامه گفت: توفیق حاصل شد چند صباحی در خدمت عزیزان باشم و امیدوارم این مسیولیت‌ها ذخیره آخرت قرار گیرد و اگر قصور و کوتاهی شد، بر من ببخشید و برای آقای موسوی آرزوی توفیق روزافزون دارم و امیدوارم این مسئولیت برای وی منشأ خیر و برکت باشد.

به دنبال ارتقای تصویر مشهد در فضای ملی و بین‌المللی هستیم

سید ناصر نعمتی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد نیز در این مراسم، بیان کرد: از زحمات همه دوستان در این حوزه تشکر می‌کنم و امیدوارم مسیر جدید در حوزه ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری مشهد به سمتی باشد که در پایان چیزی برای عرضه داشته باشیم. تلاش ما این است که تصویر مشهد در فضای ملی و بین‌المللی را ارتقا دهیم و در کنار آن اجتماعی‌کردن فعالیت‌ها و اقدامات در حوزه‌های مختلف را محقق و نگاه رسانه‌ای قوی و تحولی را ایجاد کنیم.

سید مهدی حسینی، مدیرکل پیشین روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد نیز در ادامه، گفت: از شهردار مشهد بابت اعتماد و فرصتی که در اختیار بنده قرار دادند تشکر می‌کنم. همچنین از همکاران که همچون اعضای خانواده در پبشبرد امور کنار ما بوده‌اند، تشکر می‌کنم.

شهرآرا نیازمند هرس و آرایش است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه شهرآرا نیازمند هرس و آرایش است، گفت: جهان‌شهر برکت و کرامت نیازمند رسانه است و در آن مسائل دیجیتال اهمیت زیادی دارد. علاوه بر این باید چشم‌اندازی در حوزه رسانه ترسیم شود.

حجت‌الاسلام حسن منصوریان نیز اظهار کرد: تغییرات در زندگی همه افراد ایجاد می‌شود و این موضوع به ویژه برای مدیران به نوعی سبک زندگی تبدیل شده است. بسیاری مواقع این تغییرات برای انسان خیر است و خداوند به جهت بنده‌نوازی این مسیر را برای فرد ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: اختلاف انسان‌ها در ابزار خدمت است و یک روزی این ابزار از جانب خداوند مورد درخواست قرار خواهد گرفت و ممکن است برای ما دردسر ایجاد کند یا سبب توفیق شود. روز قیامت وزنه‌هایی بر گردن مسئولان انداخته می‌شود که این وزنه‌ها سنگینی مسئولیت است و گاهی آنقدر سنگین می‌شود که سبب افول یک فرد می‌شود.

منصوریان در خصوص دیدگاه کارکنان و مدیران به مجموعه حراست‌های سازمان تصریح کرد: حراست آن چیزی نیست که با آبروی مدیر بازی یا اخبار کذب در مورد آنان منتشر کند. رعب و وحشت همکاران از حراست باید شکسته شود و علاوه بر این مجموعه حراست باید پاتوقی برای کارکنان باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: سید هادی فیاضی برای شهرآرا زحمات زیادی کشید و هم‌اکنون این میراث به سیدمیثم موسوی‌مهر رسیده است.

وی تصریح کرد: پیوست زحمات مدیران و آسایش روانی آنان در دستان روابط عمومی است که نباید منفعلانه رفتار کنند. همچنین از آقای نژادحسین درخواست دارم به شعارهای خود مبنی بر ساماندهی حاشیه شهر عمل کند زیرا مردم حاشیه شهر ولی نعمت هر شهر هستند.

اخذ مجوز شهرآرا پیش از ۱۲ سال

سیدهادی فیاضی، مدیر عامل سابق مؤسسه فرهنگی شهرآرا، در این مراسم با بیان اینکه حدود ۲۰ ماه در خدمت مؤسسه شهرآرا بودم، اظهار کرد: روزهای پرتلاطم و سختی در شهرآرا بود اما امروز با نتیجه‌ای شیرین شهرآرا را ترک می‌کنم. تا مدتی اخذ مجوز مؤسسه فرهنگی و هنری چند منظوره از وزارت فرهنگ و ارشاد پس از ۱۲ سال امکان‌پذیر شد و تبدیل وضعیت نیروهای انسانی از ۳۵۰ نیرو با شرایط چارت ۵۶ نفر امروز به ۱۶۸ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: اخذ مجوز کانون تبلیغاتی فراشهر برای مؤسسه شهرآرا، اخذ مجوز چاپخانه دیجیتال شهرآرا، اخذ مجوز شهرآرانیوز، تصویب و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و تصویب در وزارت کار از جمله اقدامات ما بوده در حوزه محتوا نیز ضمائم هفت شنبه، کوله پشتی، لینک، زندگی‌نو، چهره، شهربانو و جهان‌شهر که با محوریت فرهنگ و ادب و هنر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نیز از اقدامات ما بوده است.

فیاضی تاکید کرد: تهیه و تدوین کتاب قرن مشهد که آماده چاپ است که امید داریم مدیر عامل جدید این مؤسسه آن را چاپ کنند. چاپ کتاب تاریخ شهرآرا و برگزاری اولین دوره جایزه عکس مطبوعاتی استان با شرکت ۱۰۰ عکاس و ۳۰۰۰ اثر، طراحی و اجرای سامانه رصد و پایش آنلاین تحریریه برای اولین بار در کشور و در حوزه فضای مجازی ۱۴۰۰ برنامه تصویری، ۲۰ مستند و ۲۳۰ میلیون بازدید از وب سایت شهرآرا نیوز، راه‌اندازی سرویس افغانستان، کودکان و برنامه‌ریزی برای سه زبان انگلیسی، عربی و اردو به دستور شهردار مشهد تا ماه دیگر آماده بهره‌برداری است.

وی اضافه کرد: در شبکه‌های مجازی نیز شهرآرانیوز در سال ۹۸، ۴.۵ میلیون نفر بازدید داشته که در سال گذشته این رقم ۶۰ میلیون و امروز ۶۵ میلیون در هفت ماه بازدید داشته است.

سیدمیثم موسوی‌مهر مدیر عامل جدید مؤسسه فرهنگی شهرآرا، گفت: از تلاش‌های سیدهادی فیاضی تشکر می‌کنم، زیرا با همت وی زیرساخت‌های خوبی ایجاد شده و تلاش ما بر این است که این میراث دریافتی را به افق‌های مدنظر شهردار برسانیم و با دلبستگی و هم‌افرایی بیشتر به سمت اهداف پیش رو حرکت کنیم.

زمین‌های بزرگ مقیاس منطقه چهار نیازمند توجه ویژه است

مجید نژادحسینی، شهردار منطقه چهار شهرداری مشهد، در این مراسم گفت: یکی از شعارهای ما رسیدگی به مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار است و امیدوارم بتوانیم وضعیت منطقه را بهبود بخشیم.

فرهاد حجازی، سرپرست پیشین شهرداری منطقه چهار مشهد نیز در ادامه گفت: پنج ماه در این حوزه مشغول به کار بودم و اقدامات مناسبی جهت ارائه مطلوب خدمات به شهروندان صورت گرفت. منطقه چهار ظرفیت‌های زیادی دارد و حدود ۲۲ هکتار اراضی بزرگ مقیاس در این منطقه قرار دارد که نیازمند توجه ویژه است.

رویکرد حراست شهرداری مشهد پیشگیرانه است

هاشم دائمی، رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد، در ادامه این مراسم گفت: اتفاقاتی که در موضوع انتخاب مدیران شهرداری رخ داده، پدیده نوظهور، میمون و مبارکی است که باعث ایجاد انگیزه در ساختار مجموعه مدیریتی در شهر مشهد شده است.

وی ادامه داد: سنجش‌محور بودن مدیران بر اساس شایستگی‌ها موضوعی است که مدیریت‌های گذشته هم در مورد آن شعار می‌دادند اما در عمل شاهد بی‌توجهی به شبکه نخبگانی بودیم. خوشبختانه این اتفاق در این برهه در حال رخ دادن است. اکثر مدیران موفق در سطح کشور از خطه خراسان هستند که این موضوع نشان‌دهنده ظرفیت بالا در شهر مشهد و بدنه مدیریت شهری است. از این حیث دست مریزاد به شهردار می‌گویم و شورا نیز با قاطعیت از این رویکرد حمایت می‌کند.

دائمی با اشاره به اینکه سال‌ها در حراست انجام وظیفه کرده‌ام، بیان کرد: خوشبختانه وضعیت حراست مجموعه شهرداری خوب است و رویکردها از فضای مچ‌گیرانه به پیشگیرانه سوق پیدا کرده است. آنچه در حوزه نظارتی باید مورد توجه قرار بگیرد، صیانت از حقوق است. باید رویکرد اعتمادساز برای بدنه مدیریتی ایجاد شود که این امر با آموزش محقق می‌شود.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: ما اصلاح را باید از خود شروع کنیم. آقای موسوی‌مهر از نیروهای خوب و خوشنام ما هستند که امیدوارم در مدتی که در خدمت او هستیم، همچون گذشته منشأ خیر و اثر باشد.

کد خبر 534423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.