پشت پرده افزایش قیمت مسکن چیست؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در تهران افرادی را داریم که صاحب دو هزار واحد مسکونی هستند، در حالی که هر فرد نباید بیش از دو یا سه منزل مسکونی داشته باشد.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مشکلات حوزه مسکن اظهار کرد: مسکن هم مانند دیگر مسائلی که با حوزه معیشت مردم سر و کار دارد، دچار مشکل احتکار شده که موجب افزایش چشمگیر قیمت مسکن شده است.

وی افزود: در چند سال گذشته با توجه به مشکلات ارزی، برخی افراد احتکار انجام دادند و در تهران افرادی را داریم که صاحب دو هزار واحد مسکونی هستند، در حالی که هر فرد نباید بیش از دو یا سه منزل مسکونی داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: افرادی که این منازل مسکونی را به تعداد زیاد دارند، آنها را خالی نگه می‌دارند و اجازه می‌دهند قیمت مسکن زیاد شود و آن‌ها را به شکل قطره چکانی به مردم به فروش برسانند.

سلیمی ادامه داد: دولت باید در این باره لایحه‌ای ارائه دهد تا افرادی که به تعداد مورد نیاز و کافی مسکن در اختیار دارند، امکان دریافت سند برای آن خانه داشته باشند و بیش از دو یا سه منزل مسکونی به نام یک فرد سند خورده نشود.

وی تصریح کرد: برخی افراد که بیش از یکصد تا دو هزار منزل مسکونی دارند، مشخص است که برای مقاصد خاصی این تعداد مسکن را نگه داشته‌اند و برای سرمایه‌گذاری دست به احتکار زده‌اند تا سود کلانی به جیب بزنند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در شناسایی خانه‌های خالی هنوز خوب عمل نشده و وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده که در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها به طور کامل خانه‌های خالی شناسایی نشده و از طرفی هم اداره امور مالیاتی باید برنامه‌ای جامع و کامل برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی داشته باشد؛ بنابراین دولت باید این امر را سریع‌تر اجرایی و عملیاتی کرده و مالیاتی را که قانون مقرر کرده، اخذ کند تا از احتکار مسکن جلوگیری شود.

کد خبر 534421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.