بازار ارز دیجیتال امروز ۱۸ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

بیت کوین توانست سطح ۶۴ هزار دلار را رو به بالا بشکند، احتمال شکل‌گیری یک موج صعودی جدید تا محدوده ۷۲ هزار دلار نیز وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ایمان کرمی» تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ سه‌شنبه ۱۸ آبان‌ماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • بیت کوین ۶۷ هزار و ۹۷۳ دلار
  • اتریوم چهار هزار و ۸۱۷ دلار
  • کاردانو دو دلار و ۲۸ سنت
  • بایننس کوین ۶۴۸ دلار و ۶۴ سنت
  • دوج کوین ۲۸ سنت
  • ریپل یک دلار و ۲۷ سنت
  • پولکادات ۵۲ دلار و ۹۴ سنت
  • سولنا ۲۴۷ دلار و ۱۱ سنت
  • ترا ۵۳ دلار و ۴۰ سنت
  • شیبا اینو ۰.۰۰۰۰۵۷ دلار
  • مواردی مانند تتر، یو اس دی کوین و بایننس یو اس دی استیبل کوین هستند، استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده یک دلار است و تغییرات آنها بسیار محدود است.

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۸ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین توانست سطح ۶۴ هزار دلار را رو به بالا بشکند، احتمال شکل‌گیری یک موج صعودی جدید تا محدوده ۷۲ هزار دلار نیز وجود دارد.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست، صلب مسئولیت)

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۸ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

اخبار مهم

اعلام رتبه بندی جدید خطرات مالی فدرال رزرو، استیبل کوین‌ها در رتبه پنجم

در فدرال رزرو ایالات متحده در آخرین گزارش ثبات مالی خود که روز دوشنبه منتشر شده است، ارزهای رمز پایه و استیبل کوین‌ها را در میان ریسک‌های اصلی خود برای ثبات مالی ایالات متحده طی ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده قرار داده است.

ماتریسک ریسک فدرال رزرو، رمزارزها و استیبل کوین‌ها را درست پشت تنش‌های آمریکا و چین رتبه‌بندی می‌کندگزارش فدرال رزرو دو بار در سال چاپ می‌شود، یک بار در بهار و بار دیگر در پاییز، و نسخه فعلی آن شامل نمودار زیر از صفحه ۶۷ است که کریپتو و استیبل کوین‌ها را به عنوان پنجمین خطر جدی برای ثبات مالی، در بین تنش‌های چین و مسائل آب و هوایی ایالات متحده طبقه بندی می‌کند.

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۸ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

چرا استیبل کوین‌ها چنین تهدیدی هستند؟

بخش گزارش مربوط به استیبل کوین‌ها، آن‌ها را به عنوان دارایی‌های دیجیتالی توصیف می‌کند که بر روی بلاکچین منتشر و معامله می‌شوند، که “ظاهرا” به یک دارایی خارج از زنجیره پایدار مانند طلا، ارزهای فیات یا اوراق قرضه دولتی متصل می‌شوند. در این گزارش همچنین اشاره شده است که ارزش استیبل کوین‌ها طی ۱۲ ماه گذشته به طور تصاعدی پنج برابر شده و تا اکتبر ۲۰۲۱ (مهر، آبان) به ۱۳۰ میلیارد دلار رسیده است.

در اینجا دلایل اصلی نگرانی ذکر شده در نشریه فدرال رزرو آمده است:

بزرگ‌ترین استیبل کوین‌ها بر اساس ارزش بازار قول می‌دهند که در هر زمان با ارزش ثابت به دلار آمریکا قابل بازخرید باشند، اما هر توکن لزوماً دارای پشتوانه ۱:۱ با معادل فیات نیست. در عوض، برخی از استیبل کوین‌ها توسط اوراق قرضه تجاری پشتیبانی می‌شوند که ممکن است ارزش خود را از دست بدهند. اگر این دارایی‌ها ارزش خود را از دست بدهند، صادرکنندگان استیبل کوین ممکن است نتوانند تقاضاهای بازخرید را برآورده کنند. استیبل کوین‌ها دارای ضعف‌های ساختاری مشابه برخی از صندوق‌های بازار پول هستند، که آن‌ها را مستعد انحلال سرمایه‌گذارانی می‌کند که می‌توانند حساب‌هایشان را به یکباره تخلیه کنند. این گزارش بیان می‌کند که این کاستی‌ها را می‌توان با فقدان شفافیت و استانداردهای حاکمیتی در مورد برخی از دارایی‌های پشتوانه استیبل کوین‌ها تشدید کرد. در نهایت، استفاده بالقوه از استیبل کوین‌ها در پرداخت‌ها و ظرفیت رشد آنها نیز می‌تواند خطراتی را برای سیستم‌های پرداخت و مالی ایجاد کند.

دلایلی که فدرال رزرو این گزارش را منتشر می‌کند

کل گزارش بیش از ۸۰ صفحه است و بسیاری از موضوعات دیگر را فراتر از رمزارزها و استیبل کوین‌ها پوشش می‌دهد. فدرال رزرو در ابتدای این سند بیان می‌کند که هدف از این گزارش ارائه دیدگاه خود در مورد انعطاف پذیری سیستم مالی ایالات متحده است، در حالی که تلاش برای ” ارتقا درک عمومی و افزایش شفافیت و پاسخگویی برای دیدگاه‌های فدرال رزرو در مورد این موضوع است. ”چه تهدیدات استیبل کوین‌ها ترس واقعی باشند یا اغراق بیش از حد، آن‌ها به اندازه کافی واقعی بودند که توسط اعضای فدرال رزرو در این گزارش گنجانده شده‌اند. با این حال، به طور قانع‌کننده‌ای می‌توان استدلال کرد که هر چهار نقطه‌ای که به عنوان آسیب‌پذیری استیبل کوین ذکر شده‌اند، می‌توانند برای اکثر ارزهای فیات، از جمله دلار آمریکا نیز اعمال شوند. این امر به ویژه زمانی صادق است که در چارچوب سیاست‌های مالی و پولی دولت در چند سال گذشته در نظر گرفته شده است.

ایلان ماسک: ارتقا جدید دوج کوین “مهم” است!

ایلان ماسک(Elon Musk)، نظر خود را در مورد جدیدترین ارتقا دوج کوین (Dogecoin) در یک توئیت به اشتراک گذاشته است و آن را مهم خوانده است. اظهار نظر این میلیاردر، اندکی پس از انتشار بسیار پرطرفدار Dogecoin Core ۱.۱۴.۵ منتشر شد.همانطور که توسط U.Today گزارش شده است، ارتقا مورد انتظار، کاهش هزینه را برای تمام کاربران نهایی می‌کند. پیش‌فرض‌های بازپخش در نسخه مینور قبلی این نرم‌افزار، به عنوان اولین مرحله از فرآیند معرفی شدند. هدف این بود که این شبکه برای آخرین به‌روزرسانی آماده شود. در مرحله دوم و آخر، نرخ کارمزد پیش‌فرض ۰.۰۱ DOGE در کیف پول رسمی Dogecoin تعیین شده است و ارائه‌دهندگان کیف پول شخص ثالث، احتمالاً از این روند پیروی خواهند کرد. ماسک که اخیراً گفته بود اولین تریلیونر Dogecoin خواهد شد، گفت که این ارز دیجیتال می‌تواند با بهبود قابل توجه، در برابر بیت کوین به راحتی برنده شود.

تلوس قبل از راه اندازی EVM بودجه ۸ میلیون دلاری جمع آوری می‌کند

شرکت فناوری تأیید هویت سیویک تکنولوژی (Civic Technologies) یک ابزار رایگان برای مبارزه با فعالیت‌های رباتی در NFT مبتنی بر سولانا راه‌اندازی کرده است.

بر اساس اعلامیه ۸ نوامبر (۱۷ آبان)، ابزار جدید سیویک “Ignite Pass” ربات‌ها را فیلتر می‌کند و از خریداران می‌خواهد قبل از تأیید برای خرید NFT، تاییدیه را تکمیل کنند.

وب‌سایت سیویک خاطرنشان می‌کند که کاربران برای تأیید باید یک سلفی ویدئویی بگیرند و پس از تکمیل، یک Ignite Pass به آدرس کیف پول آنها صادر می‌شود. این تاییدیه همچنین به مدت ۲۴ ساعت فعال می‌ماند تا گزینه‌های مخرب‌های را که کیف پول‌های متعدد را تأیید می‌کنند محدود کند.

این وب‌سایت همچنین اشاره کرد که «سیویک این سلفی ویدئویی را ذخیره نمی‌کند»، اما مشخص نمی‌کند که داده‌ها حذف شده یا در جای دیگری ذخیره شده است.

Ignite Pass یک نسخه رایگان از مجموعه ابزارهای سازگار با مشتری (KYC) و ضد پولشویی (AML) شرکت، Civic Pass است. این ابزارها برای پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi)، بازارهای NFT و بلاک چین‌های عمومی طراحی شده‌اند.

کریس هارت (Chris Hart)، مدیرعامل Civic Technologies بر قابلیت‌های انقلابی که اخیراً NFT برای هنرمندان ایجاد کرده است، تاکید کرد و از تأثیر منفی ربات‌ها بر سازندگان ابراز تأسف کرد.ربات‌ها بیش از یک مزاحم هستند، آنها اعتمادی را که جوامع ایجاد کرده‌اند و همچنین چشم‌انداز آینده سازندگان آن را از بین می‌برند.همچنین افزایش فعالیت ربات‌هایی که پیشنهاد اولیه DEX را هدف قرار می‌دهند نیز باعث شد که شبکه Solana در ماه سپتامبر(شهریور) تقریباً ۱۷ ساعت آفلاین شود. بنیاد سولانا این حادثه را “حمله انکار سرویس” توصیف کرد و تخمین زد که ربات‌ها هر ثانیه با بار تراکنش تقریباً ۴۰۰ هزار به شبکه هرزنامه ارسال کرده‌اند.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۸ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

کد خبر 534413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.