اتریش محدودیت‌های کرونایی را سخت‌تر کرد

دولت فدرال در اتریش اقدامات سختگیرانه‌تری را برای مقابله با سیر صعودی مبتلایان به کرونا در پیش گرفته است؛ مقامات تصمیم گرفته‌اند به جای قانون قبلی ۳-G (واکسینه شده، بهبود یافته، تست داده) قانون محدودتر ۲-G را اعمال کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قانون محدودتر ۲-G بدان معناست که فقط افراد واکسینه شده و بهبود یافته‌ها به عنوان دارنده گواهی سبز محسوب می‌شوند.

با وجود تعداد نسبتاً بالای عفونت‌های جدید، موج چهارم همه‌گیری در اتریش کاملاً قابل کنترل به نظر می‌رسد. نرخ واکسیناسیون این کشور حدود ۶۷ درصد است، بنابراین با وجود بیش از هزاران مورد جدید، بستری شدن در بیمارستان و بیماران ICU هنوز در سطوح قابل کنترل است.

قوانین جدید ۲-G برای خدمات و موقعیت‌هایی اعمال می‌شود که تماس نزدیک با افراد زیادی مورد نیاز است. مراجعه کنندگان به بخش‌هایی با"خدمات فیزیکی" _به عنوان مثال آرایشگران یا ماساژدرمانگران _ باید یا واکسینه شوند یا از بیماری بهبود یافته باشند. همین قوانین در مورد سینماها، تئاترها و رویدادهایی با بیش از ۲۵ نفر و بازدید از خانه‌های سالمندان اعمال می‌شود. مشتریان در فروشگاه‌ها ملزم به پوشیدن ماسک FFP۲ خواهند بود که قابلیت بسیار بیشتری برای جلوگیری از ورود ذرات معلق به دستگاه تنفسی انسان دارد.

قوانین ۲-G برای دانش آموزان در مدارس و محل کار اعمال نخواهد شد. کارمندان در بخش خدمات فیزیکی می‌توانند با انجام تست به محل کار خود بروند. مهمترین اقدام جدید این است که خودآزمایی دیگر معتبر تلقی نمی‌شود.

آزمایشات آنتی‌ژن باید در محل آزمایش یا داروخانه معتبر انجام شود. همین امر در مورد آزمایش‌های PCR و آزمایش‌های غرغره نیز صدق می‌کند، اگرچه آزمایش‌های غرغره را می‌توان در خانه انجام داد اگر بعداً توسط یک آزمایشگاه مناسب آنالیز شوند.

با این حال، اتریش علیا (اوبراسترایش) در جهت محدودتر کردن شرایط حرکت می‌کند و قانون ۲.۵- G را برای محل کار الزامی می‌کند؛ ۲.۵ اساساً به این معنی است که آزمایش‌های آنتی‌ژن معتبر نیستند، بنابراین افراد باید واکسینه شوند، بهبود یابند یا آزمایش PCR انجام دهند. قابل ذکر است، مقامات ایالتی فدرال یک دوره انتقال را تا ۲۲ نوامبر صادر کرده‌اند.

افرادی که کمتر از ۹ ماه پیش دز دوم واکسن را تزریق کرده‌اند، واکسینه شده در نظر گرفته می‌شوند و پس از ۹ ماه، باید یک دز بوستر بزنند.

هر فردی که در شش ماه گذشته از کووید -۱۹ بهبود یافته باشد، "بهبودیافته" در نظر گرفته می‌شود و دارای مجوز ۲-G معتبر است. شواهد وجود آنتی‌بادی در نمونه‌های خون دیگر به عنوان فرد بهبود یافته در نظر گرفته نمی‌شود. با این حال، مقامات محلی به افراد دارای آنتی‌بادی اجازه می‌دهند تا یک دوز از واکسن Biontech/Pfizer یا Moderna را برای دریافت گواهی سبز تزریق کنند.

اتریش محدودیت‌های کرونایی را سخت‌تر کرد

کد خبر 534411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.