بورس امروز سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

شاخص مقاومت داینامیک پیش روی خود را شکسته و به سطح شکسته شده پولبک زد، پیش بینی می‌شود روند صعودی تداوم یابد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _سه‌شنبه ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد ۱۳ هزار و ۲۹۸ واحدی به سطح یک میلیون و ۴۴۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد ۸۳۰ واحدی در سطح ۳۸۵ هزار و ۷۵۹ قرار گرفت.

شاخص کل بازار رشد ۰.۹۳ درصدی و شاخص هم وزن رشد ۰.۲۲ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۲۲۳ واحدی به سطح ۲۰ هزار و ۵۷۲ واحد رسید.

بورس امروز سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۵۹ هزار و ۷۳ و ۱۱۳ هزار و ۶۶۱ میلیارد ریال بود. (حاصل ضرب حجم معاملات انجام شده در قیمت‌ها)

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب هشت میلیارد و ۶۸۵ و یک میلیارد و ۹۹۳ میلیون برگه سهم بود. (به تعداد سهام معامله شده حجم معاملات گفته می‌شود)

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تحلیل تکنیکال شاخص کل

شاخص مقاومت داینامیک پیش روی خود را شکسته و به سطح شکسته شده پولبک زد، پیش بینی می‌شود روند صعودی تداوم یابد.

بورس امروز سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

اخبار بازار

رایتل آماده ورود به بازار سرمایه

علی رستمی، مدیرعامل شستا با اعلام عرضه رایتل تا انتهای سال ۱۴۰۰ گفت: شرکت رایتل بعد از تجدید ساختار و بهبود وضعیت مالی و بعد از چند سال زیان دهی در دو سال گذشته به سود دهی رسیده است. رستمی افزود: به زودی رایتل در بازار فرابورس ایران پذیرش خواهد شد. با عقد قرارداد با کارگزاری صبا تأمین، فرآیند بورسی شدن شرکت در حال انجام است.

توبیخ بورسی وزیر اقتصاد در جلسه هیئت دولت تکذیب شد

محمدمهدی رحیمی مدیرکل روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور در حساب کاربری خود در توئیتر، نوشت: خبرسازی برخی کانال‌های خبری مبنی بر توبیخ «سید احسان خاندوزی» وزیر اقتصاد به علت موضوع بورس در جلسه هیئت دولت را تکذیب کرد. وی با بیان اینکه بهبود معیشت و زندگی مردم، دغدغه دائمی رئیس‌جمهور است و وزرا نیز همدلانه و شبانه‌روزی این موضوعات را دنبال می‌کنند، تاکید کرد: در جلسات هیئت دولت صمیمانه اما با جدیت و کارشناسی، مباحث روز از جمله بورس پیگیری می‌شود. مدیرکل روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور در پایان مطلب خود آورده است: آنها که مدعی هستند دغدغه سهامداران را دارند، خبرسازی کذب نکنند.

وزیر اقتصاد: برنامه دولت حمایت از بازار سرمایه است

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی با حضور در جلسه علنی مجلس درباره شرایط بازار بورس و برنامه‌های این وزارتخانه درباره بازار سرمایه به نمایندگان گفت: اقتصاد ایران در یکی از مهمترین نقطه‌های تحولی قرار دارد. برنامه دولت حمایت از بازار سرمایه به‌ویژه سهامداران خُرد است. بازار سرمایه با توجه به موقعیت خود می‌تواند و باید نقش بی‌بدیلی در غلبه بر چالش تأمین مالی تولید ایفا کند. می‌خواهیم قانون مالیات بر عایدی سرمایه را تصویب کنیم تا در اثر آن، نقدینگی به سمت فعالیت تولیدی مولد و بازار سرمایه هدایت شود.

عشقی: اعتماد مخدوش شده به بازار سرمایه بر می‌گردد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز در صحن علنی مجلس، برنامه‌های اولویت دار سازمان بورس برای بازگشت ثبات به بازار و احیای اعتماد سهامداران را اعلام کرد.

پورابراهیمی، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت نظارتی بر بازار سرمایه باید تغییر کند. شرایط حوزه نظارت هیچ تناسبی با بازار ندارد. بحث تخلفات و برخورد با آن و ایجاد یک ساختار دقیق نظارتی را می‌طلبد. امروز بخش عمده ای از جمعیت کشور در حوزه بازار سرمایه حضور دارند.

وی افزود: فضای مجازی نقش مؤثری در بازار دارند. شبکه‌های مجازی مسیر را تعیین می‌کنند و ساماندهی شبکه‌های مجازی اولویت اصلی سازمان باید باشد. شفافیت در ارکان هم باید باشیم. از خود سازمان تا مجموعه نهادهای ذیل اند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ابزارهای پوشش ریسک باید برای مردم فراهم شود. ابزارهای پوشش ریسک باید ایجاد شود. گزارش جامع از مصوبات شورای عالی بورس باید بدهید. آقای قالیباف قیمت گذاری دستوری را شما ورود کنید. این موضوع فساد دارد رانت ایجاد کرده به بازار سرمایه آسیب زده است. امروز هر تصمیمی که برای بازار گرفته می‌شود انتفاعش برای محروم‌ترین افراد است. بودجه و مفروضات که باعث شود شرکت‌ها باعث ضرر و زیان شود ضررش به مردم است. ذینفع این موضوع مردم است. آنها آسیب می‌بینند. امروز به شکل مستقیم مردم در بازار حضور دارند

پور ابراهیمی اضافه کرد: عرضه اوراق و نرخ بین بانکی اثرگذار بوده و افزایش پیدا کرده و شما باید نظارت دقیق کنید نباید این نرخ افزایش پیدا کند و اثر منفی آن روشن است در بازار پیدا می‌شود. پرداخت سود مردم روند افزایش سرمایه و … باید عملیاتی شود.

اخبار بازار جهانی

موجودی انبار روی: موجودی انبار روی بورس فلزات لندن و شانگهای، با شش هزار تن کاهش به ۲۶۸ هزار تن رسید. موجودی انبار آلومینیوم با ۲۴ هزار تن کاهش به یک میلیون و ۲۹۶ هزار تن رسید. موجودی انبار این محصول طی هفته‌های اخیر با توجه به کاهش سطح تولید در نتیجه بحران انرژی، با شیب تند کاهش پیدا کرده است. موجودی انبار مس نیز با افت ۱۰ هزار تنی به ۱۷۲ هزار تن رسید.

حاشیه سود فولاد سازان: حاشیه سود تولید میلگرد فولادسازان چینی بعد از افت قابل توجه از سطح ۲۲.۳ درصد، در هفته گذشته افزایش پیدا کرد و از ۵.۹ درصد به ۷.۶ درصد رسید. هزینه تولید میلگرد با ۳۹۰ واحد کاهش به چهار هزار و ۶۱۴ واحد و سود تولید این محصول با افزایش ۷۰ واحدی به ۳۸۱ واحد افزایش پیدا کرده است. حاشیه سود ورق گرم نیز در هفته گذشته با اندکی افزایش به ۶.۸ درصد افزایش پیدا کرده است. هزینه تولید با کاهش ۳۶۹ واحدی همراه بوده و به ۴ چهار هزار و ۶۲۴ واحد رسیده است. سود تولید این محصول تقریباً بدون تغییر باقی مانده است.

سنگ آهن: موجودی انبار سنگ آهن در بنادر چین با توجه به کاهش حجم تولید محصولات فولادی و همچنین کاهش تقاضا برای این محصولات از جمله میلگرد (قیمت میلگرد طی یک ماه اخیر در واکنش به نگرانی از کاهش تقاضا با افت قیمت مواجه شده است) همچنان در حال افزایش است. موجودی انبار سنگ آهن در هفته منتهی به ۱۴ آبان با ۲.۳ میلیون تن افزایش به ۱۴۵ میلیون تن رسیده است. در نتیجه کاهش تقاضا برای این محصول، قیمت محصول نیز کاهش پیدا کرده است. موجودی انبار محصولات فولادی با توجه به کاهش تولید و تقاضا، تقریباً در هفته‌های اخیر در محدوده ۱۳.۶ میلیون تن بدون تغییر باقی مانده است.

نقشه بازار بورس

بورس امروز سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 534410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.