بیمه بدنه اقساطی بدون چک چگونه بخریم؟ + راهنمای خرید قسطی بیمه بدنه (آبان ۱۴۰۰)

بیمه خودروها، برای تضمین خسارت‌های احتمالی حوادث امری لازم و ضروری و شامل دو دسته بیمه اجباری شخص ثالث و بیمه اختیاری بدنه است.

با نگاهی گذرا به سطح شهر و جاده‌ها، از دیدن تعداد زیاد اتومبیل‌ها سرمان سوت می‌کشد. با توجه به در کمین بودن حادثه و خسارات بالای جانی و مالی تصادفات رانندگی، بیمه خودروها نیز امری ضروری به نظر می‌رسد. بیمه خودرو شامل دو دسته بیمه اجباری شخص ثالث و بیمه اختیاری بدنه است. با توجه به گران شدن ۳۵% نرخ بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۰ و بالتبع آن سایر بیمه‌ها، رانندگان باید هزینه بالایی برای بیمه خودروی خود کنار بگذارند. از طرف دیگر، شرایط اقتصادی خانواده‌ها ایجاب می‌کند که آن‌ها در صدد مدیریت هر چه بهتر هزینه‌های زندگی خود برآیند. به همین دلیل برخی رانندگان در این فکر هستند: ” آیا راهی برای سبک کردن بار هزینه‌های بیمه‌ای خانوار وجود دارد؟ ” شرکت‌های بیمه به جز ارائه تخفیفات بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه، راهکار بیمه بدنه اقساطی و را روی میز انتخاب برای بیمه‌گزاران گذاشته‌اند.

بیمه خودرو چیست؟ انواع بیمه خودرو شامل چیست؟

بیمه خودروها، برای تضمین خسارت‌های احتمالی حوادث امری لازم و ضروری است. یکی از انواع بیمه‌هایی که برای رانندگان و وسایل نقلیه بسیار مفید واقع می‌شود؛ بیمه شخص ثالث است. این نوع بیمه‌نامه برای تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی در برابر خسارات جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث است اجباری است. نوع دیگر بیمه خودرو نیز بیمه بدنه اتومبیل است. بیمه گزار با پرداخت مبلغ مشخص حق‌بیمه به شرکت بیمه‌گر و خرید بیمه اختیاری بدنه، وسیله‌نقلیه خود را در برابر خطرات و حوادث احتمالی خودرو بیمه می‌کند.

بیمه بدنه خودرو چه خسارت‌هایی را پوشش می‌دهد؟

پوشش‌های بیمه بدنه به دو دسته اصلی و فرعی (تبعی) یا اضافی تقسیم می‌شوند:

سرقت کلی، خسارات حین نقل و انتقال خودرو، خسارات ناشی از آصا (انفجار، آتش‌سوزی و صاعقه) وارد بر وسیله نقلیه، خسارات چرخ و باتری تا ۵۰% جز پوشش‌های اصلی بیمه بدنه به شمار می‌آیند.

قیمت بیمه بدنه چگونه محاسبه می‌شود؟

مؤلفه‌های گوناگونی در محاسبه قیمت بیمه بدنه تأثیرگذار هستند:

مشخصات خودرو

عواملی نظیر سال ساخت اتومبیل، نوع خودرو، ارزش خودرو و کاربری آن در محاسبه نرخ بیمه بدنه نقش پررنگ دارند.

پوشش‌های اضافی (تبعی) بیمه بدنه

پوشش‌های اضافی (تبعی) بیمه بدنه

در صورت انتخاب هریک از پوشش‌های اضافی یادشده، مبلغی بر قیمت در خرید بیمه بدنه اضافه می‌کند. انتخاب پوشش‌های بیمه‌ای بیشتر با قیمت بالاتر بیمه بدنه همراه است.

تخفیف‌های بیمه بدنه

تخفیفات در محاسبه قیمت بیمه بدنه شامل تخفیف‌های عدم خسارت، تخفیف خودروی صفر، تخفیف خرید نقدی بیمه بدنه اتومبیل، تخفیف ارزش خودرو هستند که همگی از قیمت نهایی بیمه بدنه کسر می‌شوند.

با توجه به اهمیت بیمه بدنه خودرو و تعدد خساراتی که به خودروها در حین رانندگی وارد می‌شود، بیمه‌گزاران آینده‌نگر سعی می‌کنند که حتماً برای خودروی خود علاوه بر خرید بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه نیز تهیه نمایند. اگر شرایط مالی بیمه‌گزار امکان خرید و پرداخت یک‌جای مبلغ حق بیمه را فراهم نساخت، چه گزینه‌هایی وجود دارد؟ شرکت‌های بیمه امکان تهیه بیمه بدنه قسطی را برای بالا بردن فرهنگ رانندگی ایمن و فراهم سازی شرایط خرید این بیمه خودروی کاربردی را برای بیمه‌گزاران ارائه کرده‌اند.

مزایای خرید اقساطی بیمه خودرو چیست؟

با بهره‌گیری از امتیاز خرید قسطی بیمه‌های خودرو نظیر بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه:

  • بیمه‌گزار مبلغ کلی بیمه ماشین را در چند قسط و به تدریج می‌پردازد. این امر کاهش بار هزینه‌ای سبد بیمه‌ای فرد را در پی دارد.
  • بیمه‌گزار نیازی به خرج کردن پس‌انداز خود در شرایط تورمی ندارد. او می‌تواند با انتخاب گزینه خرید قسطی بیمه خودرو، به تدریج مبلغی را صرفه‌جویی کرده و ضمن برخورداری از امتیاز بیمه ماشین، پس‌انداز خود را نیز داشته باشد.
  • در خرید اقساطی بیمه خودرو نیازی به پرداخت کارمزد نیست. در خرید بیمه بدنه اقساطی و بیمه شخص ثالث قسطی از سامانه‌های فروش آنلاین بیمه هیچ‌گونه بهره یا کارمزدی از شما دریافت نخواهد شد.

مهم‌ترین مزیت بیمه خودروی قسطی

با توجه به این‌که قانون بیمه شخص ثالث را برای همه خودروها اجباری ساخته است، نداشتن یا عدم تمدید به موقع آن، با جریمه دیرکرد و حتی انتقال خودرو به پارکینگ همراه است. به همین‌دلیل، بیمه‌گزاران در صورتی که هنگام سررسید بیمه خودروی خود، استطاعت مالی کافی برای تمدید بیمه خودرو مخصوصاً بیمه شخص ثالث نداشتند، می‌توانند با انتخاب گزینه خرید قسطی بیمه، بیمه خود را در زمان سررسید تمدید کرده و از جریمه و … دوری جویند.

نحوه خرید بیمه بدنه قسطی چگونه است؟

بیمه‌گزاران با انتخاب گزینه خرید بیمه بدنه قسطی می‌توانند بخشی از حق بیمه را هنگام خرید و باقیمانده آن‌را در طول مدت اعتبار طی اقساط پرداخت نمایند. میزان نقد و اقساط بیمه بدنه بین شرکت‌های مختلف بیمه متفاوت است. اما شرکت‌های بیمه عموماً ۵۰% مبلغ را نقد هنگام عقد بیمه‌نامه خودرو و مابقی را طی اقساط ۴ تا ۸ ماهه دریافت خواهند کرد.

چگونه بیمه بدنه اقساطی بخریم؟

برای خرید قسطی بیمه بدنه خودروی خود می‌توانید به دو روش عمل کنید:

خرید حضوری از نمایندگی‌های شرکت‌های بیمه مختلف

این امر نیازمند حضور بیمه‌گزار در محل (با توجه به شرایط کرونا)، تحمل ترافیک و آلودگی هوا و صرف وقت است. ضمناً شما در صورت تمایل به مقایسه قیمت بیمه بدنه شرکت‌های مختلف بیمه‌ای، مجبور به صرف وقت بیشتر برای انتخاب بهترین بیمه بدنه مناسب شرایط خود خواهید بود. به علاوه ممکن است، شما به یک نمایندگی شرکت بیمه خاصی مراجعه نمائید ولی آن شرکت بیمه‌گر، بیمه بدنه اقساطی را ارائه نکرده باشد و فقط خرید نقد این بیمه‌نامه میسر باشد. این مساله علاوه بر اتلاف وقت، سبب افزایش دغدغه ذهنی و روانی بیمه‌گزار خواهد بود.

بیمه بدنه اقساطی بدون چک چگونه بخریم؟ + راهنمای خرید قسطی بیمه بدنه (آبان ۱۴۰۰)

خرید آنلاین بیمه بدنه اقساطی از بیمه دات کام

امکان خرید بیمه بدنه به صورت نقد و قسطی در سایت بیمه دات کام فراهم شده است. شما به راحتی می‌توانید با ورود صفحه استعلام بیمه بدنه در سایت بیمه دات کام، گزینه خرید بیمه بدنه قسطی شرکت‌های بیمه‌ای مجاز بیمه مرکزی را استعلام و مقایسه نمائید. مشاوره بیمه بدنه اقساطی با کارشناسان بیمه دات کام

ضمناً، امکان تماس تلفنی با شماره ۰۲۱۴۳۷۲ و دریافت راهنمایی‌های رایگان و کاملاً بیطرفانه و اطلاعات تخصصی بیمه از کارشناسان متخصص بیمه دات کام برای انتخاب بهترین بیمه بدنه قسطی فراهم شده است. شما پس از دریافت اطلاعات بیمه‌ای، بررسی و خرید ارزان‌ترین بیمه مناسب شرایط خود در کمترین زمان ممکن، از امکان بازدید رایگان برای صدور بیمه بدنه برخوردار خواهید شد. سپس بیمه‌نامه خودروی شما در کمترین زمان ممکن صادر و رایگان درب منزل‌تان ارسال می‌گردد.

به نقل از سایت بیمه: ( https://bimeh.com/)

کد خبر 534376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.