تشکیل شهر دوستدار کودک

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز از تداوم سلسله جلسات کارگروه شهر دوستدار کودک شهرداری اهواز در محل این معاونت خبر داد

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اهواز، علیرضا مرغایی زاده اظهار کرد: بر اساس قانون شهر دوستدار کودک، شهری است که کودکان را در کانون توجه قرار داده و در جهت مناسب سازی، مطلوب سازی و بستر سازی از منظر کالبدی، اجتماعی و فرهنگی شهر برای فعالیت کودکان تلاش می‌نماید تا آنها نیز مانند سایر شهروندان منطبق با نیازهایشان بتوانند در شهر زندگی کنند و زمینه ساز رشد و ارتقا ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی (اعم از امنیت، نشاط و سلامت و…) کودکان باشد.

وی افزود: یکی از نهادهای مسئول برای تحقق شهر دوستدار کودک، شهرداری‌ها هستند که با اقداماتی همچون مناسب سازی و ایمن سازی فضاهای عمومی، توسعه خانه‌های اسباب بازی، حمایت از کودکان اقشار محروم و… در این راستا تلاش می‌کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تصریح کرد: به همت مدیریت طراحی شهری و معماری این معاونت، کارگروهی برای پیگیری اقدامات مرتبط با شهر دوستدار کودک با حضور نمایندگانی از معاونت‌ها و سازمان‌های مرتبط و نیز مناطق هشتگانه تشکیل شده است.

وی با اشاره به بخشی از مصوبات جلسه اخیر این کارگروه گفت: در این جلسه مقرر شد کلیه وسایل بازی پارک‌های موجود از نظر ایمنی چک شده و در صورت مشکل ایمنی سریع‌تر برطرف گردد، ضمن آنکه در طراحی و اجرای پارک‌ها و فضاهای ویژه کودکان، الزامات طراحی‌های پارک‌ها رعایت شود.

مرغایی زاده ادامه داد: همچنین مقرر شد ضمن ارتباط و بهره مندی از تجارب مفید سایر کلانشهرها، اقدامات لازم در زمینه فرهنگ سازی این مساله در بین شهروندان از طریق فضای مجازی و سایر ظرفیت‌ها انجام شود. ضمن آنکه مقرر شد در اسرع وقت جلسات تخصصی‌تر و ویژه ای با معاونین خدمات شهری و معاونین فرهنگی اجتماعی مناطق هشتگانه در این خصوص تشکیل شود.

وی در پایان تاکید کرد: ایجاد یک شهر دوستدار کودک تنها با همکاری همه ارگان‌های ذیربط و نیز شهروندان محقق خواهد شد.

کد خبر 534374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.