سایت جدید دفن زباله گرمسار راه‌اندازی می‌شود

شهردار گرمسار از راه اندازی سایت جدید دفن زباله شهرهای گرمسار، آرادان و ایوانکی ابتدای در شرق استان سمنان از ابتدای زمستان سال‌جاری خبر داد.

یاسر عربی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سایت جدید دفن زباله در شرق استان سمنان با هدف توجه به مسائل زیست محیطی طراحی و اجرا شده است و این سایت قابلیت تجمیع پسماند شهرهای گرمسار، آرادان و ایوانکی را دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مباحث مورد اهمیت مدیریت شهری گرمسار در رویکرد جدید خدمت رسانی در دوره جدید، توجه به مسائل محیط زیستی و سلامت شهروندی است، تصریح کرد: از آنجایی که سایت فعلی دفن زباله که در محل سر دره گرمسار به صورت سنتی فعال است و به سهولت در دسترس عموم قرار دارد، متأسفانه بازیافت‌های غیر اصولی توسط برخی شهروندان در آن انجام می‌شود و همین امر باعث بروز مشکلاتی در سطح جامعه شهری این منطقه شده است.

شهردار گرمسار خاطر نشان کرد: وجود چنین معضلاتی باعث شده مدیریت شهری، احداث سایتی با وجود استانداردهای لازم را در دستور کار قرار دهد و در سال ۹۵ این پیشنهاد با وجود تمام موانع در شهرداری مطرح و پس از پیگیری‌، کلیه مجوزهای اجرای این پروژه از استانداری سمنان دریافت شد و موقعیت یابی این سایت با مشورت و همفکری صاحب‌نظران و کارشناسان مرتبط در حوزه‌های مختلف بهداشت، آب و منابع طبیعی صورت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون این سایت آماده بهره‌برداری است، افزود: تلاش مجموعه شهرداری گرمسار سرعت بخشی به تکمیل تجهیزات بازیافت و دفن اصولی زباله در این سایت است.

عربی افزود: برای این پروژه تا کنون حدود ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است و سایت مذکور هم اکنون آماده دفن زباله می‌باشد و از ابتدای زمستان ۱۴۰۰، زباله‌های شهر گرمسار در این سایت دفن خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه سایت دفن زباله شهر گرمسار از نظر موقعیت مکانی در استان سمنان بی‌نظیر است، گفت: با توجه به اینکه دفن اصولی و استاندارد پسماندهای شهرستان آرادان و بخش ایوانکی نیز حائز اهمیت است، تمهیدات لازم برای دفن زباله شهرستان‌های مذکور هم انجام شده است.

شهردار گرمسار با اشاره به پیگیری در خصوص جذب سرمایه‌گذار برای بازیافت زباله‌های سایت، خاطر نشان کرد: گسترش فرهنگ بازیافت زباله از اهداف و برنامه‌های شهرداری گرمسار در دوره جدید مدیریت شهری می‌باشد.

کد خبر 534340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.