تاثیر زینک بر علائم بیماری‌های تنفسی چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که زینک می‌تواند علائم مربوط به بیماری‌های تنفسی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا را کاهش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، متخصصان معتقدند که زینک به تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود عملکرد آن کمک شایانی می‌کند، غذاهایی مانند صدف، گوشت قرمز، مرغ، غذاهای دریایی، لوبیا، آجیل، غلات کامل و محصولات لبنی سرشار از روی است؛ مولتی ویتامین‌ها نیز اغلب حاوی زینک است. محققان همواره در حال بررسی میزان تأثیرگذاری زینک بر بدن هستند.

گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیر زینک بر علائم بیماری‌های تنفسی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا مطالعه جدیدی انجام دادند و اطلاعات پزشکی مربوط به پنج هزار و۴۴۶ فرد را مورد ارزیابی قرار دادند. افراد شرکت کننده در مطالعه یا در معرض عفونت‌های ویروسی قرار داشتند یا به بیماری‌های مربوط به آن مبتلا شده بودند. محققان میزان دز و مدت زمان مصرف زینک را بررسی کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف زینک در بعضی موارد خطر ابتلاء به بیماری‌های تنفسی را کاهش می‌دهد. همچنین، علائم مربوط به بیماری‌های تنفسی در میان افرادی که از زینک استفاده کرده بودند دو روز زودتر بهبود پیدا کرده بود. محققان معتقدند که مصرف زینک خطر بروز علائم شدید بیماری‌های تنفسی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. به طور کلی، مصرف زینک توسط افرادی که از کمبود زینک رنج نمی‌برند خطر ابتلاء به عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفسی را کاهش می‌دهد و طول مدت بیماری را نیز کوتاه می‌کند.

کد خبر 534302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.