دولت تعهد خود به صندوق بیمه کشاورزی را ابتدای سال پرداخت کند

مسئول حقوقی صندوق بیمه کشاورزی گفت: یکی از بزرگترین دغدغه‌های این صندوق این است که چه زمانی بودجه خود را دریافت می‌کند تا بتواند به موقع غرامت کشاورزان را پرداخت کند، بنابراین لازم است دولت تعهد خود به صندوق بیمه کشاورزی را ابتدای سال پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سارا احمدی، امروز _سه‌شنبه ۱۸ آبان‌ماه _ در نشستی با حضور اصحاب رسانه اظهار کرد: صندوق بیمه کشاورزی با هدف حمایت از بخش کشاورزی تشکیل شده و انتفاعی نیست، یکی از بزرگترین دغدغه‌های این صندوق این است که چه زمانی بودجه خود را دریافت می‌کند تا بتواند به موقع غرامت کشاورزان را پرداخت کند.

تعهدات دولت در ابتدای هر سال پرداخت شود

وی افزود: برای یافتن راهکاری با هدف مقابله با این دغدغه درخواست پرداخت تعهدات دولت در ابتدای هر سال شد تا این مبلغ قطره چکانی واریز نشده و پرداخت‌های صندوق به کشاورزان بدون تأخیر انجام شود.

مسئول حقوقی صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: همچنین تصویب قانون جدیدی با عنوان طرح پرداخت به موقع غرامت کشاورزی پیگیری شده که به زودی در صحن علنی مجلس ارائه می‌شود، در این طرح صندوق می‌تواند در زمانی که به منابع دولتی ندارد از بانک کشاورزی تسهیلات دریافت کند.

پرداخت حق بیمه کشاورزان توسط کمیته امداد و شرکت بازرگانی دولتی

احمدی اضافه کرد: صندوق در کنار وظایف بیمه‌گری خود، در دو سال اخیر به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه با سایر سازمان‌ها بوده است. به عنوان نمونه تفاهم نامه همکاری با کمیته امداد بسته شد تا حق بیمه افراد تحت پوشش خود را پرداخت کند. همچنین شرکت بازرگانی دولتی نیز اکنون در هشت استان حق بیمه کشاورزان گندم آبی و دیم را پرداخت می‌کند.

وی تصریح کرد: با تصویب قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، خدمات بیمه کشاورزی از مالیات بر ارزش افزوده معاف شد، بنابراین بیمه‌نامه کشاورزان ارزان‌تر خواهد شد که از دی ماه قابل اجرا است.

در سال زراعی گذاشته همه غرامت‌ها به روز پرداخت شده است

اسماعیل ضیا، رئیس اداره کل فناوری اطلاعات صندوق بیمه کشاورزی کشور نیز در این نشست اظهار کرد: تا پیش از ۱۳۹۵، سرویس‌دهی در صندوق بیمه کشاورزی به طور جزیره‌ای انجام می‌شد، در این سال با طراحی و پیاده‌سازی سامانه جامع بیمه کشاورزی، اطلاعات گذشته نیز یکپارچه‌سازی شد و اکنون در این سامانه همه عملیات بیمه‌ای انجام می‌شود.

وی افزود: بیمه‌نامه‌ها در گام اول بر اساس اطلاعات خود اظهاری صادر می‌شود، پس از آن کارشناسان صندوق بیمه کشاورزی مراحل رشد گیاه را نیز بررسی کرده و در سامانه ثبت می‌کنند، البته بخشی از این اطلاعات نیز با روش‌های ماهواره‌ای جمع‌آوری می‌شود.

رئیس اداره کل فناوری اطلاعات صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: همه بیمه‌گزاران و بهره‌برداران فعال در بخش کشاورزی می‌توانند با مراجعه به پرتال سامانه جامعه صندوق بیمه کشاورزی نسبت به ثبت نام در آن اقدام کرده و برخی سرویس‌های الکترونیکی صندوق را از این طریق دریافت کنند، امکان ثبت اعلان خسارت و حسابداری بیمه‌گذار در این سامانه در دسترس است.

ضیا اضافه کرد: در سال زراعی گذاشته همه غرامت‌ها به روز پرداخت شده و غرامت معوقه نداشته‌ایم.

کد خبر 534298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.