انتقاد از پرونده‌سازی برای مدیران جوان/ درخواست توقف پروژه باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا (س)

تذکر به شهردار تهران در خصوص پرونده سازی برای مدیران جوان، بی توجهی به تذکرات اعضا در شهرداری و معماری ایرانی اسلامی در پروژه باغ راه حضورت فاطمه (س) در صحن علنی شورای اسلامی شهر مطرح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد آقامیری در جلسه امروز (سه شنبه) شورای اسلامی شهر تهران در تذکری به شهردار، با اشاره به بازدید خود از پروژه باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: شهرداری تهران در راستای ارتقای فرهنگ دینی با هدف نشاط اجتماعی وظایفی دارد و بر همین اساس پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) طراحی شد اما می‌بینیم که این پروژه فعلی علاوه بر اینکه با اسناد و طرح‌ها مغایرت داشته، با منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت معماری ایرانی و اسلامی نیز همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: این پروژه در دو منطقه ۱۷ و ۱۸ اجرا شده و مساحت و طول آن ۹ کیلومتر است که به نظر می‌رسدبا بافت پیرامونی خود ندارد، همچنین الزاماً بهره‌گیری از مصالح و الگوهای نوین باعث نمی‌شود که ما به هدفمان برسیم، به همین دلیل است که در این باغ راه می‌بینیم که المان‌ها، مبلمان و دیواره‌ها ارتباطی با پایگاه اجتماعی و کالبدی محلات پیرامونی ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از بکارگیری مصالح غیر بومی و رعایت نشدن الگوهای معماری ایرانی و اسلامی در این پروژه گفت: لازم است اجرای پروژه متوقف و در این خصوص بازنگری شود تا محوری ارزشمند و اسلامی در شأن بانوی اسلام داشته باشیم.

مهدی چمران نیز در واکنش به این تذکر با اشاره به اشکالات این باغ راه، گفت: در گذشته از اساتید و متخصصان معماری و شهرسازی دعوت می‌کردیم که در خصوص معماری پروژه‌ها اظهار نظر کنند که نمونه آن شهر آفتاب است. پیشنهاد می‌شود در این زمینه اساتید با محوریت کمیسیون شهرسازی دعوت شوند تا در خصوص معماری این پروژه بررسی شود.

همچنین مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی هم در تذکری به شهردار از تأخیر شهرداری در پاسخ به تذکرات شورای اسلامی شهر، گفت: بی پاسخ ماندن تذکراتمان را به حساب استقرار شهرداری در روزهای اول می‌گذاریم و به دلیل حجم کار هماهنگی‌ها سخت است، اما نباید مکاتبات بی پاسخ بماند.

وی با بیان اینکه ما به عنوان حق نمایندگی مردم تذکر می‌دهیم، گفت: طبیعی است که باید به تذکراتمان پاسخ داده شود، چرا که بر اساس پاسخی که به تذکرات می‌دهند برنامه‌ریزی می‌کنیم و امیدواریم مکاتبات در اسرع وقت پاسخ داده شود.

در صحن امروز شورای اسلامی شهر تهران سید احمد علوی، عضو شورای شهر تهران نیز با انتقاد از پرونده سازی ها به واسطه نقص قوانین برای مدیران جوان گفت: این پرونده سازی ها مانع استفاده از این مدیران می‌شود. سال‌ها طول می‌کشد تا یک مدیر جوان پرورش پیدا کند اما زمانی که نوبت به استفاده از استعداد آنها می‌رسد مشکل پرونده‌ای که دارد، مانع می‌شود.

علوی با اشاره به نقص قوانین تاکید کرد: این پرونده‌ها زمانی شکل می‌گیرد که مدیر جوان برای راه افتادن کار خلق الله دستوری می‌دهد که با قوانین همخوانی ندارد، اگر دستور ندهد کار شهروندان زمین می‌ماند و انجام نمی‌شود اما اگر دستور به انجام دهد باید چندین سال بدود و توضیح دهد که تصمیم به نفع شهروندان بوده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پرونده‌های شکل گرفته گفت: نقص قوانین جرأت تصمیم‌گیری را از مدیران ما گرفته و سبب می‌شود تا کار شهروندان زمین بماند بنابراین لازم است که شهرداری تهران برای صیانت از مدیران خود در مقابل چنین مشکلاتی حتماً لایحه‌ای به شورا ارائه کند تا این جوانان با مشکل روبه‌رو نشوند. 

کد خبر 534284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.