محدودیت بلند مرتبه سازی در هچیرود برداشته شود

رئیس شورای اسلامی شهر هچیرود گفت: شورای اسلامی شهر هچیرود خواهان در نظر گرفتن شرایط خاص این شهر ‏در تعیین محدوده قانونی، توسط شورای برنامه‌ریزی استان است. ‏

مهدی طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در بسیاری از نقاط هچیرود که پیش‌تر جزئی از شهر نبود ساخت و ساز و خدمات شهری شامل آب، برق، گاز و آسفالت انجام شده است و عملاً هیچ‌گونه کشاورزی در این نقاط وجود ندارد، اظهار کرد: خارج کردن این مناطق از محدوده شهر عاقلانه و منطقی به نظر نمی‌آید و قرار گرفتن این مناطق در خارج از محدوده، حاصلی جز افزایش هزینه‌ها در بر نخواهد داشت.

وی ادامه داد: خارج کردن محدوده‌های مسکونی که به واسطه نیازهای شهری ساخت و ساز شده، از محدوده قانونی شهر و همچنین توجه نکردن به نیاز محلات ۱۳ گانه شهری جهت توسعه بافت و امکان ساخت و ساز، حاصلی جز ایجاد نارضایتی و افزایش هزینه‌های دولت و مردم نداشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر هچیرود تصریح کرد: هدف این شورا توسعه عدالت محور مناطق شهری، رفع مشکلات مردم و توسعه کشاورزی در مناطقی است که امکان کشت و کار، باغداری و کشاورزی و دامپروری وجود دارد.

طالبی خاطر نشان کرد: محدوده پیشنهادی شورای اسلامی شهر ۹۵۰ هکتار با در نظر گرفتن شرایط فعلی هچیرود و با توجه به جمعیت غیر ثابت شهر و افزایش روز افزون تقاضای ساخت و ساز در شهر با توجه به بازگشایی فاز جدید آزادراه تهران_شمال در آینده نزدیک است.

وی با بیان اینکه با توجه به طرح آمایش سرزمینی استان مازندران و محدودیت زمین و حفظ کاربری اراضی کشاورزی توصیه به بلند مرتبه سازی در بعضی مناطق با در نظر گرفتن ظرفیت آن مناطق، مناسب به نظر می‌رسد اضافه کرد: انتظار می‌رود محدودیت ایجاد شده در این خصوص توسط شورای عالی شهرسازی در دولت جدید برطرف گردد.

کد خبر 534282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.