فقط ۳۰ درصد بخش کشاورزی اصفهان بیمه شده‌ است

معاون خدمات بیمه‌ای مدیریت بانک کشاورزی استان اصفهان گفت: در سال زراعی گذشته بیش از هشت میلیون بچه‌ماهی در بخش آبزیان، شش هزار هکتار در بخش تنه درختان، یک میلیون و ۱۷۰ هزار قطعه دام و بیش از ۶۳ هزار هکتار از اراضی در بخش محصولات زراعی بیمه شد که حدود یک سوم از کل سطح زیر کشت استان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید وارسته پور امروز _سه‌شنبه ۱۸ آبان‌ماه _ در نشستی با حضور اصحاب رسانه اظهار کرد: کشاورزی یکی از پر مخاطره‌ترین فعالیت‌های اقتصادی است، بنابراین لازم است دولت برای حمایت از بخش کشاورزی که مستقیم با تأمین امنیت غذایی در ارتباط است خدماتی ارائه دهد، در همین راستان صندوق بیمه کشاورزی از سال ۱۳۶۸ شروع به کار کرده است.

بیمه نرخ مخاطرات را کاهش می‌دهد

وی افزود: بیمه نرخ مخاطرات را کاهش داده و امکان ادامه فعالیت کشاورزان زیان‌دیده را فراهم می‌کند به طوری که زمینه برای فعالیت بخش خصوصی در این زمینه فراهم شود.

۱۲۶ محصول در استان اصفهان پوشش بیمه‌ای دارد

معاون خدمات بیمه‌ای مدیریت بانک کشاورزی استان اصفهان گفت: همزمان با شروع سال زراعی، تعرفه حق بیمه اعلام می‌شود و بر اساس تقویم بیمه پذیری محصولات زراعی و باغات بیمه می‌شود، اکنون ۱۲۶ محصول در استان اصفهان پوشش بیمه‌ای دارد.

معاون خدمات بیمه‌ای مدیریت بانک کشاورزی استان اصفهان گفت: در بخش محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای، دام، طیور، آبزیان، تنه درختان، تأسیسات، ابنیه، آتش سوزی و منابع طبیعی خدمات بیمه‌ای ارائه می‌شود.

محصولات کشاورزی با توجه به ارزش تولید بیمه می‌شود

وارسته پور اضافه کرد: برای بیمه‌پذیری محصولات مهلت زمانی وجود دارد، بیمه کشاورزی با روش‌هایی بر مبنای هزینه تولید، نسبت بازدهی محصول، نسبت وام داده شده به کشاورز و ارزش تولید انجام می‌شود که در کشور ما اکنون با توجه به ارزش تولید به کشاورزان خدمات بیمه‌ای ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در سطح استان اصفهان به کمک ۹ شرکت خدمات بیمه‌ای به کشاورزان خدمت‌رسانی می‌کنند. در سال زراعی گذشته هشت میلیون ۴۱۳ هزار بچه‌ماهی در بخش آبزیان، شش هزار هکتار در بخش تنه درختان، یک میلیون و ۱۷۰ هزار قطعه دام، ۱۹ هزار هکتار اراضی باغی و بیش از ۶۳ هزار هکتار از اراضی در بخش محصولات زراعی بیمه شد که حدود یک سوم از کل سطح زیر کشت استان است.

جذب ۵۵ میلیارد تومان اعتبار در سال زراعی ۹۹-۱۴۰۰

معاون خدمات بیمه‌ای مدیریت بانک کشاورزی استان اصفهان گفت: حدود ۵۵۰ میلیارد ریال حق بیمه در این سال جذب شد، در بخش بیمه گلخانه‌ای، بوقلمون و دام صنعتی، استان اصفهان رتبه اول کشوری را داشته است.

در سال جدید بیمه‌نامه تجمیعی صادر می‌شود

وارسته پور اضافه کرد: در سال جدید صدور بیمه نامه‌های متعدد برای یک محصول منتفی شده و بیمه نامه‌ها به صورت تجمیعی صادر می‌شود کشاورزان می‌توانند از این طریق محصولات خود را تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار دهند البته همچنان خدمات بیمه پایه ارائه می‌شود.

۹۰ درصد حق بیمه محصولات کشاورزی را دولت پرداخت می‌کند

وی ادامه داد: در سال جاری مبلغ غرامت افزایش قابل توجهی داشته و صندوق بیمه سعی کرده حق بیمه بیمه گذار ثابت مانده و حق بیمه دولت افزایش یابد. ۹۰ درصد حق بیمه محصولات کشاورزی را دولت پرداخت می‌کند.

معاون خدمات بیمه‌ای مدیریت بانک کشاورزی استان اصفهان گفت: پوشش حداکثری بیمه کشاورزی برای همه بهره‌برداران، فراهم شدن امکان تعدیل حق بیمه‌ها، آشنایی بیشتر مدیران دستگاه‌های مرتبط با سیاست‌های کلات کشور و لزوم توسعه بیمه کشاورزی از جمله اهداف صندوق بیمه کشاورزی در سال جاری است.

پیش‌بینی پرداخت ۷۰ میلیارد تومان خسارت در سال زراعی جاری

وارسته‌پور اضافه کرد: کشاورزان برای برخورداری از خدمات بیمه کشاورزی لازم است در زمان تعیین شده حتماً خسارات خود را گزارش دهند که برای آن روش‌های مختلفی از جمله پورتال مشتریان، کد دستوری تلفن همراه و یا درخواست کتبی به دفاتر بیمه و بانک وجود دارد.

وی در پایان تصریح کرد: در سال زراعی ۹۹-۱۴۰۰ پیش بینی می‌شود ۷۰ میلیارد تومان خسارت از طریق این صندوق به کشاورزان پرداخت شود

کد خبر 534249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.