شهردار تهران پیغام و پسغام می‌فرستد/ شورای شهر را در افکار عمومی بی‌اعتبار نکنید

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران به پاسخگو نبودن شهردار به تذکری درخصوص انتصابات انتقاد کرد و رفتارهای اخیر یکی مدیران شهرداری را هتک جایگاه شورا توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر بندی شربیانی در جلسه صبح امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران در تذکری خطاب به شهردار تهران در زمینه انتصابات در شهرداری اظهار کرد: در مورخ ۲۵ مهرماه به عنوان عضو شورای شهر تهران ری و تجریش از باب وظیفه نظارتی خود تذکری را در خصوص انتصابات شهردار تهران مطرح و سوالاتی را از وی جویا شدم.

وی با اشاره به سوالات مطرح شده در آن تذکر گفت: در آن تذکر مطرح کردم که شاخص‌ها و معیارهای انتخاب معاونان و شهرداران مناطق و مدیران ارشد و سازمان‌ها و شرکت‌ها، اسامی و رزومه مشخصات تیم و کانون ارزیابی و روش‌ها و کانال‌های ارسال رزومه و اینکه چه تعداد رزومه در اختیار شهردار تهران قرار گرفته به افکار عمومی اطلاع و روش اولویت بندی آن ارائه شود و در نهایت چگونگی گفت‌وگو و متن کانون با ارزیابی افراد مطرح شود.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران افزود: در راستای عملیاتی کردن آن تذکر همان سوالات را با تشریح جزئیات و تبدیل آن به جداول روشنی برای گرفتن آن اطلاعات و دادن آن به افکار عمومی از شهردار خواستار شدم که او نیز وعده کردند به سرعت این پاسخ‌ها را جمع‌آوری کرده و به من داده می‌شود، امری که تاکنون اتفاق نیفتاده است.

وی با گلایه از اینکه شهردار به گفته‌های خود نیز تن نداده است، گفت: آنچه او به درستی صحت و اصالت آن تاکید کردبه همان هم تن نداد و عملیاتی نکرد و تنها و تنها عکس العمل و پاسخ کوتاه و گذرای شفاهی در جلسه شورا توسط شهردار بود و غیر از این اساساً هیچ نوع پاسخی که وظیفه شهردار و شهرداری تهران بود برای من ارسال نشد.

شربیانی گفت: مشی و منطق شهرداری پاسخ دادن به تذکرات و سوالات اعضا و به رسمیت شناختن نقش نظارتی آنها نیست و روش‌هایی چون گفت و گو در رسانه‌ها پیغام و پسغام و تمایل به حل و فصل به روش‌های غیرمتعارف را بر روش‌هایی چون پاسخ گویی در نزد افکار عمومی و روشن سازی افکار عمومی را ترجیح دادند.

این عضو شورای شهر تهران گفت: اگر دوستان شهرداری به آنچه که خروجی انتصابات خود می‌دانند اعتماد و اطمینان و به درستی فرآیندهای خود باور دارند چه دلیلی می‌توان برای آن بر شمرد که اطلاعات مربوط به سوالاتی که من پرسیدم را به اعضای شورا و افکار عمومی ندهند؟ نقطه چالش و نقطه ضعف کجاست؟ مردم و همکاران عزیز اینها فرآیندی بود که در این ۲۴ روز در مواجه شهرداری با سوالاتم اتفاق افتاد.

وی در ادامه خطاب به اعضای شورا گفت: عملاً در بسیاری از موارد ابزار نظارتی عضو و اعضا شورا یعنی تذکر به دلایل مختلفی به محاق رفته و کارکرد خود را در طول زمان از دست داده است. ما در ابتدای دوره ششم قرار داریم اگر بناست نحوه برخورد با تذکرات و سوالات اعضا در چنین فرایندی و روشی اتفاق افتد قطع به یقین بدانید سوالات و تذکرات همه اعضا در طول زمان با همین سبک پاسخ داده خواهد شد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران تصریح کرد:؛این سرنوشت یعنی بی توجهی و به رسمیت نشناختن و به حاشیه بردن و روندهایی که باعث هتک جایگاه شورا می‌شود مانند آنچه معاون شهردار تهران در جلسه قبل در شورا بدان متوسل شد و در توئیت شبانه خود آن را تاکید و اصرار کرد. این اقدامات نتیجه‌ای جز انفعال و بی اعتبار کردن شورای شهر تهران در افکار عمومی نخواهد داشت.

کد خبر 534235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.