سرانه فضای سبز در گناوه به ۱۱ مترمربع رسید

مدیر پارک‌ها و میادین فضای سبز شهرداری گناوه گفت: سرانه فضای سبز این شهر در سال جاری به ۱۱ مترمربع به ازای هر نفر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایمنا، منوچهر عابدی اظهار کرد: گسترش سرانه فضای سبز به منظور ارتقای کیفیت زندگی و شادابی شهروندان یکی از اولویت‌های اساسی این مدیریت در شهرداری گناوه است.

وی با بیان اینکه سرانه استاندارد فضای سبز به ازای هر نفر حدود ۱۲ تا ۲۴ مترمربع، است، افزود: سرانه فضای سبز شهر گناوه در سال گذشته به ازای هر نفر ۱۰ متر و ۳۰ سانتی‌متر مربع بوده است.

مدیر پارک‌ها و میادین فضای سبز شهرداری گناوه خاطرنشان کرد: کاشت نهال در تمامی مناطق و محلات شهر، معابر و کوچه‌ها که با منطقه سازگاری داشته باشد در دستور کار این مدیریت قرار گرفته و در این زمینه اقدام‌های خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه کاشت ۲۰ هزار اصله نهال از گونه‌های مختلف و ۱۰۰ هزار نهال گل که بیشتر آنها در نهالستان شهرداری تولید می‌شود در برنامه کاری قرار گرفته است، ادامه داد: قبل از راه‌اندازی نهالستان، نهال و گل‌های فصلی از دیگر نقاط کشور خریداری می‌شد که هزینه مضاعفی بر شهرداری تحمیل می‌کرد.

عابدی با بیان اینکه اکنون بیش از ۷۰ درصد گل‌های فصلی در نهالستان فضای سبز شهرداری گناوه تولید می‌شود، تصریح کرد: نهالستان فضای سبز شهرداری ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار گلدان گل‌های فصلی را در طول سال دارد که در سطح معابر و خیابان و بلوارهای شهر کاشته می‌شود.

وی گفت: طرح " هر خانه یک نهال " که از سوی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر و با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و قشرهای مختلف مردم شروع شده، گامی مهم در راستای توسعه و افزایش سرانه فضای سبز شهرها بویژه گناوه خواهد بود و در این زمینه شهرداری همکاری لازم را انجام داده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 534221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.