بام ایستگاه‌های اتوبوس در پلزن سبز می‌شود

شهر پلزن در جمهوری چک شروع به نصب بام‌های سبز در ایستگاه‌های اتوبوس شهر کرده است چراکه دمای هوا را کاهش می‌دهد، آلودگی را رفع می‌کند و موجب حفظ آب باران می‌شود.

در سال‌های اخیر، بسیاری از شهرهای اروپایی شروع به نصب بام سبز بر روی ایستگاه‌های اتوبوس و ساختمان‌ها کرده‌اند. در حالی که چنین تصمیماتی بدون شک فضای شهری را زیبا و جذاب‌تر می‌کند، اما این هدف اصلی آن‌ها نیست؛ در عوض، آن‌ها به کاهش دما در طول تابستان، ترویج هوای پاک‌تر، تشویق تنوع زیستی و حفظ آب باران کمک می‌کنند. به عبارت دیگر، هدف اصلی بام‌های سبز ایستگاه‌ها کمک به مبارزه با بحران آب و هوا است.

بام ایستگاه‌های اتوبوس در پلزن سبز می‌شود

شهرداری پلزن چک اعلام کرده است که در دو ایستگاه اصلی حمل‌ونقل عمومی شهر، بام سبز نصب کردند که شامل انواع مختلفی از گل‌های ناز است چرا که این پوشش گیاهی مناسب آب و هوای محلی چک است و به نوعی گیاه بومی منطقه محسوب می‌شود.

معاون شهردار در مورد ابتکار جدید شهر گفت که این روشی برای واکنش به تغییرات آب و هوایی و راهکار استفاده مجدد از آب باران است. به همین دلیل، شهرداری پلزن به زودی بام‌های سبز را در مکان‌های مختلف دیگر در سطح شهر نصب خواهد کرد.

در حال حاضر چندین ساختمان با تأسیسات سبز مشابه وجود دارد. تاکنون بیست مدرسه ابتدایی و چند ایستگاه اصلی قطار دارای سقف‌های سبز است که هوای پاک‌تر و تنوع زیستی را ترویج می‌کند.

شهر پلزن با رونمایی از یکی از پروژه‌های آتی خود نشان داد که در بهار سال ۲۰۲۲ در امتداد مسیرهای تراموا گل ناز خواهد کاشت. با انجام این کار، نه تنها ظاهر چشم‌انداز شهری بهبود پیدا می‌کند، بلکه آلودگی صوتی و غبار ایجاد شده توسط ترامواها را کاهش می‌دهد.

بام ایستگاه‌های اتوبوس در پلزن سبز می‌شود

کد خبر 534183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.