مطالعات احداث خط سوم مترو اصفهان آغاز شده است

رئیس کمیسیون هوشمند سازی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مطالعات و پژوهش‌ها روی احداث خط سوم مترو در شورای ششم آغاز شده تا بتوانیم مسیرهای غرب به شرق و شرق به غرب را با مترو راه اندازی کنیم و شهروندان بتوانند در همه مسیرهای شهر از مترو استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا فلاح در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی اظهار کرد: همانطور که شاهد هستیم شهرهای ایران روزانه در حال گسترش بوده و نیازهای شهروندانشان نیز به دنبال آن افزایش می‌یابد که یکی از آن نیازها حمل و نقل عمومی است.

وی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته به ویژه برای کلانشهرها توجه ویژه‌ای به حمل‌ونقل عمومی دارند، افزود: مدیریت شهری باید به ناوگان حمل و نقل عمومی توجه ویژه‌ای داشته باشد و سهولت استفاده از این ناوگان را برای شهروندان به بهترین شکل فراهم سازد.

رئیس کمیسیون هوشمند سازی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بسیاری از معضلات کلانشهرها مانند آلودگی هوا، آلودگی صوتی و سایر معضلات زیست محیطی با جایگزینی و استفاده از حمل و نقل همگانی قابل برطرف شدن است، تصریح کرد: استاندارد حمل و نقل عمومی ایمنی در سفر و سهولت استفاده شهروندان باید در توسعه حمل‌ونقلی شهرها ویژه در ناوگان اتوبوسرانی مدنظر باشد تا مشوق استفاده شهروندان باشد.

فلاح گفت: اپیدمی کرونا یک معضل جهانی بود و تبعات آن در تمام شهرها احساس شد مانند کاهش استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده بی رویه از خودروهای شخصی؛ با این حال اکنون شهروندان می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ناوگان حمل و نقل عمومی مثل مترو اتوبوس و تاکسی به راحتی بهره‌مند شوند.

وی افزود: پلیس راهور، مدیریت دولتی و شهری و شهروندان به عنوان صاحبان اصلی شهر، سه ضلع مثلث حمل و نقل عمومی هستند که اگر این سه ضلع باهم ارتباط و تعامل مناسبی داشته باشند قطعاً مشکلی در ناوگان حمل و نقل عمومی پیش نخواهد آمد.

رئیس کمیسیون هوشمند سازی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه دولت و مدیریت شهری باید تسهیلاتی را برای شهروندان فراهم کنند تا به راحتی بتوانند از ناوگان حمل و نقل عمومی بهره‌مند شوند، افزود: در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان مبلغی به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسید تا شهرداری اوراق مشارکت خود را از دولت گرفته و به واسطه این مبلغ نوسازی بخشی از ناوگان اتوبوسرانی را انجام دهد.

وی با اشاره به تأثیرات مدیریت پایدار شهری افزود: اگر به سوی پایداری مدیریت حمل و نقل شهری حرکت کنیم یکی از تأثیرات مثبت آن کاهش آلودگی هواست، اگر شهروندان را ترغیب به استفاده از این ناوگان کنیم می‌توان تا حدودی این تأثیر مثبت را ایجاد کرد.

فلاح با بیان اینکه اگر استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی افزایش یابد مراودات اجتماعی بیشتر شده و سبب ارتقای سلامت اجتماعی و شور و نشاط شهر می‌شود، افزود: یکی از نقاط قوت کلانشهر اصفهان این است که مدیریت شهری و شهرداری توجه ویژه‌ای به خطوط مترو داشته‌اند و همگی در تلاش هستند تا با اقدامات شبانه‌روزی مدیریت شهری خط دو مترو نیز راه اندازی شده و در سال‌های آینده بتوان بیشترین ایستگاه‌ها را در این خط احداث کرد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مطالعات و پژوهش‌ها روی احداث خط سوم مترو در شورای ششم آغاز شده تا بتوانیم مسیرهای غرب به شرق و شرق به غرب را با مترو راه اندازی کنیم و شهروندان بتوانند در همه مسیرهای شهر از مترو استفاده کنند.

فلاح تصریح کرد: مصرف بالای انرژی یکی از تبعات نامناسب نارسایی در مدیریت حمل و نقل است که با استفاده بی رویه از خودروهای شخصی افزایش می‌یابد بنابراین اگر مدیران شهری بخواهند یک هوای مطلوب و سالم و شهری خوب برای شهروندان ایجاد کنند باید در این راستا توجه ویژه‌ای به ناوگان حمل و نقل عمومی داشته باشند و از نارسایی در مدیریت این ناوگان جلوگیری کنند.

کد خبر 534085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.