تقویت تاب‌آوری محله با بازآفرینی بافت قدیمی شهر

رئیس شورای اسلامی شهرستان سمنان تقویت تاب‌آوری محلات را منوط به بازآفرینی بافت قدیمی شهر دانست.

حسین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بازآفرینی شهری، رویکردی برای توسعه درون‌زای شهری بوده و این رویکرد باید با مشارکت عموم شهروندان و البته با حمایت‌ها و مساعدت‌های قانونی همراه باشد که در این صورت می‌توان شاهد بازآفرینی شهری پایدار با رویکرد تاب‌آوری بود.

وی افزود: باید برنامه‌های بازآفرینی شهر سمنان به گونه‌ای تنظیم و اجرا شود که بافت فرسوده شهر دارای ساختار منسجم و ایمن و زیرساخت، تأسیسات و تجهیزات شهری پایدار و تاب‌آور و دارای اجتماعات محلی پایدار و تاب‌آور با کارکردها و عملکردهای اقتصادی پویا به منظور مقابله و مواجهه با هرگونه بحران و مخاطره باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان بر لزوم حمایت‌های مالی و فکری، نظارت‌های دقیق، استفاده از کارشناسان خبره و مشاوران بازآفرینی، مقاوم سازی تأسیسات و تجهیزات شهری و امکان‌سنجی دقیق نحوه مشارکت ساکنین در راستای اجرای برنامه‌های بازآفرینی در کنار همراهی مسئولان مربوطه تاکید کرد.

وی گفت: یکی از اهداف جوامع تاب‌آور حفظ ارزش‌های کهن بوده و در این راستا، بافت تاریخی و محلات قدیمی دارای انبوهی از بناهای ارزشمند هستند که در خود روح هویت و فرهنگ را به شیوه‌ای ملموس برای همه نشان می‌دهند، بنابراین باید با برنامه‌ریزی مدون، فرایند بازآفرینی را هدفمند کرد.

موسوی خاطرنشان کرد: به منظور حفظ و احیای بافت ارزشمند فرسوده و تاریخی محله‌های شهر همراه با افزایش تاب‌آوری شهر، باید سند بازآفرینی شهری را به صورت مدون و به‌روز شده تهیه کرد.

کد خبر 534031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.