انتخاب ۱۴ اثر در ششمین جشنواره ملی شمس و مولانا خوی

سرپرست شهرداری خوی گفت: خوی به مدت سه روز میزبان جشنواره ملی" شمس و مولانا "است.

به گزارش ایمنا، حسن نصرالله پور اظهار کرد: شهر خوی میزبان ششمین جشنواره ملی شمس و مولانا است و این رویداد هنری در محل سالن رو بسته آمفی‌تئاتر ارشاد خوی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۳۶ اثر موسیقی سنتی ایرانی از ۲۹ استان به دبیرخانه جشنواره رسیده است، افزود: ۵۶ اثر گروه‌های موسیقی از ۲۳۶ اثر ارسالی گروه‌های موسیقی به مرحله داوری رسیده‌اند که در مرحله پایانی ۱۴ اثر موسیقی از ۱۴ گروه موسیقی از استان‌های تهران، فارس، اصفهان، لرستان، خراسان رضوی، همدان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان‌غربی توسط هیأت داوران انتخاب شده‌اند.

سرپرست شهرداری خوی خاطرنشان کرد: این همایش به مدت سه روز از ۱۸ تا ۲۰ آبان‌ماه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود که در هر روز از سه استان گروه‌های موسیقی برنامه‌های خود را ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در پایان جشنواره به سه اثر برگزیده و برتر جشنواره جوایز نقدی به ترتیب پنج، هشت و ۱۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود، گفت: باید از دلسوزان و افرادی که عمر خودشان را صرف فرهنگ و هنر کرده‌اند، در پیشبرد امورات فرهنگی و هنری استفاده بهینه کرد تا گره‌های فرهنگی در جامعه گشوده شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 533988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.