نظر هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها فصل‌الخطاب است

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شورای در مجلس از بررسی و موافقت اعضای کمیسیون با طرح الحاق یک تبصره به ماده ۶۳ قانون انتخابات شواهای اسلامی خبرداد.

روح الله نجابت در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اظهار کرد: طرح الحاق یک تبصره به ماده ۶۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران که با قید دو فوریت در صحن به تصویب رسیده بود در جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با حضور کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس، کارشناس معاونت قوانین و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اصلاحاتی در متن، به تصویب رسید.

وی افزود: بر اساس تبصره‌ی الحاقی به این قانون که در قالب ماده واحده ارائه شده است هیأت مرکزی نظارت در خصوص تأیید یا رد صلاحیت نامزدها و تأیید یا ابطال انتخابات در چارچوب این قانون رأی نهایی و قطعی را صادر نموده و این رأی قابل شکایت و رسیدگی در دیوان عدالت اداری نمی‌باشد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شورای در مجلس ادامه داد: در ادامه این جلسه نیز کارگروه اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی با حضور کارشناسان و مسئولان مرتبط با موضوع برگزار شد.

کد خبر 533931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.