برنامه‌های هفته جهانی کارآفرینی در اصفهان تشریح شد

برنامه‌های کانون کار آفرینان استان اصفهان به مناسبت هفته جهانی کار آفرینی تشریح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی شیخ سجادیه عصر امروز _ یکشنبه ۱۶ آبان‌ماه ۱۴۰۰_ در نشست خبری برنامه‌های هفته جهانی کار آفرینی در اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر فصل نوینی در کار آفرینی در سطح دنیا رقم خورده است، در این راستا لازم است اعتماد به بخش خصوصی به ویژه در دولت جدید با جدیت دنبال شود.

وی افزود: هدف اصلی کانون کار آفرینان فراخوان کل جامعه به مبحث کار آفرینی است زیرا تمامی اقشار جامعه می‌توانند در این حوزه ایفای نقش کنند، بنابراین این کانون سعی دارد بستری را جهت تبیین ابعاد کار آفرینی در مدارس و خانواده‌ها ایجاد کند، بر همین اساس امید است بتوانیم نسبت اقتصاد دولتی و خصوصی را در اصفهان تغییر دهیم.

دولت شکل‌گیری ایده‌های کار آفرینی را به بخش خصوصی بسپارد

رئیس کانون کار آفرینان استان اصفهان گفت: رویکرد کانون کار آفرینی استان اصفهان این است که این کانون به پنجره ارتباطی بین کار آفرینان و ساختار دولتی تبدیل شود، در این راستا متأسفانه طی سال‌های گذشته اقدامات موازی در برای مبحث کار آفرینی توسط برخی سازمان‌ها و نهادهای دولتی افزایش یافته است، در صورتی که ضرورت دارد دولت تنها وظیفه نظارتی خود را ادامه دهد و شکل‌گیری ایده‌های کار آفرینی را به بخش خصوصی بسپارد.

شیخ سجادی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی کانون کار آفرینی استان اصفهان انتقال تفکر کار آفرینی به سطوح مختلف جامعه است در این راستا سعی داریم در سطح مدارس روحیه و تفکر کار آفرینی را در سنین پایین ایجاد کنیم، همچنین این کانون در نظر دارد چندین دفتر نمایندگی در برخی شهرستان‌های استان اصفهان ایجاد کند.

مهمترین اصل کار آفرینی نوآوری است

فرهاد رحیمی، دبیر کانون کار آفرینان استان اصفهان نیز در این نشست، اظهار کرد: با توجه به اینکه واژه کار آفرینی چند سالی است در کشور رونق گرفته است، اما بخش‌های دولتی کمتر توجهی به این موضوع داشته است.

وی افزود: کارآفرینان طی سال‌های اخیر تحولات مهمی را در دنیا ایجاد کردند، در این راستا اگر کار آفرینان در پاندمی کرونا فعال نمی‌شدند این بیماری تا سال‌های سال به همان میزان اولیه جان مردم را می‌گرفت، بر همین اساس کارآفرینان همواره در طول تاریخ به دنبال اقدامات مثبت بودند.

دبیر کانون کار آفرینان استان اصفهان گفت: متأسفانه طی سال‌های اخیر توجه لازم به حوزه کار آفرینی شکل نگرفت و این موضوع باعث فرصت سوزی‌های فراوانی شد، در این راستا لازم است بخش عمده‌ای از اقتصاد به بخش خصوصی واگذار شود و بخش دولتی به حوزه نظارتی بپردازد.

رحیمی ادامه داد: مهمترین اصل کار آفرینی نوآوری است، در این راستا کانون کار آفرینان استان اصفهان سعی کرده است اصل مهم را به تصمیم گیران ارشد استان انتقال دهد.

وی تصریح کرد: هفته جهانی کارآفرینی یک از مهمترین فرصت‌ها برای معرفی مبحث کار آفرینی است، در این راستا کانون کار آفرینان استان اصفهان برنامه‌هایی را در جهت تبیین مبحث کار آفرینی در نظر گرفته است بر همین اساس افتتاحیه هفته جهانی کار آفرینی فردا (دوشنبه ۱۷ مهر) با حضور وزیر کار در قالب یک وبینار برگزار خواهد شد، همچنین ۱۸ مهر ماه وبینار آموزشی تحت عنوان نوآوری در حوزه کار آفرین پیش بینی شده است.

دبیر کانون کار آفرینان استان اصفهان گفت: چهارشنبه ۱۹ آبان وبینار آموزشی تحت عنوان مدل‌های نوین تأمین مالی برگزار خواهد شد، همچنین ۲۰ آبان سمیناری تحت عنوان تحولات دیجیتال پیش بینی شده است همچنین (۲۱ آبان‌ماه) نیز کانون کار آفرینان استان اصفهان نشست مشترکی را با فعالین اجتماعی برگزار خواهد داشت، (۲۲ آبان‌ماه) نیز عملیات اجرایی کارخانه نوآوری اصفهان شروع به فعالیت خواهد کرد، کانون کار آفرینی استان اصفهان در (۲۳ آبان‌ماه) همایشی را با مشارکت خانه جوان و مجمع جوان استان تحت عنوان مشارکت جوان در حوزه کار آفرینی برگزار خواهد کرد.

کد خبر 533919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.