تاکید شورا بر جدیت در اتمام پروژه‌های شهری کرج

گود برداری شش هزار و ۷۰۰ متر مربعی غیر مجاز در منطقه ۵ شهرداری کرج، لزوم جدی گرفتن فعالیت های عمرانی شهر، اعطای البسه و تجهیزات لازم به کارگران شهرداری در برف و باران از جمله مواردی بود که در بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرج مطرح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اسدیان رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج در نطق پیش از دستور بیست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر کرج که عصر یکشنبه برگزار شد، با اشاره به داده‌های ارزشمند سامانه ۱۳۷ شهرداری کرج، اظهار کرد: مدیران و معاونین شهرداری در راستای پیگیری مطالبات شهروندان از این داده‌ها استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نگاه شورای اسلامی شهر کرج به مدیریت شهری همچون نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی به نظام از برج بلند دیدبانی است، عنوان کرد: ۷ سال پیش زمینی حدوداً ۶ هزار و ۷۰۰ متر مربعی در منطقه ۵ شهرداری کرج گود برداری غیرمجاز شده است.

اسدیان با اشاره به اینکه این گود برداری به خانه‌های مردم آسیب می‌رساند، تاکید کرد: چطور است که یک نفر درختی را قطع می‌کند عالم و آدم از آن با خبر می‌شوند اما بعد از این همه مدت هیچ خبری از این گود برداری غیر مجاز نیست.

وی با بیان اینکه از دستگاه قضا انتظار داشتیم که در این مسئله ورود و با افراد خاطی برخورد کند، عنوان کرد: متأسفانه منتظریم تا دیوار خانه کسی بریزد و یا کودکی در این گود افتاده و آسیب ببیند تا ورود کنیم.

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: صراحتاً می‌گویم؛ اگر منطقه ۵ همان منطقه ممنوعه‌ای است که ما نباید ورود کنیم، آقایان دستگاه‌های امنیتی به ما اعلام کنند.

وی گفت: چه شده است که آقای شهردار، مدیران مناطق دیگر را تعویض کرده اما مدیر منطقه ۵ همچنان پا برجا مانده است؟ مگر غیر از این است که مدیر منطقه وظیفه جلوگیری از هرگونه عملیات مغایر با قوانین شهری را دارد؟ اکنون در منطقه ۵ یک فاجعه انسانی در جریان است؛ خانه‌های محدوده‌ی گودبرداری شده را بازدید کرده ایم، شیشه‌ها شکسته و دیوارها ترک برداشته است.

به گفته اسدیان، سازمان نظام مهندسی استان البرز باید در این خصوص پاسخگو باشد.

وی افزود: شورای شهر تا به کی باید پاسخگوی ناتوانی‌ها و ناکارآمدی‌های مدیر منطقه ۵ را بدهد؟ بنده به عنوان عضو شورای اسلامی شهر مطابق بند ۲۳ ماده ۸۹ قانون شهرداری‌ها وظیفه دارم تخلفاتی که در امور مناطق رخ داده را اعلام و تقاضا کنم در رابطه با آن تصمیم‌گیری شود و هیچکس نمی‌تواند بگوید که در امور اجرایی دخالت کرده ام.

پروژه کنار گذر حسین آباد جدی گرفته شود

حسین مهاجری رئیس کمسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج در ادامه جلسه با اشاره به بازدید از سازمان آرامستان‌های شهرداری کرج، اظهار کرد: نیروهای سازمان آرامستان‌ها مظلوم واقع شده‌اند و با وجود تراکم کاری فراوان در ایام کرونا، به آنها بی توجهی شده است.

وی افزود: قرارداد تعدادی از کارکنان سازمان آرامستان‌ها هنوز تبدیل وضعیت نشده است که می‌طلبد اقداماتی نتیجه بخش برای آنها صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به لزوم ارتقای منزلت اجتماعی شغل تطهیر کنندگان اموات در سازمان آرامستان‌ها، عنوان کرد: با توجه به اینکه این قشر از کارکنان شهرداری هستند، لازم است شهرداری در راستای ارتقای منزلت شغلی آنها فرهنگ سازی داشته باشد.

وی در بخش دیگری با اشاره به بارش‌های اخیر و مشکلاتی که برای شهر و شهروندان در پی آن ایجاد شد، تصریح کرد: حالا که بارندگی‌ها قطع شده باید اقدامات لازم برای بهسازی مسیل‌ها انجام شود تا بار دیگر شاهد مشکلات این چنین نباشیم.

مهاجری با اشاره به بازدید از سطح شهر در هنگام بارندگی، گفت: کارکنان حوزه‌های خدمات‌رسان بدون تجهیزات و لباس بارانی لازم در این ایام خدمات رسانی می‌کردند؛ اگر اعطای البسه و تجهیزات کافی برای کار در باران و برف به کارگران شهرداری از سوی پیمانکار مربوطه در قرارداد این عزیزان قید شده است، پیگیری شود تا این مطالبه محقق گردد.

وی همچنین به بازدید از پروژه‌های عمرانی سطح کلانشهر کرج اشاره کرد و گفت: ظاهراً فعالیت‌های عمرانی در شهر دارد کمرنگ می‌شود؛ به بازدید از پروژه کنارگذر حسین آباد راه آهن رفتیم، آقای شهردار چند وقت پیش وعده دادند که تا ۲ ماه دیگر این پروژه افتتاح می‌شود اما آن طور که پیش می‌رود و کار پروژه خوابیده است حالا حالاها تکمیل نخواهد شد.

به گفته رئیس کمسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج در بازدید از پروژه کنار گذر حسین آباد متوجه شدیم هیچ کارگر و یا پیمانکاری در آن فعالیت ندارد، از اهالی که پرس و جو کردیم گفتند کارگران یک روز هستند و یک روز نه؛ گویی که کار را جدی نگرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: می‌طلبد که آقای شهردار دستورات لازم را اتخاذ کند.

کد خبر 533904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.