نیروهای شهرداری خرمشهر ساماندهی می‌شوند

عضو شورای اسلامی شهر خرمشهر گفت: نیروهای خدماتی به کار گرفته شده در ستاد، به دلیل تراکم نیروی انسانی در ساختمان شهرداری و کمبود نیروی اجرایی باید به محل کار خود بازگردند.

مجید حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در یکی دو سال گذشته نزدیک به ۴۰۰ نیرو که تحت قرارداد پیمانکار بودند در شهرداری جذب شدند که سبب تراکم نیروی انسانی در قسمت اداری شده است.

وی افزود: با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی موجود در کشور، به خصوص مشکلات مالی و وضعیت اشتغال شهروندان خرمشهر، شورای اسلامی شهر و شهرداری به هیچ وجه موافق تعدیل نیرو نیستند.

عضو شورای اسلامی شهر خرمشهر ادامه داد: باید این نیروها سازماندهی و در جای مناسب استفاده شوند، نیروهایی که قرارداد خدماتی دارند و در قسمت اداری مشغول به کار هستند باید به محل مندرج در قرارداد خود بازگردند.

وی با بیان اینکه برخی از نیروها در جایگاه تخصصی خود مشغول به کار نیستند، تصریح کرد: بهترین خدمتی که می‌شود به شهر کرد این است که نیروها به صورت تخصصی در محل‌های مشخص که برای آن استخدام شده‌اند جانمایی شوند.

حیدری تاکید کرد: شهرداری خرمشهر مازاد نیرو ندارد بلکه دچار ضعف در ساماندهی نیرو شده است یعنی اینکه نیروهایی که باید در بخش خدمات و اجرایی باشند وارد بخش اداری شده‌اند به طوری که گاهی دچار کمبود صندلی و میز می‌شویم و در مقابل در واحدهای خدماتی و اجرایی حدود ۷۰ درصد کمبود نیرو داریم.

وی توضیح داد: با روی کار آمدن شورای ششم ساماندهی نیروی انسانی شروع شده و با مسئولیت شورای اسلامی شهر ابلاغ‌های برخی از نیروها زده شده است. سازمان‌های زیر نظر شهرداری هم پذیرفته‌اند که نیروهای مازاد خود را به واحدهای خدماتی، اجرایی و سایر سازمان‌ها تزریق کنند تا بتوانیم از این وضعیت خارج شویم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر خرمشهر خاطرنشان کرد: تمام نیروهای خدماتی و اجرایی شاغل در ستاد باید به محل کار خود بازگردند. باید نگاه ویژه‌ای به بخش بازرسی، پلیس ساختمان و واحد اجراییات داشته باشیم تا بتوانیم شهر را از این بی نظمی که دچار شده است نجات دهیم.

وی یادآور شد: هشت ماه حقوق کارکنان شهرداری معوقه شده بود که با روی کار آمدن شورای ششم پنج ماه آن به صورت کامل و یا حقوق پایه پرداخت شده است؛ سعی داریم این روند به صورت منظم ادامه داشته باشد و همزمان با حقوق جاری معوقات را به صورت بخش بخش پرداخت کنیم.

حیدری اضافه کرد: شورای ششم با شروع کار خود اقدام به پیگیری پرونده‌ها و مطالبات خاک خورده شهرداری به وسیله یک تیم جوان و کاربلد کرده و مطالبات بسیاری از ارگان‌ها به اجرا رسیده و این روند به سرعت در حال انجام است.

کد خبر 533902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.