بوداپست محبوب‌ترین مقصد گردشگری جهان شد

پایتخت مجارستان از نظر رزروهای انجام شده، از اول نوامبر ۲۰۲۱ تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۲ به عنوان محبوب‌ترین مقصد گردشگری دنیا انتخاب شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داده‌های رزرو شرکت‌های گردشگری نشان می‌دهد که "بوداپست" در بین محبوب‌ترین مقاصد مسافرتی جهان از نظر رزروهای انجام شده بین اول نوامبر ۲۰۲۱ تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۲ است. پایتخت مجارستان حتی از لندن نیز که مدت‌ها به عنوان محبوب‌ترین مقصد شناخته می‌شد، پیشی گرفته است.

لندن، پاریس، وین و برلین برای گذراندن تعطیلات، از شهرهای بسیار محبوب هستند، اما در پاییز امسال شاهد پیشی گرفتن بوداپست از آن‌ها هستیم. در این رده‌بندی پاریس در جایگاه هشتم قرار گرفت و پایتخت آلمان از فهرست ۱۰ شهر محبوب برتر خارج شد.

۱۰ شهر اروپایی محبوب به ترتیب شامل موارد زیر است:

بوداپست

لندن

وین

میلان

استانبول

رم

کیف

پاریس

لیسبون

بارسلونا

از نظر ملیت، بوداپست بیشترین جذب گردشگران روسی و بریتانیایی را دارد؛ مسافران این کشورها مانع زبان را کمتر چالش برانگیز می‌دانند، زیرا انگلیسی به طور گسترده در مکان‌های توریستی استفاده می‌شود و شهروندان مسن نیز زبان روسی را متوجه می‌شوند.

با توجه به اینکه تقریباً ۴۰ درصد از تمام رزروها برای یک تا سه روز با ورود در روز جمعه است، کسانی که برای تفریح به بوداپست می‌آیند احتمالاً آخر هفته طولانی را در آنجا سپری می‌کنند.

از آنجا که یک چهارم از رزروها برای یک هفته تمام است، به نظر می‌رسد از هر چهار بازدیدکننده، یک نفر فکر می‌کند که سه روز برای تماشای شگفتی‌های فرهنگی، معماری و آشپزی چنین شهر گسترده‌ای کافی نیست.

دو سوم از افرادی که به بوداپست می‌آیند زیر ۴۰ سال هستند. طبق داده‌های رزرو، ۴۶ درصد از کل مهمانان شهر به تنهایی سفر می‌کنند، از هر ۱۰ نفر ۴ نفر با شریک زندگی خود می‌آیند و ۱۴ درصد در یک گروه سه‌نفره یا بیشتر حضور خواهند داشت.

بوداپست محبوب‌ترین مقصد گردشگری جهان شد

افزایش جریان گردشگران در بحبوحه بازگشت از بیماری همه گیر کرونا، مشکلاتی را به همراه داشته است؛ بنا بر اعلام سازمان صلح سبز، پروازهای کوتاه مسافتی که گردشگران آخر هفته‌ها انجام می‌دهند، حدود دوازده برابر بیشتر از سفرهای ریلی برای آب و هوا مضر است.

بنابراین، سازمان دیده‌بان محیط زیست اخیراً پیشنهاد جایگزینی بیش از نیمی از محبوب‌ترین پروازهای مسافت کوتاه در اروپا با خدمات قطار را داده است؛ برای مثال ارتباط وین-بوداپست می‌تواند با قطار در دو ساعت و نیم طی شود.

مطالعه صلح سبز نشان می‌دهد که جایگزینی تمام ۲۵۰ پرواز کوتاه مسافت اروپا با قطار، منجر به کاهش سالانه حدود ۲۳.۵ میلیون تن گاز CO۲ در سال می‌شود. (مقدار سالانه انتشار گاز CO۲ که تنها توسط کرواسی تولید می‌شود. )

با این حال، برای تحقق رؤیای سبز، قطارها به ویژه در شرق و جنوب شرق اروپا باید سریع‌تر باشند.

کد خبر 533896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.