زیرساخت گردشگری اصفهان مشکلات بسیاری دارد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این شهر می‌تواند یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری باشد، اما به دلایل مختلف که یکی از آن‌ها کیفیت پایین اقامتگاه‌های شهر و دسترسی نامطلوب به امکانات است، این شهر اکنون بیشتر شهر گذرگاهی برای مسافران قلمداد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا مصور امروز (یکشنبه) در شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه وضعیت گردشگر پذیری اصفهان باید با عدد و رقم و محتوای علمی ارزیابی شود و صرفاً نقل وضعیت کشورهای دیگر کمکی به توسعه گردشگری اصفهان نمی‌کند، اظهار کرد: مشکلات زیرساختی اصفهان در حوزه گردشگری بسیار زیاد است و این موضوع را پیش‌تر در مدیریت اسکان مسافران نوروزی مشاهده می‌کردیم.

وی افزود: با توجه به سهم بالای گردشگری تاریخی و فرهنگی، اصفهان می‌تواند یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری باشد، اما به دلایل مختلف که یکی از آن‌ها کیفیت پایین اقامتگاه‌های شهر و دسترسی نامطلوب به امکانات است، این شهر اکنون بیشتر شهر گذرگاهی برای مسافران قلمداد می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به هوشمندسازی زیرساخت‌ها در بسیاری از شهرهای جهان، اصفهان هنوز در این خصوص دچار مشکل است؛ در شهری مانند بارسلون اسپانیا، گردشگر از لحظه ورود اینترنت رایگان در اختیار دارد و نقشه‌های مربوط به اماکن تاریخی برای گردشگر قابل دسترس است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که زیرساخت‌های لازم فراهم نشود و مسافر با دلخوری از امکانات شهر، اصفهان را ترک کند، وضعیت گردشگری اصفهان که آثار تاریخی آن در بین شهرهای دنیا می‌درخشد، اصلاح نخواهد شد.

مصور افزود: مدیریت شهری در گذشته با تخفیف در عوارض هتل‌ها سعی در رونق صنعت گردشگری داشته و اکنون نیز اگر بخش خصوصی سیاستگذاری لازم را پیشنهاد داده و درخواست‌هایش را به شورا ارسال کند، آماده همکاری هستیم تا شهر اصفهان جایگاه واقعی خود را در حوزه گردشگری پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ضرورت حضور در شهر محل خدمت برای بسیاری از انتصابات شهرداری مانند آتش نشانی و کنترل نظارت باید مورد توجه باشد چون مدیران در این حوزه‌ها نمی‌توانند در اصفهان ساکن نباشد و لازم است هنگام وقوع حوادث در محل حضور یابند لذا از شهردار اصفهان سوال می‌کنم که آیا فکری برای این موارد شده است یا خیر؟

کد خبر 533822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.