آیا واکسن کوواکسین برای کودکان کمتر از ۱۸ سال مناسب است؟

شرکت بهارات بیوتک در تلاش است مجوز استفاده اضطراری از واکسن کوواکسین برای کودکان زیر ۱۸ سال را دریافت کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیش از این متخصصان معتقد بودند که کودکان به کرونای بدون علامت یا خفیف مبتلا می‌شوند، اما با گذر زمان مشخص شد که این گروه از افراد نیز ممکن است نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را تجربه کنند و جان خود را بر اثر ابتلاء به این بیماری از دست دهند. بنابراین شرکت‌های تولید کننده واکسن کرونا در حال بررسی میزان تأثیرگذاری واکسن‌ها بر سیستم ایمنی بدن کودکان هستند.

گروهی از پژوهشگران به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری واکسن کوواکسین بر کودکان کمتر از ۱۸ سال مطالعه جدیدی را انجام دادند و ۵۲۶ کودک سالم بین دو تا ۱۸ سال را مورد ارزیابی قرار دادند. افراد شرکت کننده در این مطالعه دو دز واکسن کوواکسین را با فاصله زمانی ۲۸ روز دریافت کردند. محققان کودکان را به سه گروه دو تا ۶ سال، ۶ تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال دسته‌بندی کردند و میزان آنتی‌بادی تولید شده در بدن آن‌ها را بررسی کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میزان آنتی‌بادی تولید شده در بدن کودکان کمتر از ۱۸ سال به اندازه آنتی‌بادی ایجاد شده در بدن بزرگسالان است. افراد شرکت کننده در این مطالعه هیچ عوارض جانبی جدی و شدیدی مانند مرگ و میر، بستری شدن در بیمارستان، میوکاردیت، پریکاردیت و سندرم گیلن بره را تجربه نکردند، بلکه همه عوارض جانبی ناشی از دریافت واکسن کرونا خفیف تا متوسط بود و بیماران پس از گذشت ۲۴ ساعت بهبود پیدا کردند.

شرکت بهارات بیوتک در تلاش است مجوز استفاده اضطراری از واکسن کوواکسین را برای کودکان کمتر از ۱۸ سال دریافت کند تا این گروه از افراد جامعه نیز هرچه سریع‌تر در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن شوند و خطر انتقال بیماری از کودکان به دیگران نیز کاهش پیدا کند.

کد خبر 533802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.