استفاده از آسفالت متخلخل به صورت پایلوت در آمل

رئیس کمیسیون فنی و شهرسازی شورای اسلامی شهر آمل گفـت: در یکی از معابر شهری، ‏آسفالت متخلخل به صورت پایلوت انجام می‌شود تا در صورت دارا بودن کیفیت مطلوب در دیگر معابر ‏شهری نیز عملیاتی شود.‏

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزین محمودی پاتی در قالب کمیسیون فنی و شهرسازی شورای اسلامی شهر آمل در مرکز رشد و شرکت دانش بنیان با بیان اینکه ارتقای کیفیت آسفالت معابر شهری بخشی از توسعه پایدار یک شهر است، اظهار کرد: در نظر داریم با کمک یکی از شرکت‌های دانش بنیان که مستقیماً زیر نظر پارک علم و فناوری بوده و کارهای تحقیقاتی زیادی در زمینه آسفالت متخلخل انجام داده است، آسفالت متخلخل در آمل به صورت پایلوت انجام شود.

وی افزود: این نوع آسفالت مزیت‌ها و فواید زیادی از جمله افزایش ایمنی در رانندگی، کاهش پاشش آب، کاهش انعکاس نور، کاهش لغزندگی، کاهش آلودگی صوتی، کاهش آلودگی محیط زیست، افزایش قابلیت دید در شب و جمع‌آوری آب‌های سطحی دارد.

رئیس کمیسیون فنی شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه در مناطق شمالی که میزان رطوبت زیاد است به جهت قابلیت زهکشی بالای آسفالت متخلخل و کاربردهای دیگر آن از قبیل مقاومت لغزشی بالا توصیه می‌شود، تصریح کرد: اگر آسفالت معابر به خوبی و با کیفیت مناسب و استانداردهای لازم اجرا شود علاوه بر جذابیت خاصی که به معابر و خیابان‌های شهری می‌دهد از دوباره کاری و صرف هزینه‌های بیهوده نیز جلوگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: از آنجا که یکی از عوامل اصلی تخریب لایه‌های آسفالت در کنار مسائل فنی، نفوذ آب‌های سطحی ناشی از نزولات جوی است، شیب بندی و تکمیل کانال‌های هدایت آب‌های سطحی باید در اولویت باشد و استفاده از فناوری آسفالت متخلخل در کاهش اثر آب‌های هرز شهری ضروری و مؤثر است.

محمودی پاتی حمایت از اندیشه، تکنولوژی و شرکت‌های دانش بنیان را ضروری دانست و گفت: آسفالت متخلخل به دلیل استفاده از دانه‌های درشت و کیفیت بالای قیر پلیمری عمر مفید بیشتری دارد. در یکی از معابر شهری، آسفالت متخلخل به صورت پایلوت انجام می‌شود تا در صورت دارا بودن کیفیت مطلوب در دیگر معابر شهری عملیاتی شود.

کد خبر 533799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.