وزیر علوم ساز و کار ورود به تحصیلات عالی را اصلاح کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: در اساس گزارش‌های رسمی و غیر رسمی که به دست من رسید، چند شبکه دخیل در فروش سوالات آزمون ۱۴۰۰ در تعدادی از استان‌ها از جمله آذربایجان شرقی، تهران، اردبیل و مازندران مورد شناسایی قرار گرفته و چندین باند در همین ارتباط بازداشت شده بودند.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص فروش و دلالی سوالات آزمون سراسری اظهار کرد: متأسفانه مشکلی که در چند سال گذشته به دلیل توسعه ابزارهای ارتباطی و فنی ظهور و بروز یافته است، پلشتی فروش و دلالی سوالات و کلید پاسخ‌های آزمون سراسری (کنکور) است،

وی افزود: این موضوع مضاف بر تضییع حقوق عمومی موجب تکیه متخلفین بی‌بهره از دانش و سواد کافی بر کرسی‌های دانشگاهی به‌ویژه در رشته‌هایی مانند پزشکی و دندانپزشکی که با سلامت مردم ارتباط دارد، می‌شود و این افراد بی صلاحیت در آینده نه چندان دور بر مصادر تخصصی می‌نشینند. البته عقده‌ها و ناامیدی‌هایی نیز که این معضل در ذهن صدها هزار جوان کنکوری و پشت کنکوری و خانواده‌های آنها ایجاد می‌کند بسیار تأسف برانگیز و برای جامعه فاجعه است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های رسمی و غیر رسمی که به دست بنده رسید، چند شبکه دخیل در فروش سوالات آزمون ۱۴۰۰ در تعدادی از استان‌ها از جمله آذربایجان شرقی، تهران، اردبیل و مازندران و چند شهر دیگر مورد شناسایی قرار گرفته و چندین باند و چندین نفر نیز در همین ارتباط بازداشت شده بودند.

عباس زاده ادامه داد: زوایای پیدا و پنهان این پلشتی مدیریتی که در دل وزارت متصدی مدیریت علم در کشور اتفاق افتاده بسیار تأسف بار است که ترجیح نمی‌دهم با شرح و تفصیل بیشتری به آن بپردازم. انتظار می‌رود وزیر جدید وزارتخانه علوم در اسرع وقت نسبت به یک جراحی و تغییر بزرگ در ساز و کار ورود به تحصیلات عالی و اصلاح کنکور و ساختار نهاد مربوطه و دست‌اندرکاران آن اقدام کند.

کد خبر 533779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.