مسئولان مازندران در معرفی زبان مادری کم‌کاری می‌کنند

رئیس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قائم‌شهر گفت: امروز در بین جوانان کمتر از گویش و زبان مازنی برای گفت‌وگوهای روزمره استفاده می‌شود و باید گفت که حتی بیشتر جوانان شناخت کاملی از زبان مادری خود ندارند و این نشانه کم کاری مسئولان امر در این زمینه است.

رضا خانی کوچکسرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با ابراز نگرانی از به فراموشی سپردن زبان طبری، اظهار کرد: طبرستان و به خصوص قائم شهر از استان‌ها و شهرستان‌هایی با قدمت چند هزار ساله است که این قدمت چند هزار ساله خود گواه فرهنگ و زبان غنی این منطقه است.

وی افزود: امروز در بین جوانان کمتر از گویش و زبان مازنی برای گفت‌وگوهای روزمره استفاده می‌شود و باید گفت که حتی بیشتر جوانان شناخت کاملی از زبان مادری خود ندارند و این نشانه کم کاری مسئولان امر در این زمینه است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قائم شهر با بیان اینکه نباید آشنایی با آداب و رسوم و زبان غنی مازندرانی را مختص یک روز یا یک هفته بدانیم، ادامه داد: شورای اسلامی شهر و شهرداری آماده همکاری با همه دستگاه‌های دخیل در امر فرهنگ بومی در تدوین برنامه‌های منظم و مدون برای شناساندن این آداب و سنن است که ابتدا باید به نسل‌های جدید استان و در گام بعدی به کل کشور معرفی شود.

خانی با بیان اینکه فرهنگ و ورزش از دغدغه‌های جدی شورای ششم است، ابراز امیدواری کرد: در این دوره بتوان فعالیت‌های ماندگاری را به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری قائم شهر رقم زد.

کد خبر 533774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.