کارخانه جهان چیت کرج به پردیس فرهنگی تبدیل می‌شود

مدیر منطقه ۹ شهرداری کرج گفت: کارخانه جهان چیت که از دوران قبل از انقلاب به جا مانده است در راستای اهمیت به توسعه فضاهای فرهنگی و اجتماعی به پردیس فرهنگی تبدیل خواهد شد.

آرش یگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت توسعه اقدامات فرهنگی و اجتماعی در راستای افزایش نشاط در جامعه، اظهار کرد: در نظر داریم با بهره‌گیری از ظرفیت کارخانه جهان‌چیت یک پردیس فرهنگی تفریحی در منطقه ۹ کلانشهر کرج ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه گذران اوقات فراغت شهروندان از اولویت‌های مدیریت شهری در منطقه است، یادآور شد: در راستای مقابله با جنگ فرهنگی و بمباران رسانه‌ای دشمن نیاز داریم اماکن و بسترهای فرهنگی سطح جامعه را ارتقا دهیم.

مدیر منطقه ۹ شهرداری کرج تصریح کرد: ظرفیت البرز به ویژه کلانشهر کرج برای توسعه زندگی شهری تا حدود زیادی اشباع شده که این مهم بر لزوم توسعه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های تاریخی فرهنگی منطقه تاکید دارد.

یگانی خاطرنشان کرد: یک سرای محله و خانه هنر در منطقه ۹ کلانشهر کرج راه‌اندازی و در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایمنا، کارخانه جهان چیت در سال ۱۳۳۴ در محله چهارصد دستگاه کرج تأسیس شد که با توجه به سود کلان این حرفه و دستمزد پایین کارگران در آن روزها بسیار زود توسعه پیدا کرد، اما در پی فشار اقتصادی که از سال ۱۳۴۵ قوت گرفت، سرانجام کارگران در سال ۱۳۵۰ دست به اعتصاب زده و توسط مأموران رژیم شاه به رگبار بسته شدند.

کد خبر 533747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.