جشنواره میراث ناملموس فرهنگی در ساری برگزار می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری ساری از برگزاری جشنواره «کئی پلا» به‌ عنوان میراث ناملموس فرهنگی ‏در فهرست آثار ملی این شهر خبر داد.‏

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیامک حبیبی در نشستی خبری با اشاره به نگاه و حمایت شهردار ساری به برنامه‌های فرهنگی، اظهار کرد: آنچه در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی این سازمان برگزار می‌شود متأثر از حمایت‌های شهرداری از حوزه فرهنگی است.

وی با بیان اینکه جشن‌های شهرداری ساری با هدف افزایش شادابی و ارتقای آگاهی شهروندان همراه با آموزش‌های زیست‌محیطی برگزار می‌شود، افزود: آنچه در این مقوله بسیار اهمیت پیدا می‌کند، مشارکت مردم است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ساری با اشاره به ثبت «کئی پلا» به عنوان میراث ناملموس فرهنگی در فهرست آثار ملی، تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره نزدیکی و دوستی بین شهرهای مازندران است.

اجرای برنامه‌های بومی توجه به فرهنگ مازندران است

علیرضا حمیدی، معاون خدمات شهری شهردار ساری نیز با بیان اینکه حفظ و احیای اصالت قومی باعث اقتدار و قدرت جامعه می‌شود، بر تقویت فرهنگ بومی تأکید کرد و گفت: باید در کنار گردشگری به فرهنگ و سنت مردم احترام گذاشته شود.

وی افزود: گسترش فرهنگ ملی و بومی استان در همه ابعاد هدفی مهم در سازمان فرهنگی شهرداری محسوب می‌شود و برگزاری جشنواره‌های بومی نشر فرهنگ بومی مازنی‌ها است.

معاون خدمات شهری شهرداری ساری با بیان اینکه سازمان فرهنگی در کنار سازمان میراث فرهنگی می‌تواند فرهنگ و ارزش‌های بومی و محلی را نشر دهد، ادامه داد: هنرهایی که جنبه بومی و محلی دارند در توسعه شهرهای خلاق و توسعه‌یافته بسیار مفید هستند.

وی در پایان خواستار همکاری رسانه‌ها برای پرداختن به موضوع فرهنگ، آداب و سنن مازندران شد.

کد خبر 533727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.