جمع‌آوری ۳۵ قلاده سگ بدون صاحب در رودسر

مسئول واحد خدمات شهری شهرداری رودسر از جمع آوری ۳۵ قلاده سگ بدون صاحب از مناطق مختلف این شهر خبر داد و گفت: تاکنون شش قلاده سگ بدون صاحب تحویل حامیان حیوانات شده است.

رضا صفری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حضور سگ‌های بدون صاحب در شهر رودسر به یک معضل تبدیل شده بود و شهروندان خواستار جمع‌آوری این حیوانات از سوی مجموعه مدیریت شهری بودند که در این راستا شهرداری سال گذشته برای نگهداری سگ‌های بدون صاحب با دریافت مجوز از اداره دامپزشکی پناهگاه استاندارد به دور از محدوده شهری در منطقه احمدآباد در فضایی به مساحت پنج هزار متر مربع با هزینه‌ای بیش از سه میلیارد ریال احداث کرد.

وی افزود: این پناهگاه با ظرفیت نگهداری ۵۰ قلاده سگ بدون صاحب، دارای امکاناتی همچون اتاقک‌هایی برای نگهداری سگ‌ها، آب گرم و سرد برای شستشو، اتاق جراحی، انگل‌زدایی، حوض ضدعفونی، واکسیناسیون، عقیم‌سازی، پلاک‌گذاری، اتاق نگهداری غذای سگ‌ها مجهز به یخچال، سرویس بهداشتی و دوش حمام برای دامپزشک است.

مسئول واحد خدمات شهری شهرداری رودسر خاطرنشان کرد: شهرداری به منظور رفع نگرانی و آسایش شهروندان، از حدود یک ماه پیش طرح جمع آوری و ساماندهی سگ‌های بدون صاحب را در دستور کار خود قرار داده و با کمک سازمان‌های مردم نهاد تاکنون ۳۵ قلاده سگ را در محدوده شهری زنده گیری و به پناهگاه منتقل کرده است.

صفری افزود: در حال حاضر آگهی مزایده جذب پیمانکار برای ارائه خدمات دامپزشکی به سگ‌های بدون صاحب منتشر شده است و پس از انتخاب پیمانکار، با هزینه شهرداری اقداماتی همچون معاینات دامپزشکی، واکسیناسیون، انگل زدایی، عقیم سازی و پلاک گذاری بر روی سگ‌ها در پناهگاه انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری رودسر طرح و برنامه بسیار خوبی را برای ساماندهی سگ‌های بدون صاحب در دستور کار خود قرار داده است، افزود: با عقیم‌سازی سگ‌ها، جمعیت این حیوانات به صورت چشمگیری در شهر رودسر کاهش خواهد یافت.

مسئول واحد خدمات شهری شهرداری رودسر با بیان اینکه تاکنون شش قلاده سگ بدون صاحب تحویل حامیان حیوانات شده است، گفت: افرادی که توانایی و شرایط نگهداری از سگ‌ها را دارند، می‌توانند با مراجعه به واحد خدمات شهری شهرداری رودسر با پر کردن فرم و دریافت تعهد، نسبت به دریافت و نگهداری این حیوانات اقدام کنند.

به گزارش ایمنا، رودسر با حدود ۱۴۷ هزار نفر جمعیت و نیز چهار بخش کلاچای، چابکسر، رحیم آباد و بخش مرکزی رودسر و ۱۰ دهستان در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 533704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.