نقش موثر جشنواره شیخ بهایی در ایجاد رقابت بین دانش‌بنیان‌ها

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: جشنواره شیخ بهایی در ترغیب جوانان به کسب و کار دانش‌بنیان نقش موثری دارد و ایجاد رقابت بین شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا برای جذب سرمایه‌گذار، از جمله اهدافی است که این جشنواره دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامحسین رحیمی شعرباف امروز -شنبه ۱۵ آبانماه- در نشست خبری شانزدهمین جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی، اظهار کرد: محور اصلی برگزاری این جشنواره توجه به علم نافع یعنی علمی که به همراه عمل باشد، است که در زندگی و آثار عالم بزرگ قرن دهم هجری، تبلور داشت.

وی افزود: تشویق صاحبان ایده‌های نوآورانه و فناورانه به مطرح کردن ایده‌های خود در یک فضای گسترده و رقابتی و ایجاد رقابت بین شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا برای جذب سرمایه‌گذار، از جمله اهدافی است که جشنواره شیخ بهایی تاکنون به خوبی آن را دنبال کرده است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با تاکید بر نقش جشنواره شیخ بهایی در ترغیب جوانان به کسب و کار دانش‌بنیان، اضافه کرد: برگزاری جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی و پوشش رسانه‌ای پررنگ آن، می‌تواند اشتیاق نسل جوان کشور را به موضوعات دانش‌بنیان و ایجاد کسب و کارهای مبتنی بر فناوری افزایش دهد.

شعرباف با اشاره به برگزاری جشنواره شیخ بهایی به عنوان یک فرصت مناسب برای جوانان و دانش‌آموختگان کشور، تصریح کرد: جوانان می‌توانند عملی شدن فرآیند تبدیل ایده به محصول را مشاهده کنند و به سمت ایجاد کسب و کارهای مبتنی بر دانش حرکت کنند، شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان به عنوان اولین و بزرگ‌ترین پارک علم و فناوری وزارت علوم به عنوان میزبان جشنواره شیخ بهایی بوده است و نمایشگاه فناوری‌های آینده‌نگر توسط این شهرک در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری سال جاری برگزار می‌شود.

لزوم بین‌المللی سازی جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی

همچنین جعفر قیصری، رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان نیز در این نشست خبری، اظهار کرد: وزارت علوم، صنایع بزرگ و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله نهادهایی است که در برگزاری این رویداد بزرگ حوزه کارآفرینی، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را یاری می‌کنند.

وی ادامه داد: در شانزدهمین دوره از جشنواره شیخ بهایی حدود ۳۶۰ طرح مورد ارزیابی قرار گرفتند که داوری این حجم از ایده‌ها در مدت یک ماهه کار نسبتاً سنگینی است که با تجربه و تخصص بخش‌های صنعتی این امر اجرایی شد.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان خاطرنشان کرد: این جشنواره علاوه‌بر فرهنگ‌سازی، زمینه برای تبادل تجربیات فن آفرینان در عرصه نوآوری کشور را فراهم کرده است و این موضوع بسیار مهمی است، چرا که باعث امیدآفرینی برای جوانان و دانشجویانی است که توانایی ارائه طرح‌های قابل رقابت در سطح بین‌المللی را دارند.

وی افزود: برگزاری جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی زمینه‌ساز اشتغال‌زایی است و از این رو در این رویداد بخش‌های مختلفی در نظر گرفته شده است.

قیصری در خصوص اقدامات جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی برای بین‌المللی‌سازی کردن این رویداد کارآفرینی، خاطر نشان کرد: رویکرد بین‌المللی‌سازی جشنواره شیخ بهایی از رویکردهای جدید این جشنواره است، بنابراین تلاش کردیم که طرح‌هایی از سایر کشورها دریافت کنیم، علاوه‌بر آنکه در بخش کارگاه‌های آموزشی، یکی از سخنرانان کلیدی آن از بخش بین‌الملل است.

کد خبر 533649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.