برگزاری جشنواره شیخ بهایی با هدف رونق دانش‌بنیان‌ها و گسترش بازار و خدمات فناورانه

دبیر شانزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی گفت: ماموریت این دوره از جشنواره شیخ بهایی رونق و اثر بخشی کسب و کارهای دانش بنیان و گسترش بازار محصولات و خدمات فناورانه و دانش بنیان‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالرضا کبیری سامانی امروز -شنبه ۱۵ آبانماه- در نشست خبری شانزدهمین دوره جشنواره فن‌آفرینی شیخ بهایی، اظهار کرد: این جشنواره ۲۶ و ۲۷ آبان در اصفهان و با هدف معرفی برترین فن‌آفرینان و طراحان کسب و کار به همت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

وی افزود: پویایی، خلاقت و تغییر ساختار و مأموریت به اقتضای زمان و نیازهای روز و پیشرو در تبیین مفاهیم کار آفرینی از ویژگی‌های شانزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی است.

دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی خاطرنشان کرد: مأموریت دوره اول تا ششم این جشنواره ترویج فرهنگ کارآفرینی، مأموریت دوره هفتم تا یازدهم حمایت و تقدیر از کار آفرینان برتر، مأموریت دوازدهم تا چهاردهم شناسایی علاقمندی‌های سرمایه گذاران و تسهیل‌گران و برگزاری نشست‌های سرمایه‌گذاری، مأموریت پانزدهم شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و شناسایی و معرفی خدمات فن‌آفرین بود.

کبیری سامانی تاکید کرد: مأموریت این دوره رونق و اثر بخشی کسب و کارهای دانش بنیان و گسترش بازار محصولات و خدمات فناورانه و دانش بنیان‌ها است. در این جشنواره موضوعات مختلف مانند فناوری‌های صنعت‌ساز، رفع نیاز صنعت در دوران خشکسالی و سیلاب، بازیافت پسماند به خصوص در کلان شهرها، حفظ محیط زیست، آلودگی هوا، آب و خاک، نیازهای صنعت دارو (به خصوص داروهای کمیاب)، مسائل اقتصادی و صنعتی (تورم، تحریم و رکود)، مسائل اجتماعی، زیست فناوری صنایع فناوری اطلاعات و فناوری ارتباطات و اطلاعات و هوش مصنوعی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در این جشنواره ملی ۳۶۸ طرح ثبت نام اولیه، ۱۲۱ طرح در بخش فن‌آوری و تجاری سازی و هفت طرح ثبت نامه اولیه در بخش طراحان کسب و کار شدند، این جشنواره همچنین با هدف شناسایی و معرفی واحدهای فناور و فن‌آفرینان موفق به سرمایه‌گذاران در دو بخش مسابقه‌ای و غیرمسابقه‌ای برگزار می‌شود که بخش مسابقه‌ای شامل طراحان کسب و کار و فن‌آفرینان است؛ بخش‌های غیرمسابقه‌ای نیز شامل فرصت‌های سرمایه‌گذاری، نشست‌های انتقال تجربه و نمایشگاه است.

دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی خاطرنشان کرد: جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی به عنوان نخستین و برترین رویداد فن‌آوری و فن‌آفرینانه کشور تلاش می‌کند تا با حمایت و تشویق شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای حل مسائل و چالش‌های اساسی کشور گام بردارد. شناسایی و معرفی واحدهای فناور و فن‌آفرینان موفق به سرمایه‌گذاران به عنوان یکی از اهداف اصلی این جشنواره، گامی بلند جهت توسعه فناوری و شکوفایی اقتصاد ملی با حمایت از ایده‌های دانش‌بنیان و توان نخبگان ایران است.

کد خبر 533641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.