پرسپولیس یک ـ گل‌گهر یک/ فرار از شکست خانگی با زیر طاق عیسی!

تقابل گل‌محمدی و قلعه‌نویی برنده نداشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرخ‌پوشان از ساعت ۱۸ امروز شنبه - ۱۵ آبان ماه - در ورزشگاه آزادی میزبان گل‌گهر بود که دو تیم به تقسیم امتیازات رضایت دادند.

هفته چهارم لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های پرسپولیس و گل‌گهر

ورزشگاه: آزادی، تهران

تماشاگر: -

گل‌ها: امین پورعلی (دقیقه ۱+۴۵- برای گل گهر) -عیسی آل‌کثیر (دقیقه ۵۴- برای پرسپولیس)

اخطار: امین پورعلی (دقیقه ۵۶- از گل‌گهر) - رضا شکاری (دقیقه ۵۹- از گل‌گهر) - محسن فروزان (دقیقه ۳+۹۰- از گل گهر)

اخراج: -

پرسپولیس تهران: بوژیدار رادوشوویچ، علیرضا ابراهیمی (دقیقه ۴۶- مهدی عبدی)، فرشاد فرجی، علی نعمتی، میلاد سرلک، رضا اسدی (دقیقه ۶۵- احسان پهلوان)، سعید آقایی (دقیقه ۷۵- محمد شریفی)، مهدی شیری، وحید امیری، مهدی ترابی، عیسی آل کثیر (دقیقه ۱+۹۰- حامد پاکدل)

سرمربی: یحیی گل محمدی

گل‌گهر سیرجان: محسن فروزان, آرمین سهرابیان، علیرضا آرتا، علیرضا علیزاده، مهدی تیکدری، یونس شاکری (دقیقه ۱+۴۵- مرتضی تبریزی)، رضا شکاری (دقیقه ۷۹- آقاجان پور)، سعید صادقی، میلاد زکی‌پور (دقیقه ۷۹- شایان مصلح)، مسیح زاهدی، امین پورعلی (دقیقه ۶۵- فرشید باقری)

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

داور: بیژن حیدری

شرح بازی:

دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و با ریسک حداقل با پاس‌کاری پرداختند. با گذشت زمان این شاگردان گل محمدی بودند که مالکیت توپ و میدان را به دست گرفتند. پاس‌های بی‌دقت بازیکنان پرسپولیس و گل‌گهر بازی را بیشتر در میانه‌ها نگه داشته بود و اجازه خلق موقعیت را نمی‌داد. دقایق پایانی گل‌گهر روی یک ضربه شروع مجدد توسط پورعلی به گل رسید تا شاگردان قلعه‌نویی برنده به رختکن روند.

یحیی گل محمدی مطابق روند مرسوم دیدارهای اخیر پرسپولیس، تیمش را با یک تغییر به میدان فرستاد. او علیرضا ابراهیمی را خارج و مهدی عبدی را روانه میدان کرد تا نبض مسابقه را به دست بگیرد. ورود به ده دقیقه ششم بازی، اوج اتفاقات در هیجان و تب و تاب بالا بازی بود. ابتدا گل‌گهری‌ها در صحنه‌ای معتقد به پنالتی بودند که بیژن حیدری دستور به ادامه کار داد تا در دقیقه ۵۴، آل‌کثیر بازی را به تساوی بکشد.

بعد از گل مساوی، دو تیم با انگیزه برای رسیدن به دومین گل تلاش کردند. اگر چه شاهد حملات چندان خطرناکی نبودیم اما گل‌گهری‌ها عملکرد بهتر در بازی‌سازی داشتند. پرس شدید شاگردان قلعه‌نویی طراحی حمله برای خط هافبک پرسپولیس را با مشکل روبرو کرده بود. با این حال سرخ‌پوشان اواخر مسابقه حلقه محاصره را روی دروازه میهمان‌شان تنگ‌کرد ولی نتیجه‌ای در بر نداشت.

شرح گل‌:

۱-۰ (دقیقه ۱+۴۵- امین پورعلی) - کاشته ارسالی گل‌گهری‌ها را پورعلی با پشت سر به سمت دروازه پرسپولیس روانه کرد و اگر چه به نظر می‌رسید آرمین سهرابیان در آخرین لحظه اثری روی توپ داشته، به تور دروازه پرسپولیس چسبید.

۱-۱ (دقیقه ۵۴- عیسی آل‌کثیر) - اشتباه دفاع گل‌گهر موجب شد تا عبدی هر طور شده توپ را به آل‌کثیر برساند و او در موقعیت تک به تک توپ را به طاق دروازه بکوبد.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۹- شوت اسدی از گوشه دروازه را فروزان روانه کرنر کرد.

دقیقه ۳۰- کرنر پرسپولیسی‌ها را باز هم فروزان تنها دفع کرد.

دقیقه ۴۱- ضربه ترابی از راه دور از بالا دروازه گل گهر به بیرون رفت.

دقیقه ۵۱- شوت بازیکن گل‌گهر را رادوشوویچ دراز کش دفع کرد.

دقیقه ۷۰- وحید امیری با نگاهی به فروزان که کمی به تیر دورتر متمایل شده بود، ضربه خود را غافل‌گیرانه به سمت دروازه گل‌گهر شلیک کرد اما توپ در چهارچوب نبود.

نکات ویژه:

* یونس شاکری در اواخر نیمه نخست مصدوم شد و مجبور به ترک زمین شد تا مرتضی تبریزی جای او را در میدان گرفت.

*سعید صادقی دقیقه ۵۱ با برخورد به وحید امیری در محوطه پرسپولیس نقش بر زمین شد ولی داور دستور به ادامه کار داد.

* دقیقه ۶۳ گل‌گهری‌ها که از سمت راست به محوطه سرخ‌ها زده بودند، ابتدا اعتقاد به خطا هند در محوطه داشتند و در ادامه وحید امیری که قصد توپ‌گیری داشت، مهاجم گل‌گهر را سرنگون کرد اما بیژن حیدری باز هم اعتقادی به پنالتی نداشت.

کد خبر 533637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.