با درایت مقامات دو کشور از سوء تفاهمات عبور کردیم

وزیر امور خارجه با بیان اینکه با درایت مقامات دو کشور از سوء تفاهمات عبور کردیم،‌ گفت: جمهوری اسلامی ایران از فرمت‌های منطقه‌ای از جمله فرمت ۳+۳ حمایت می‌کند و معتقد است که می‌توان مشکلات منطقه‌ای را از طریق ساز و کارهای درون‌منطقه‌ای حل و فصل کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان و جیحون بایرامف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در گفت‌وگوی تلفنی در خصوص روابط دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه آذربایجان در ابتدا جویای حال وزیر امور خارجه کشورمان شده و برای ایشان شفای عاجل طلب کرد.

امیرعبداللهیان با یادآوری برادری و روابط نزدیک میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر همزمان با بروز برخی سو تفاهمات، طرف‌هایی که دوست‌دار روابط خوب میان دو کشور نیستند، فعال شده بودند که با درایت مقامات دو کشور از آن عبور کردیم و اکنون می‌توانیم به سمت گسترش هرچه بیشتر همکاری‌های دوجانبه حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از فرمت‌های منطقه‌ای از جمله فرمت ۳+۳ حمایت می‌کند و معتقد است که می‌توان مشکلات منطقه‌ای را از طریق ساز و کارهای درون‌منطقه‌ای حل و فصل کرد.

وزیر امور خارجه جمهور آذربایجان نیز با بیان اینکه نباید اجازه داد دیگران از سو تفاهمات میان دو کشور استفاده کنند، تأکید کرد: هرگونه سوءتفاهمی باید در محیط دوستی و برادری حل و فصل شود و باکو آماده گسترش همه جانبه روابط است.

روابط تجاری دوجانبه و تعیین نماینده در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور از جمله دیگر موضوعات مورد اشاره در این تماس بود.

کد خبر 533620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.