توضیحات مدیریت پسماند اهواز در خصوص فیلم تخلیه غیرقانونی پسماندهای عفونی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز درباره کلیپ منتشر شده در فضای مجازی از تخلیه غیرقانونی پسماندهای عفونی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به تازگی کلیپی در فضای مجازی بازنشر شده که حاکی از جداسازی و تخلیه غیرقانونی پسماندهای عفونی است؛ در این کلیپ سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز به سو مدیریت متهم شده است.

محمود ثابت قدم در این باره با بیان اینکه در این کلیپ مدعی در جایگاه متهم قرار گرفته است، گفت: بر اساس قانون مدیریت پسماند، نگهداری، مخلوط کردن، جمع‌آوری، حمل‌ونقل، خرید و فروش، دفع، صدور و تخلیه پسماندها در محیط تخلف محسوب شده مشمول جرایم و منجر به مجازات خواهد شد.

وی افزود: موضوع پسماندهای عفونی (ویژه) نیز از حساسیت بیشتری برخوردار بوده و تابع روش‌ها و ضوابط خاص خود در تمامی مراحل نظارت و کنترل تا دفع و دفن بهداشتی است، بنابراین نباید امکان تخطی از قوانین از سوی افراد قانون گریز و متخلف در هر موضوعی از جمله حوزه پسماندها نادیده گرفته شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز ادامه داد: سازمان مدیریت پسماند با هر گونه رفتار مغایر با قانون برخورد می‌کند و موضوع به تصویر کشیده شده در کلیپ تحت بررسی و با عوامل خاطی بدون اغماض برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

وی تصریح کرد: بی تردید بروز چنین مسائلی به صورت موردی و مخفیانه در هر جایی امکان پذیر بوده و متهم کردن مدیریت‌های ذی‌ربط، نادیده انگاشتن اهتمامات و تلاش جان فرسایی است که عوامل خدمتگذار حوزه پسماندها در صیانت و حفاظت از بهداشت عمومی می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده مشخص شد موضوع کلیپ جدید نیست و مربوط به ابتدای خرداد ۱۴۰۰ است که در همان زمان عوامل شناسایی شده و مراحل قانونی آن صورت گرفت. در حال حاضر مجموعه موصوف تحت نظارت کامل بوده و به واسطه نصب دوربین‌های حفاظتی و حضور نیروهای حراست و هماهنگی با نیروی انتظامی از ورود هر گونه زباله‌گرد و سارق جلوگیری به عمل می‌آید، هم اکنون سایت صفیره نیز با رعایت اصول زیست محیطی و ایمنی فعال است.

کد خبر 533610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.