حمایت مدیریت شهری اصفهان از هنر تئاتر/ضرورت احیای گروه‌های تئاتر مساجد

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: احیای مکتب تئاتر برای اصفهان یک ضرورت است و باید با همکاری ارگان‌های ذی‌ربط این موضوع در استان اصفهان رقم بخورد تا بتوان تئاتر را در اصفهان زنده کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رمضانعلی معتمدی امروز _ شنبه ۱۵ آبان ماه_ در نشست خبری سی و سومین جشنواره تئاتر استان اصفهان، اظهار کرد: این جشنواره با همکاری شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه هنری برگزار می‌شود؛ با همکاری این سه دستگاه امیدواریم جشنواره‌ای خوب در حوزه تئاتر برگزار شود. در این دوره ۲۸ اثر پذیرفته و از بین آنها ۹ اثر انتخاب شده است.

وی در خصوص اهداف برگزاری سی و سومین جشنواره تئاتر استان اصفهان که از ۱۸ تا ۲۱ آبان ماه برگزار می‌شود، عنوان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره این است که نهادهای دولتی و مردمی در راستای افزایش نشاط اجتماعی و شناسایی استعدادهای جوانان و نوجوانان در عرصه نمایش و برگزاری کلاس‌های آموزشی در حوزه تئاتر همکاری کنند تا این حوزه احیا شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تئاتر و حوزه هنرهای نمایشی هر سال رشد کند و نوآوری در آن ایجاد شود، نیازمند یک مرکز رشد خلاق و فناور در این حوزه هستیم و نیازها در این زمینه بررسی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در استان اصفهان جشنواره تئاتر باید با همکاری تمامی دستگاه‌هایی که برای این موضوع در تلاش هستند برگزار شود؛ تمامی دستگاه‌ها برای خدمت به مردم هستند و گروه‌های نمایشی هم برای شناسایی و معضلات و آسیب‌های اجتماعی تلاش می‌کنند پس باید از ظرفیت گروه‌های نمایشی در تمام زمینه‌ها استفاده کرد.

معتمدی افزود: لازم است از ظرفیت هنرمندان و گروه‌های نمایشی در ابعاد مناسبت‌های مختلف و برش‌های متفاوت استفاده کنیم و آنها باید به میدان بیایند و خلاقیت‌های خود را در تمام زمینه‌ها نشان دهند تا با حضور بیشتر آنها در عرصه‌های مختلف تئاتر را در اصفهان احیا کنیم.

وی اضافه کرد: حوزه تئاتر و نمایش مورد بی‌لطفی‌های قرار گرفته و آن طور که باید حمایت نشده است، چراکه زیرساخت‌های لازم برای هنرمندان فراهم نبوده است، اما دغدغه‌مندیم تا در حد توان با برنامه‌ریزی لازم کمبودها را در این زمینه رفع کنیم و جهت‌دهی، راهبری و نقشه راه را در حوزه نمایش و تئاتر در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: قرار است با همکاری شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری حمایت‌های هدفمند و سازنده‌ای را از هنرمندان داشته باشیم، احیای مکتب تئاتر برای اصفهان یک ضرورت است و باید با همکاری ارگان‌های ذی‌ربط این موضوع در استان اصفهان رقم بخورد.

وی اظهار کرد: در جشنواره تئاتر استان اصفهان منشور عفاف و حجاب تهیه شده تا در کشوری که ارزش‌های اسلامی برای آن حائز اهمیت است به حجاب و عفاف نیز پرداخته شود، همچنین راجع به موضوعاتی در این خصوص می‌توان از تئاتر بهره گرفته و به موضوع حجاب و عفاف در حوزه نمایشی توجه ویژه باید کرد. با کمک هیئت اندیشه ورزی می‌توان برای سال‌های آینده اقداماتی را در این زمینه برنامه‌ریزی کرد.

معتمدی با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های استان در حوزه تئاتر باید بهره گرفت، تاکید کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های تئاتر در استان اصفهان می‌تواند در زمینه‌های مختلف و با همکاری نهادها و دستگاه‌ها باشد.

وی در خصوص آثاری که در سی و سومین جشنواره تئاتر استان اصفهان حضور یافته‌اند، تصریح کرد: از شهرستان‌های نجف‌آباد سه اثر، فلاورجان سه اثر، گلپایگان یک اثر، خمینی‌شهر یک اثر، کاشان دو اثر، شاهین شهر و میمه یک اثر، شهرضا و لنجان نیز هر کدام یک اثر در این جشنواره تئاتر شرکت کردند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: لازم است تا در مساجد که قبلاً گروه‌های تئاتر نیز تشکیل شده و فعالیت داشتند این هنر دوباره احیا شود، چراکه این گروه‌ها نیز مانند سایر گروه‌های نمایشی به دلیل چالش‌های موجود دچار مشکل شده‌اند و امید است با تلاش‌هایی که در زمینه تئاتر انجام می‌شود این گروه نمایشی نیز احیا و موضوعات دینی و ارزشی در قالب تئاتر در مساجد نمایش داده شود.

وی افزود: باید ظرفیت‌های محلات برای تئاتر نیز شناسایی شود و برنامه‌ریزی‌های لازم توسط نهادهای ذی‌ربط انجام گیرد تا به نتایج کارآمدی دست یابیم؛ همچنین در این جشنواره به نکوداشت مرحوم استاد حاج حسن کریمی هسنیجه پرداخته و هر تئاتر نیز به یک شهید هنرمند اهدا می‌شود.

کد خبر 533605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.